18

Cleese, pocałuj mnie w Monetto!

Ostatnio jakoś mniej oglądam telewizję (ani to lepiej ani gorzej dla świata), lubię ostatnio robić sobie „nic” – a to też jest czasem męczące :-). Ale w moim codziennym „monitoringu” telewizji nie dostrzegłem jeszcze najnowszej reklamy BZ WBK z Johnem Cleesem (tak, to już trzecia). Chyba regułą już się stało, że spot trafia najpierw do sieci (w czasie pisania tego postu John Cleese z karpiem występowało tylko raz na YouTube), ale chyba nie jest to oficjalny kanał BZ WBK. Szkoda, że to niestety jest tylko odcinanie kuponów, trzy razy musiałem obejrzeć ten spot, żeby zdecydować, czy jest śmieszny czy nie, szybko również zapomniałem co reklamuje. Zgadzam się z Tomkiem Łysakowskim, że to kolejna bankowa chałtura. Na plus można zaliczyć fakt, że nie pojawia się tutaj święty mikołaj czy bożonarodzeniowe dzwoneczki. Ale Cleesa kocham, wszystko mu wybaczę.

A pozostając w oparach finansowych instytucji, tym razem mniej bankowo, ale dalej o pieniądzach. W końcu, po prawie roku obecności na rynku terminu social lending doczekałem się jakichś działań komunikacyjnych. Co prawda widziałem trochę banerów Kokos.pl, mignęła mi reklama Monetto.pl przez chwilę na blogu Kominka. Za mało moim zdaniem było dyskusji w mediach i prób przebicia się do mainstreamu ze zjawiskiem social lending. A to przecież temat, który pasuje zarówno do „Managera Magazinu”, jak i „Pani Domu”. Dla wszystkich moich znajomych (poza bracią boostrapowo-barcampowo-aulowo-web-dwa-zerową) social lending nie istnieje i jest cały czas czymś nowym, a przed wszystkim nieznanym. Szkoda. W końcu Monetto (nie wiem czy przyparte do muru) postawiło na wirala. Za produkcją stoi agencja Immersum, na razie prawie 20 tys wyświetleń (głównie za sprawą wykop.pl) – nie jest źle.

Ja z obu serwisów, Monetto.pl i Kokos.pl (akurat te wybrałem do testów) jestem bardzo zadowolony (jako pożyczkobiorca). Na obydwu z nich wziąłem pożyczkę (prawie z tym samym czasie) i szczęśliwie te pieniądze „przeputałem” na wojażach w Norwegii. Nawet powstał film, który miał być częścią większego raportu… ale odpuściłem (a co, wolno mi)… i został tylko sam film. Właściwie to jest to jego premiera na blogu 🙂 i chyba niewiele stracił na aktualności.

Comments 18

  1. Post
    Author

    chociaż zastanawia mnie dlaczego viral monetto został otagowany m.in „mam talent” 🙂
    pozostałe tagi:
    monetto bank banki bankowość pożyczka pożyczki kredyt dupa kryzys śmieszne zabawne humor reklama banned zakazane bez cenzury lol rotfl pocałunek krach social lending lokata inwestycja pożyczkobiorca pozyczki bezpośrednie finanse mam talent finał tv spot

  2. Uchylę tylko rąbka tajemnicy – kampania wystartowała wczoraj (01 XII), od 18 XI film (dostępny tylko dla grupy testowej) był w fazie testów i optymalizacji, stąd m.in taki dobór tagów .

  3. Reklama Monetto jednak wydaje mi się nie najwyższych lotów. Pomysł słaby, jedna moc w „dupie”, która jednak nie podźwignęła pomysłu. Zastanawia mnie też do kogo jest kierowana, pytam o grupę odbiorców… Pomysł oparty o dupę jednak wydaje mi się nie do wielu przemówi. Oparcie filmu na naturalnej nienawiści do banków, i częstego ich wypinania na klienta, jest dobry. Szkoda jednak, że zastosowano najprostsze z możliwych – nie bójmy się tego słowa (b)analne – skojarzenie – skoro mają nas w dupie, to należy tę dupę pokazać.
    Panom reżyserom na przyszłość proponuje oprzeć scenariusz na haśle „nie włazimy w dupę”, widoki mielibyśmy wtedy zaiste niezwykłe.
    Razi mnie, kiedy korzysta się z chwytów tanich… zawsze wtedy mam wrażenie, że się obraża odbiorców.

    Pozdrawiam Mediafuna 🙂

  4. Korzystałem( i pewnie jeszcze się w to pobawię) z finansowo.pl. Mam wątpliwości, nie tyle co do serwisów, co raczej do pożyczkobiorców. Bywa różnie – ale finansowo jest najmniej sztywnym jeśli chodzi o reguły pożyczek. Trudno więc się spodziewać, że przekrętów nie będzie.

    Kokosowi i innym serwisom typu social lending życzę dobrze, mogą zmusić banki do pewnych ustępstw, ale na cuda liczyć nie warto. A reklama taka sobie, średnio mi się podoba.

  5. Cleese w tym spocie BZ WBK rzeczywiście daje radę. Jest po prostu świetny! Inną sprawą zaś jest fakt, że ta reklama jakoś specjalnie nie zachęca do wzięcia kredytu w owym banku. O wiele bardziej skłania do poznania filmowej twórczości gwiazdy Monty Pythona.

    Monetto moim zdaniem jest słabe. Pierwsze wrażenie po obejrzeniu tego spotu jest takie, że zrobiono go na siłę. Nie wydaje mi się również by zadziałał przekonująco na grupę docelową. Zainteresować może co najwyżej gimnazjalistów, a oni raczej kredytów nie biorą. No chyba, że od znajomych lub rodziców, lecz Monetto w tym wypadku potrzebne im wcale nie jest… 😉

  6. Monetto zrobiło coś fajnego, co wywoałało ruch w internecie i o to chodzi. Plusem jest to, że może zacznie się więcej mówić o SL.
    Sama reklama średnio mi się podoba, ale zaskakująca pointa jest ok, mimo, że niezbyt apetyczna.

  7. Klip z Cleesem pokazuje przy okazji, który ze skeczy MP najbardziej zapadł Polakom w pamięć (albo – marketingowcom z BZ WBK).
    ”Karp po polsku, zupełnie nieżywy, czy aby na pewno nie żywy, może jednak się rusza” – to przecież nic innego jak nowy wariant klasycznego: ”papuga norweska błękitna, jakie piękne umaszczenie, o – ruszyła się! ruszyła się bo pan ją trącił, to sztywniak, to eks-papuga!”.
    Dziś rankiem (ok. 9.00 widziałem reklamę wyemitowaną w paśmie reklamowym TVN 24).

  8. Post
    Author

    @lewal: hmmm, teraz jak to napisałeś to może gdzieś tam obok norweskiej błękitnej może scenariusz leżał. Ale jak oglądałem to nie miałem skojarzeń z tym skeczem.

  9. dosłowność nigdy nie miała nic wspólnego z elegancją i dobrym smakiem, włosy na dupie przez analogię też nie 🙂
    Cóż, jak pisałem u siebie – nadciąga pokolenie idiocracy i ten termin też wszyscy mają w dupie LOL i też pewnie na razie.

    Odnośnie tagów: anal, sex, anus, annus, in the ass i wynik byłby jeszcze lepszy – to naprawdę działa, sprawdziłem na Flickr.com LOL

  10. Średnia ta reklama z Cleesem. Jeszcze żadna reklama z nim nie wywołała u mnie uśmiechu, a co najwyżej mdłości.

  11. jak podają oficjalnie wkurzył się jeden z „partnerów” Monetto, czyli jakaś instytucja finansowa (mBank? hehehe), że „zbyt kontrowersyjne” było 🙂

    Ale jak się dobrze poszuka, to film można znaleźć…

  12. ciężko jest się Maćku skupić na Twoim filmie, gdyż cały czas czekałem na moment, aż ktoś spadnie z tego urwiska… spadł ktoś?

Skomentuj Jacek Gadzinowski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *