13

Duża teaserowa kampania (tv, radio, internet) z udziałem blogerów

Teasery w reklamie podobały mi się od zawsze, właściwie mógłbym zaryzykować stwierdzenie, że miały jakiś wpływ na mój wybór zawodowy i fascynację marketingiem oraz reklamą. Sporo lat temu, kiedy nie miałem jeszcze konta na facebooku wystartowała duża kampania Coca-Coli (Chery Coke), jakiegoś takiego dziwnego eksperymentu o smaku wiśniowym. Mniejsza o smak i mało udany produkt – cała Polska przez kilka tygodni obwieszona była billboardami na których napisane sprayem widniały (taka stylizacja, na zwykły wygłup pseudograficiarzy) hasła: „nuda”, „nic się nie dzieje”.

Ostatnio zauważyłem, że na samych billboardach teaserów jakby mniej, budowanie napięcia i zagadki reklamowe przeniosły się do internetu, gdzie, co zrozumiałe, na dłużej można zatrzymać internautę, już na tym etapie zmusić go do jakiegoś działania (czy to zostawienia maila, przesłania informacji dalej, wzbudzenia dyskusji czy zwykłego polubienia). Z drugiej strony, konsumenci są bardziej wyczuleni na reklamowe sztuczki i z coraz większą nieufnością podchodzą do każdego wirusa, w każdym praktycznie wietrząc reklamę… ba, nawet pod popularnym ostatnio filmem z niedysponowanym Grzegorzem Miecugowem pojawiły się komentarze, że to jakaś kampania… a istnieje spore grono ludzi z branży, którzy do tej pory uważają, że up… stół Durczoka to też był świadomy wiral.

Ok, ale wróćmy do teaserów – ich „moc rażenia” i tajemniczość jest dzisiaj również jakby mniejsza. Wzbudzają już mniej zainteresowania, a po dziwnej sytuacji z kampanią teaserową Stoperanu, ci, którzy pewnego dnia obudzili się z ręką w nocniku, a wcześniej polubili akcję „Nie biegam” trzy razy zastanowią się, zanim zachwycą się kolejnym teaserem 🙂

Czyli jak zwykle, jest ciekawie.

Od paru dni w telewizji możecie zobaczyć teaserowe spoty jakiejś tajemniczej akcji, w której obcokrajowcy gratulują Polakom jakichś tajemniczych osiągnięć – Polska jest numerem 1. Udało mi się zdobyć dwa takie nagrania – wersję francuską i niemiecką (nie wiem czy są inne, jeśli tak, to podeślijcie proszę w komentarzach lub na priv, nie słyszałem wersji radiowych).

Materiały o podobnym charakterze pojawiły się również w polskiej blogosferze, znalazłem na razie dwa takie przypadki, na blogu Segritty oraz na Alina Rose Makeup Blog, ale podejrzewam, że jest ich więcej (również prośba, jak znaleźliście innych blogerów – wrzućcie w komentarze).

Jest jeszcze wydarzenie na Facebooku, które sugeruje, że rozwiązanie zagadki nastąpi 6 5 stycznia… hmm, pozostaje więc czekać do piątku i tam śledzić informacje…

Oprócz teaserowego charakteru tej kampanii, wartym odnotowania jest również fakt, że po raz kolejnym do dużej, zróżnicowanej pod względem wykorzystania mediów, zostali zaproszeni (zatrudnieni?) blogerzy – jaki będzie tego efekt i czy jeszcze w jakiś sposób potencjał blogerów zostanie wykorzystany – zobaczymy.

Nie mogę napisać, że jestem bardzo ciekawy rozwiązania zagadki, ponieważ… wiem o jaką kampanię chodzi. To taka niezręczna sytuacja w stylu wiem, ale nie powiem – ale zrozumcie, nie mogę powiedzieć, takie embargo informacyjne ustaliłem z agencją – trochę tak jak z recenzentami płyt – mam już paczkę, w domu przesłuchałem, ale na antenie jeszcze puścić nie mogę.

Ale tak poza tym, to co powyżej napisałem, to jest wszystko co wiem o całej kampanii, więc wszelkie dodatkowe informacje od Was wzbogacą moją wiedzę – agencja która to organizuje milczy jak grób.

O ile ciekawość dotycząca „kto za tym stoi” mnie już przestała zżerać, to jestem bardzo ciekawy reakcji, kiedy już wszystko będzie jasne – ale to dopiero 6 5 stycznia.

Comments 13

  1. Napisałbyś chociaż, czy ta "pierwszość" jest jakoś szczególnie wątpliwa, skoro na grafice na fejsbukowym profilu kampanii okazałej jedynce towarzyszy nie mniej okazała gwiazdka 🙂

    A jako że reveal ma nastąpić na Okęciu, to obstawiam, że chodzi o kapitana Wronę – może tym razem będzie lądował tyłem? 😉

    1. Post
      Author

      nie zwróciłem uwagi na tę gwiazdkę, w tekstach już się nie pojawia,
      stawiam że jednak liderujemy i gwiazdka nie jest potrzebna,
      Okęcia w tym wydarzeniu nie rozumiem

  2. I słusznie bo telewizja publiczna zamiast pełnić misję publiczną stała się prywatnym folwarkiem PO. Społeczeństwo to doceniło i nie płaci abonamentu.

  3. I niestety gwiazdka była słuszna, bo choć nr 1 może i prawdziwy, to gratulacje ironiczne 🙁

  4. I czemu tu się dziwić. Nie znam praktycznie nikogo kto płaci abonament. Jak dla mnie TVP1, TVP2 oraz TVP3 mogą zniknąć z anteny. Nie korzystam z tych kanałów. A abonament po co mam płacić? By było na lukratywną pensję Lisa, Kraśki, Dworaka, Kamela?

    Akcja mimo iż reklamowana w mediach, to na fejsie przyciągnęła bardzo niewielu fanów.

  5. Pingback: "Polska jest numerem 1!" - kampania na Facebooku to kompletny niewypał | Blog IT - ittechblog.pl

  6. Pingback: "Polska jest numerem 1!" – kampania na Facebooku to kompletny niewypał | Mobile24

  7. Pingback: wizerunkowy strzał w stopę? (czyli czy akcja TVP pt.: „Polska nr 1 w niepłaceniu abonamentu”) | PRawdziwy dialog z rzeczywistością...

  8. Po necie chodzi już obrazek, gdzie pokazane są główne siedziby największych stacji TV w Polsce. Okazuje się, że najbardziej wypasioną siedzibę ma TVP 😉 Coś czuję, że całą tą kampanię szlag trafi…

  9. Jedna z najgorszych akcji jakie widziałem (może dlatego, że to państwowe?). Na pewno masa pieniędzy wyrzucona w błoto.

    Dla mnie jest dosyć oczywiste, że nie powinno się obrażać, naśmiewać z klienta, z którego chcemy wyciągnąć złotówki, a na pewno nie robić to tak bezpośrednio.

Skomentuj Web Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *