9

Coca-cola, atak i kontratak

Przyglądam się polskim i zagranicznym przykładom product placementu i znalazłem taką oto perełkę. Najnowsza produkcja z udziałem aktora o ekspresji kapusty (tak kiedyś określiła go Karolina Korwin-Piotrowska) – Vin Diesela, czyli Babylon AD. Świat u progu zagłady, ludność zdziesiątkowana przez jakieś kataklizmy, wybuchy czy wirusy… ale co przetrwało? Oczywiście reklamy i reklama coca-coli zero na samolocie, błyszczy pięknie w słońcu, a mroki Nowego Jorku rozświetla neonami… ufff, przetrwała 🙂Ten 50-cio sekundowy kawałek już oczywiście na Dailymotion został zakazany… bo pokazywał fragment filmu. Znowu zostałem przestępcą…ehhh. Poziom irytacji serwisami video + 10.

Coca-cola zero „atakuje” również w najnowszej części Jamesa Bonda – Quantum of Solace. Filmu oczywiście nie widziałem… ale skoro reklamówka pomieszała się z trailerem filmu to na pewno w filmie coca-coli (wstrząśniętej nie zmieszanej) nie zabraknie.

Ale nie jest tak różowo, antyfani coca-coli tez nie śpią. Wczoraj ustrzeliłem w Warszawie kolejny „nielegalny” billboard nawołujący do bojkotu coca-coli. Nie wiem jaki jest rozmach tej akcji, jeśli zauważycie takie billboardy w swoim mieście – dajcie znać.

Trochę szkoda, że nawołując do bojkotu Coca-Coli organizatorzy tak mało podkreślają, że produkty tego koncernu mają całkiem sporą cześć rynku. I pewnie może się zdarzyć tak, że bojkotujący Coca-Colę dla idei, popija w domu Kroplę Beskidu czy Nestea. Plakat na ulicach Warszawy odsyła na stronę www.killer-cola.info, gdzie znalazłem m.in. taki film informujący o międzynarodowym bojkocie.

Comments 9

  1. Post
    Author

    a w temacie product placementu szykuje się na polskim rynku ciekawa akcja, jeszcze dzisiaj będę miał wszystkie potrzebne dane i wrzucę na bloga

  2. Jakoś nie trafiają do mnie tego typu akcje…
    Mój były facet pracował kiedyś na stacji benzynowej, gdzie
    był gnębiony psychicznie i finansowo (musiał co miesiąc
    oddawać sporą część wypłaty na rzekome braki). Na innych
    stacjach tej sieci nie było lepiej. I co ? Mamy bojkotować
    wszystkie stacje tej sieci ? Gdyby tak się wszystkiego czepiać to musielibyśmy bojkotować WSZYSTKO, co nas otacza…

  3. Niestety jakoś tak jest, że poziom product placementu w większości polskich filmów/seriali jest żenujący.

    W Babylon A.D. mnie osobiście cola nie razi – powiedziałbym nawet, że ma to jakiś symboliczny sens w filmie. Gdyby Babylon A.D. był robiony u nas, to zapewne mielibyśmy jeszcze dialog typu:

    – Uwielbiam tą nową Coca Cole Zero.
    – Tak? Słyszałam, że można ją dostać w każdym sklepie Tesco?
    – Tak, jest naprawdę łatwo dostępna i nie droga. Bardzo dobrze pozwala mi się zrelaksować po całym dniu walki.

  4. Co do kasowania filmów to internet powoli się „cywilizuje” (niestety). Po tylu latach, kiedy wszystko mieliśmy za darmo, teraz robi się smutno. Nie wiem gdzie trzeba by umieścić serwer, żeby nie skasowali klipu, chyba na księżycu. Ciekawy pomysł, może by tak zainstalować jakiś serwis na księżycu, w sumie nie daleko od ziemi 😉

  5. Oglądałem Babylon w kinie i powiem, że byłem pod wrażeniem product placemantu Coli. Fajnie wprowadzone logo; lepsze to niż specjalne sceny w sklepach APART („Twarzą w twarz”, TVN)

  6. Zapomniałem dopisać do akcji killer-cola. Mam takiego znajomego, który bojkotuje nasz cały rocznik na studiach, żebyśmy nie spożywali Coli. śmiać mi się chcę jak to słyszę. Jakiś tam bojkot nic nie da, takiego giganta nic nie powali. A reklamy Coli od dawna nie zniechęcają do zakupu i picia. Smak jest serio niepowtarzalny, do wódki w sam raz.

  7. Kampania Killer-Cola dosłownie poraża – ani się na to nie da patrzeć, ani tego zrozumieć. Bardziej niż „przestępcza działalność” koncernów przeraża mnie zapalczywość elementów, które przeciw tym koncernom występują ;/

  8. Niestety za „zapalczywymi elementami” nie stoją wielkie budżety i najlepsze agencje reklamowe, dlatego to wygląda jak wygląda i w opozycji do działań koncernów ich działania wypadają blado.

    @Macieju
    Bojkoty coś daję i przykłady z Zachodu to pokazują. Niestety Polacy tak kochają zagraniczne świecidełka, że ani myślą z nich rezygnować z jakiegokolwiek powodu…:/

Skomentuj MediaFun Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *