5

20 tys. zł wędruje do… podsumowanie akcji Charytatywni Allegro

Ok, czas na kolejną odsłonę naszego (mojego i Natalii Hatalskiej) udziału w akcji Charytatywni Allegro. Dla przypomnienia – od początku czerwca do wielu firm w Polsce były wysyłane tajemnicze przesyłki. Kurier dawał do wyboru dwie paczki, jedną z napisem „pomagam” i drugą „nie pomagam”.

Po wybraniu „pomagam” i jej rozpakowaniu uruchamiał się licznik niczym w bombie zegarowej odmierzający 72 godziny, a odbiorca mógł zdecydować czy jego firma przystępuje do charytatywnej akcji licytacji na serwisie Charytatywni Allegro. Schemat był podobny do tego, jaki odbywał się podczas licytacji na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – można było wystawić coś niestandardowego, a cały dochód przeznaczany był na wybraną fundację.

Przez ten czas, razem z Natalią obserwowaliśmy wystawione aukcję, starając się odnaleźć te, które były najbardziej pomysłowe, albo były komunikowane w niestandardowy i efektywny sposób. Przez ten czas pojawiały się krótkie podsumowanie i wyróżnienia naszych obserwacji, teraz przyszedł czas na werdykt i przyznanie głównej nagrody, jaką jest kampania warta 20 tys. zł na serwisie Wykop.pl (grupa Allegro).

Mieliśmy poważny dylemat, dyskusje i przepychanki trochę trwały – w każdym pod koniec obrad zostały na stole dwie kampanie, które w moim przekonaniu zasługują na nagrodę.

Pierwsza to akcja „najszybszy dzień w życiu” przygotowana przez IQ marketing. Pełne zgłoszenie, przebieg akcji oraz podsumowanie możecie zobaczyć w prezentacji.

Drugą w ścisłej puli finałowej była aukcja przygotowana przez Grupę AdWebgra planszowa. O ile sam pomysł może nie powoduje opadu szczęki (przygotowana specjalnie na tę okazję planszówka z okazyjnymi kartami/żetonami) natomiast komunikacja, republikacje, aktywność w mediach społecznościowych – już tak. Udało się przygotować informację prasową, zyskać publikację na stronach Press czy wzbudzić zainteresowanie Dziennika Internautów, poza tym sporo aktywności na Twiiterze, wśród blogerów oraz osób, które znalazły się w grze.

Charytatywni Allegro gra planszowa adweb2

To cytat ze zgłoszenia:

Aby wypromować akcję przyjęliśmy następująca strategię:

  1. Stworzyliśmy unikalną grę planszową Wygraj Internety! Środowiskiem gry jest Internet oraz szeroko pojęta branża (wraz z jej pułapkami i wesołymi zjawiskami).
  2. Gra ma charakter edukacyjno-rozrywkowy (a przynajmniej taką mamy nadzieję ;)) Na planszy rozmieszczone są pola specjalne, które ułatwiają lub utrudniają dotarcie do celu. Na polach specjalnych oraz na dodatkowych kartach do gry pojawiają się m.in. media, konkursy branżowe oraz znani Blogerzy i osoby bardzo aktywne na Twitterze.
  3. Do osób oraz mediów, które pojawiają się na kartach, wysłaliśmy pocztą karty, które miały przybliżyć Im charakter gry oraz zachęcić do opublikowania karty w mediach społecznościowych i wspomóc promocyjnie całą akcję.
  4. Promowaliśmy akcję przez nasze kanały komunikacyjne (Facebook, Twitter, blog AdNews.pl).
  5. Informacje o aukcji udostępniały osoby, które pojawiły się na kartach oraz pracownicy i przyjaciele Grupy Adweb.
  6. Dodatkowo, aby łatwiej było „wpaść” na aukcję, poprosiliśmy Allegro o umieszczenie naszej aukcji wśród aukcji wyróżnionych użytkowników.

W ramach promocji aukcji ukazały się

32 informacje w zewnętrznych mediach oraz 31 informacji w naszych mediach.

I po długich dyskusjach, wymianie argumentów i analizie plusów i minusów zdecydowaliśmy, że główna nagroda, 20 tys. złotych wędruje do… Grupy Adweb za akcje z aukcją „gra planszowa” 🙂

Hmm, i tutaj właściwie powinien napisać coś mądrego na podsumowanie, albo uzasadnić wybór, ale wszystkie argumenty macie powyżej. Nie udało się nagiąć regulaminu, przekonać prawnika i przepchać pomysł aby podzielić nagrodę między IQ Marketing, a Grupę AdWeb bo o taki werdykt trwały spory. IQ Marketing muszą więc zadowolić się wyróżnieniem oraz świadomością, że drugie miejsce było od pierwszego tylko o włos. Natomiast całej ekipie AdWeb serdecznie gratuluję, bardzo dziękuję za udział w akcji i zaangażowanie w jej promocję. Mam nadzieję, że nagroda Wam się przyda, zostanie wykorzystana przez Was lub Waszego klienta a „wykopki” Was nie zjedzą 🙂

Comments 5

  1. Naprawdę świetna akcja charytatywna i obydwie świetne akcje ją promujące. Rzeczywiście wybór bardzo trudny, chociaż nie wiem czy nie skłaniałabym się ku tej pierwszej, tzn IQ marketing. Ciekawi mnie jeszcze tylko, co się działo po wyborze tej drugiej koperty?:)

Skomentuj Robert Sosnowski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *