Coś się w końcu zaczyna dziać konkretnego w temacie „reklamy na blogach” i „zarabianie na blogach”. Co z tego wyniknie? Chyba przekonamy się bardzo szybko, zobaczymy czy nam blogerom, kasa pomoże czy zaszkodzi. Ten temat na pewno będzie się pojawiał u mnie na blogu bardzo często (zresztą większość moich ostatnich dyskusji, czy to na barcampach, aulach i innych imprezach dotyczy właśnie tego tematu). Mam też trochę przemyśleń dotyczących reklam, marki i liczby odwiedzin na blogach – sporo się tego zbiera, można będzie też w końcu konkretnie porównywać moje wnioski do tematów związanych np. z programami partnerskimi. O tym co się dzieje w programach partnerskich będę mógł się przekonać w przyszłą sobotę podczas II Sympozjum Uczestników Programów Partnerskich (wejściówkę wygrałem dzięki konkursowi na blogu Krzysztofa Lisa, dzięki). Na pewno nie omieszkam zamieścić relacji.
A wracając do zarabiania na blogach, na początek, krótka rozmowa (7 minut) z Michałem Michalikiem (blogvertising.pl vel krytycy.pl), którego udało mi się wczoraj złapać w Warszawie. Już 15 września ruszają pierwsze kampanie.
A tak wyglądało nasze pierwsze spotkania z Michałem w TVN CNBC Biznes (marzec 2008):
Comments 10
Już widać że coś się dzieje. Pierwsze kampanie samplingowe nawet się pojawiły 🙂
Nie wiem czemu, ale pierwszy film mi nie działa:(
Author
u mnie chodzą bez problemów (firefox, xp), ktoś jeszcze ma problem z filmami?
Myślę, że blogi blogami, ale myślę że blogversiting itp. firmy na samych blogach nie wyżyją. Wszelkiego rodzaju portale, vortale itp. też powinny być brane pod uwagę 😉
Dziala dziala, ciekawy temat. Moim zdaniem jest jeszcze troszeczke za wczesnie na blogvertising, ale Panowie ida w dobrym kierunku.
Trzeba robic cos co sie lubi i na czym sie zna, nie dla pieniedzy, a dla przyjemnosci. Pieniadze tak naprawde przyjda same. To tak dziala.
W druga strone, kiedy robimy cos strikte dla pieniedzy, nie bedzie to tak efektywne i szybko Wam sie znudzi.
W przypadku bloga pisanego dla kasy np. o ogrodnictwie, a blogu ogrodnika z zamilowania. Czytelnik i reklamodawca wybierze to drugie.
Kibicuję Blogvertisingowi z całego serca, ale niestety, platforma budzi dużo większe zainteresowanie wśród blogerów niż reklamodawców. Zarejestrowałam się jeszcze w Krytykach.pl, dobre pół roku temu i od tamtej pory nie znalazałm żadnej kampanii, z której mogłabym chcieć skorzystać. Nawet teraz, w chwili launchu nowej oferty produktów wciąż ubogo z reklamodawcami na serwisie.
Jeśli rzeczywiście 40% Polaków czyta blogi, to nie wierzę, że rzeczywiście reklamodawcy nie widzą sensu reklamowania się na blogach. Po prostu u ekipy z Blogvertising kuleje marketing skierowany do zleceniodawców i jeśli czegoś szybko z tym nie zrobią, świetny pomysł lada moment padnie.
reklamy na blogach w polsce? a no bedzie jak w showbiznesie jakies 20-30 osob na cala polske bedzie mialo dodatek do pensji a reszta znudzi sie po podliczeniu groszy
co do filmow, cos jest na rzeczy, wlaczenie mediarun na ff pieprzy wyswietlanie flashowych filmow na innych zakladkach az do restartu FF, reinstalka flasha nie pomaga
Pingback: Blogvertising u Mediafuna
Reklama na blogach oczami blogerów, marketerów oraz przedstawicieli sieci reklamowych:
http://interaktywnie.com/artykuly/51-blogvertising—czy-jestescie-gotowi.html
Sprawa zarabiania na nawet najlepszych blogach jest o tyle problematyczna, że po prostu blogów (nawet tych dobrych) zrobiła się cała masa. Konkurencja więc na tyle wzrosła, że aby zarobić, taki bloger musi aktywnie poszukiwać źródeł zysku. Zresztą w obecnej chwili z zarabianiem na reklamach mają problem nie tylko blogi, ale także duże portale. Niby kasa reklamodawców idzie w Internet, ale jest ona tak rozproszona na wiele podmiotów (sieci afiliacyjne, programy partnerskie, adwordsy) i wiele innych, że trudno jest bez większej aktywności wybić się z zarobkami ponad pewne minimum.