6

Co świadczy o tym, że bloger zbudował społeczność?

Ot, taka jedna prosta obserwacja dotycząca wpływu blogera i jego siły, która często wymyka się statystykom, tabelkom i słupkom oglądalności.

Comments 6

  1. Coś w tym jest. W sumie na swoim starym blogu takie dyskusje w komentarzach były codziennością i czeczywiście (na co wcześniej nie zwróciłem uwagi) brakowało tego w Majsterkowie. Dopiero teraz, po prawie roku od powstania ludzie zaczynają się czuć nieco swobodniej.
    javascript: postComment(0);
    Tak, czy siak, spostrzeżenie ciekawe. Nigdy jakoś nie myślałem o tym, żeby analizować blogerów/blogi od tej strony 😉

  2. Co ja zauważyłem: kiedy publikowany materiał jest typowo know-how, czyli poradnikowy, wówczas komentarzy jest mało. Z kolei materiał, w którym dzielę się własną opinią o czymś, co w trawie piszczy — automatycznie zachęca do tego samego, ludzie zaczynają komentować.

    1. Oj wydaje mi się, że jest to zbyt duże uogólnienie. Bardzo dużo zależy od samej społeczności zbudowanej wokół bloga, jak i jego tematyki. Czasami nawet czysto techniczny post z instrukcją "jak to zrobić" potrafi zebrać całkiem pokaźną ilość komentarzy – ot chociażby ten post http://majsterkowo.pl/jak-zrobic-szlifierke-z-dys… zebrał ponad 120 komentarzy. Żadnej większej dyskusji tam co prawda nie ma (były to początki bloga), ale ludzie sami zaczęli dzielić się pomysłami na podobne przeróbki.

      1. Generalnie zgodzę się z Łukaszem, choć w sumie czasami zdarza się i tak jak jak w Twoim przypadku, nie ma na to sztywnych reguł.
        Doświadczenia, case studies itp. jakoś tak naturalnie wywołują bogatsze dyskusje.

  3. Dla mnie osobiście to statystyki mają małe znaczenie. Racja że liczby są ważne bo trudno mówić o społeczności mając np. 10 fanów na fb, jednak wolę mieć 10 zaangażowanych, czytających i komentujących niż 100 nabitych który nawet nie pamiętają że kliknęli lubię to na moim fanpage.

Skomentuj Łukasz Więcek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *