3

Zielonym po oczach

Nie wiem dlaczego te przykłady pojawiły się dzisiaj u mnie na blogu, pewnie ze względu na przyjemne połączenie kolorów. Dodać do tego słoneczny poranek, poranną kawę i sprzyjające okoliczności przyrody – wtedy całość bardzo ładnie się prezentuje.

Mam nadzieję, że to nie jest jakaś oznaka starzenia, bo swego czasu Dan Margulis w swojej książce dot. korekcji kolorów (Korekcja i separacja) podawał przykłady, że z wiekiem zmienia się postrzeganie właśnie koloru zielonego. Niestety w najnowszym wydaniu chyba nie ma tego akapitu (a na 100% był w poprzednich, które kiedyś komuś sprezentowałem, więc nie mogę organoleptycznie teraz tego sprawdzić). Autor pokazywał dwa zielone obrazki – jakiś konik polny w trawie, oba były dobrze przygotowane i nie miały wad kolorystycznych. Na podstawie własnych badań autor udowadniał, że jeden z obrazków, na którym był inny stopień nasycenia barwy zielonej, był chętniej wybierany przez osoby starsze, a drugi zdecydowanie częściej przez osoby młodsze. Pytanie było proste – wskaż obrazek który ci się bardziej podoba…

Fakt, że nie ma tego w najnowszym wydaniu mnie zastanawia. Nie wiem jak to u mnie jest ze wzrokiem i starczym postrzeganiem koloru zielonego, w każdym razie wszystkie trzy layouty reklamujące egipskie restauracje tematyczne (?)Mugg & Bean, bardzo wpadły mi w oko :-).

club club club

Agencja: Creative Lab, Kair
Dyrektor kreatywny: Yasser Abdel Basset
Copywriter: Mona Dawoud

  • Dla mnie bardzo bardzo 🙂

  • bart

    Layouty fajne, ale typografia fatalna…

  • Pierwsze skojarzenie – BP wypuściło jakieś ekologiczne paliwa i się reklamują 🙂