8

Guitar Baby – viral tygodnia i kilku następnych

Cudowne dzieci potrafiące robić niesamowite rzeczy to z pewnością dobry sposób na sukces w sieci. Pamiętacie reklamę wody Evian (Evian Roller Babies) – ponad 41 milionów wyświetleń tego klipu (nie licząc kopii i innych serwisów).

Albo gadające bliźniaki – ponad 25 milionów wyświetleń:

W tym przypadku to nie była reklama, ale dzieciaki wraz z rodzicami miały swoje 5 minut sławy:

Dzisiaj mamy kolejnego kandydata, który co prawda w momencie pisania tego postu jeszcze nie przekroczył magicznej liczby miliona wyświetleń, ale jestem pewien, że za kilka dni licznik będzie wskazywał już tych milionów kilka. Nie ma chyba osoby, która nie uśmiechnęłaby się podczas oglądania tego filmu 🙂

Tylko zboczenie zawodowe i resztki zdrowego rozsądku, które mi pozostały, każą mi twierdzić, że ten film to sprytny viral. Zboczenie zawodowe – bo pojawia się na ekranie logo nowej serii gier Rocksmith, która w porównaniu do Guitar Hero zamiast klepaniu w kilka kolorowych klawiszy na symulatorze gitary umożliwia granie na prawdziwym instrumencie. Wkrótce będzie premiera tej gry, prezentowana była podczas targów E3, producentem jest poważny gracz – Ubisfoft – więc takie dziecko z gitarą grające na przedpremierowej grze nie może być przypadkowe :-).

No i wtedy zaczyna się doszukiwanie, gdzie w tym filmie jest grafika, gdzie realne ujęcie. Może cień pod gitarą wygląda podejrzanie, może zbyt miękki cień wokół główki dziecka, hmm, przyznam, że ciężko mi jest wskazać podejrzane elementy – perfekcyjna robota, nie wiem jak to zrobili. Raczej logika podpowiada, że u tak małego dziecka raczej trudno o tak wyćwiczone i sprawne paluszki…

Niemniej jednak oglądałem ten film ze 20 razy, za każdym razem uważam że jest boski 🙂

Ma szanse pobić gadające bliźniaki albo wodę Evian? Będzie ciężko, ale to mocny kandydat to wyścigu.

Comments 8

  1. Szczerze mówiąc, jak oglądam reklamę Eviana, to mam wrażenie, że to trailer jakiegoś horroru-sf. Zamiast "Rise of the Planet of the Apes" mogłoby spokojnie robić "Rise of the Planet of the Mutated Creepy Kids". Nie lubię takiego wykorzystywania dzieci w reklamach, ponieważ jest to dla mnie nienaturalne i, przez to, niepokojące. Inaczej jest w przypadku Rocksmitha – tutaj całkiem sprawnie udało się zachować iluzję realności i na początku się zastanawiałem, czy to reklama, czy może jednak autentyk. :] Efekt uważam za bardzo fajny, a \m/ na koniec naprawdę mnie szczerze rozbawił. :]

    1. Post
      Author

      fakt, Evianowy spot jest lekko przerażający, rozumiem o co chodzi, no i też nikt nie ma wątpliwośći, że są to animowane dzieciaki.

  2. to będzie reklamówka, jak dla mnie to moment, m w którym dzieciak bierze gitarę jest mocno nienaturalny, no i ta gra też trochę przesadzona, dopiero jak zaczyna uderzać w struny to jest naturalny 🙂

  3. Post
    Author

    Czyli raczej rozpoznajecie virala po tym, że jest to raczej nienaturalne zachowanie? niż po niedoróbkach technicznych… bo tych ja się tutaj dopatrzeć nie mogę

  4. Głowa dziecka jest doklejona. Tak, jestem grafikiem.
    btw: viral to po prostu popularne wideo w internecie. Wbrew pozorom, z definicji, nie ma związku z reklamą – obojętnie ukrytą czy nie.

  5. Pingback: Zawirusowane gry « Medianitor

  6. Pingback: Wielkie » Guitar Baby – viral tygodnia i kilku następnych : Blog.Mediafun.pl

Skomentuj mediafun Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *