5

Zapytaj rzecznika… w Poznaniu

Coraz bardziej żałuję, że umiejętność bilokacji mam opanowaną jedynie na poziomie ver. 0,01 – dzieje się tyle ciekawych rzeczy na których warto być…nie starcza czasu… i na blog jest coraz mniej czasu – dziwny paradoks. Dzisiaj oprócz drugiego dnia konferencji e-commerce standard 2009 w Warszawie, w Poznaniu odbywa się ciekawy projekt – kolejne spotkanie Poznań PR. Spotkanie, jak zapowiadają organizatorzy ma mieć niecodzienną formułę – spotkają się dwaj rzecznicy prasowi dużych firm prowadzący blogi firmowe: Marcin Gruszka (Play) oraz Wojciech Jabczyński (Grupa TP). Będzie to coś w rodzaju konfrontacji, wolnego ringu (?!), chociaż nie wiem dlaczego ci panowie mieliby se sobą walczyć :-). Marcin Gruszka już parokrotnie pojawiał się u mnie na blogu i pewnie jego podejście do prowadzenia bloga firmowego jest znane… przypadek bloga firmowego Grupy TP jest jeszcze ciekawszy. Miałem okazję jakiś czasu temu wysłuchać prezentacji Jabczyńskiego na jednej z wrocławskich konferencji – odpalenie bloga w firmie na którą można powiedzieć mnóstwo złych rzeczy, gdzie komentarze trzeba z automatu filtrować (wulgaryzmy), pilnowanie wszystkiego – spore wyzwanie. Pamiętam, że z satysfakcją słuchałem tej prezentacji (wtedy blog działał dopiero 3-4 miesiące) – wszystko, to o czym mówiliśmy w gronie blogerów na różnych spotkaniach, aulach, campach, tubach,, konferencjach itp. potwierdzało się w prezentacji Jabczyńskiego. Jestem ciekaw czy dzisiaj również potwierdzi – czy warto było odpalać ten projekt?

Organizatorzy (agencja Płodni.com) obiecują relację na Flakerze. Pod tym wpisem lub na flakerze można zadać pytanie obu gościom – podczas spotkania będzie sesja „pytania od internautów”.

Swoje pytania również tutaj zamieszczam… nie wiem czy uda mi się dotrzeć do Poznania i zadać je na żywo.

Pytania do Marcina Gruszki, PLAY (jedno długie, drugie krótkie):
1. Play kontra blogplay.eu. Pewnego rodzaju watchdog dla marki PLAY, który firmie napsuł sporo krwi – dzisiaj już trochę mniej mocny. Konflikty i wycieki od nielojalnych pracowników (wyprowadzanych przez ochroniarzy z firmy), publikowanie informacji prasowych przed ich oficjalnym puszczeniem w obieg, mniej lub bardziej potwierdzone informacje mające konkretne przełożenie na wyniki finansowe firmy (sprawa chyba dotyczyła listy popularnych telefonów). Jak postępować i traktować takiego blogera? Niszczyć źródła wycieków, a autora zostawić w spokoju? Czy to prawda, że pojawiła się propozycja „pisz bloga dla PLAY”?Czy warto w takich sytuacjach podejmować zdecydowane kroki prawne? A może taki blog jak blogplay.eu można wykorzystać do celów na korzyść firmy i wciągać np. w akcje promocyjne, zmyłki dla konkurencji?

2. Drugie pytanie króciutkie: kiedy do jasnej cholery blog rzecznika będzie miał kanał RSS?

Pytanie do Wojciecha Jabczyńskiego (Grupa TP):
1. Na ile istotna okazała się pomoc, doradztwo agencji PR przy uruchamianiu bloga firmowego? Czy konsultowaliście ten projekt z jakimiś blogerami (czy ewentualnie taka konsultacja miałaby sens?), wzorowaliście się na konkretnych, zagranicznych przykładach? Jak się zrodził i jak długo trwał proces powstawania bloga w takiej dużej korporacji?

Mam nadzieję, że moje pytania zostaną zadane, czekam na odpowiedzi i do zobaczenia w Poznaniu.