3

Kominek jest lepszy od Maxwell House i Reserved razem wziętych czyli badanie efektywności w social media

Pierwsza z cyklu prezentacji, które miałem przyjemność oglądać i zarejestrować podczas konferencji Zaloguj Się Do Sukcesu – Skuteczna promocja w mediach społecznościowych.

Na pierwszy ogień Janek Zając z firmy SmartNet Research & Solutions (twórcy m.in. Fanpage Trendera) z bardzo interesującym wykładem o badaniu i mierzeniu efektywności działań marketingowych w mediach społecznościowych. Bardzo interesująca prezentacja, szczególnie dla tych, którzy zmierzyli się z problemem analizy ruchu i aktywności na Facebooku oraz przegląd niedawnych kampanii (Maxwell House, Paczkomaty, Mały Głód) oraz działalności kilku najpopularniejszych polskich fanpagów.
Janek obala trochę mit wielkości cyfrowego członka… tfuu, liczby fanów („lajkersów”??) danej strony i pokazuje, jak różne wyniki daje analizy wartości activity index (co między innymi zbiera FanPage Trender). Polecam, nie tylko zakochanym w tabelkach i wykresach badaczom.

Wspominaną podczas prezentacji analizę kampanii Heyah znajdziecie tutaj: Heyah Wiadro internetu – analiza kampanii na Facebooku

A konferencja zorganizowana przez ekipę studentów (koło studenckie Moderator) była naprawdę przednia, lepsza niż niejedno płatne szkolenie (nawet miałem na ten temat interesującą kuluarową rozmowę). Merytorycznie, szczególnie dla hmmm (mam problem z oceną) dla początkujących w marketingu social media oraz średnio zaawansowanych. Recenzję może skrobnę lub nagram trochę później, w międzyczasie zapraszam do przeczytania relacji Kuby Górnickiego – był obecny cały dzień, więc widział i słyszał wszystko, nawet miał swoją prezentację (również bardzo ciekawą – wrzucę ją w wolnej chwili).

Comments 3

  1. Pingback: Blog NetCenter Solution · Prasówka 22.03.2011

  2. Maćku, dzięki za miłe słowo! Właściwie to nie porównywałem Kominka z Maxwell House, ani tym bardziej nie mówiłem, że Maxwell House ma za małego 😉 Natomiast rzeczywiście jeśli chodzi o interakcje, to Kominek przewyższa niemal wszystkie znane mi fanpage marek. A jak jest dokładnie mówię na filmie.

  3. Klocilbym sie, ze CTR to wskaznik efektywnosci kreacji reklamowych. Predzej ROI. Wystarczy wrzucic tresc below the fold i juz CTR spada dwukrotnie (jak dobrze pojdzie).

    Komentarz na podstawie slajdow, bo 50min nie mam na zbyciu, o ile slajdy mnie do tego nie przekonaja 🙂 Takze jesli jest to wyprostowane ustnie, to zwracam honor 🙂

Skomentuj Krzysztof Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *