18

Dotknij, popatrz, przechyl, sprawdź – czyli pieniądze w Klanie

2014 04 product placement klan pieniadze

Klan bez wątpienia jest stałym bohaterem na moim blogu w cyklu „kręte drogi polskiego product placementu”. Nic dziwnego, dostarcza masę treści i przykładów, które mogą być potem wałkowane na kierunkach marketingowych, czy też krążyć jako lol content w internecie.

Często obok chamskiego product placementu serial Klan pełni również rolę edukacyjną i tak jest też w tym przypadku. W typowej dla Klanu scenie, którą można oglądać tylko z zaciśniętymi zębami, nie ma standardowo lokowanego produktu, jest natomiast przeprowadzona cała akcja informacyjna o tym jak sprawdzać nowe, zmodernizowane banknoty, które są w obiegu od 7 kwietnia.

I można oczywiście się z tego śmiać ale patrząc na grupę docelową oraz fakt, że cała informacja podana jest na spokojnie, trwa prawie 2,5 minuty to uważam, że widz więcej się z niej dowie niż z 30 sekundowych ogłoszeń emitowanych w blokach reklamowych. Nadawany od poniedziałku do piątku serial, z określoną grupą docelową i kręcony z niewielkim wyprzedzeniem jest według mnie bardzo sensownym kanałem komunikacji.

Comments 18

  1. Nie mam nic przeciwko lokowaniu produktu, pod warunkiem, że jest to zrobione wspólnie za porozumieniem z scenarzystą… choć w większosci przypadków mam wrażenie, że ktoś na siłę próbuje coś wcisnąć.

    Dla mnie jest to jedna wielka durnota, ale z drugiej strony nadal znajdują się firmy chętne by korzystać z takiej opcji, zatem ktoś to ogląda 🙂

    Ostatnio widziałem reklamy produktowe zebrane w całość, w jakimś serialu na polsacie – kabaret 🙂

  2. chyba jednak lepiej razem z Izabellą Trojanowską pokazywać widzom banknoty, niż straszyć kobiety, że robiąc cytologię można zajść w ciążę #tvnzmisją

Skomentuj Ania Cherkaovy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *