2

Zagranica kocha bardziej

Z cyklu „zaległe materiały”, prezentacja Grzegorz Jarosza, ze Strawberry Branded Content Strategies, grupa Starcom MediaVest (długa nazwa). Strawberry zajmuje się kompleksowymi i długoterminowymi projektami product placementowymi, a prezentacja pojawiła się nieprzypadkowo na konferencji zapowiadającej nowym projekt Agory i A2 Multimedia – czyli słynną już „n1ckolę”.

A dlaczego słynną? W Polsce, na razie z oczywistych względów, n1ckola zwróciła uwagę głównie branży, konkurencji i wszystkich zainteresowanych produkcją video. Na ewentualnych fanów trzeba jeszcze poczekać.

Serial właśnie ruszył i dostępne są już 3 pierwsze odcinki (aaaj, dlaczego nie można „embedować” ich u siebie?!). Ale fanklub pierwowzoru, czyli lonelygirl15 (LG15) oraz KateModern szybko dowiedział się o planowanej premierze w Polsce. Rozpoczęło się przeszukiwanie polskiej sieci przez internautów z Wielkiej Brytanii oraz USA. Widzowie LG15 I za pomocą google translatora próbowali rozszyfrować serial oraz informacje pojawiające się na polskich serwisach. Zresztą te komentarze pojawiają się również pod odcinkami serialu „n1ckola”:

(1 dzień temu przez kayvahn)
ANGIELSKI —
I’m very skilled for registering here. 🙂 I feel kinda rude posting in English, so I’ll translate all my posts roughly to Polish with Google Translate. I was hoping for a new vid today too! Bianca23 – How did you find that video with english subtitles?

POLSKI —
Jestem bardzo kwalifikacjach rejestracji tutaj. 🙂 I feel kinda rude oddelegowania w języku angielskim, więc będę tłumaczyć wszystkie moje posty w przybliżeniu do Polski z Google Translate. Miałem nadzieję na nową vid today too! Bianca23 – Skąd dowiedziałeś, że film z angielskimi napisami?

(1 dzień temu przez jabbur)
kayvahn: Polish from Google Translator is a bit ridiculous 🙂
However it’s very kind of you trying to use our language.

Now, I translate via Google that sentence into Polish and back to English. And paste below:

Polish Google Translator is a bit funny:)
However, it is very kind of trying to use our language.

Hmm…I’m impressed!

Po pierwszych odcinkach ciężko mi oceniać nową produkcję A2, nie jestem przede wszystkim targetem i nie wiem czy dam radę śledzić przygody nastolatki. Chociaż szarpane ujęcia, „straszne wstawki” i ręką reżysera i montażysty mocno przypominają klatkę B, a ten serial do porażek raczej ciężko zaliczyć. Z drugiej strony, nie wiadomo jak wysoką poprzeczkę ustawili sobie producenci oraz licencjonodawcy i jaki wynik zaliczą jako sukces czy porażka.

Ale za to już w pierwszych odcinkach pojawił się natomiast product placement 🙂 (obiecany przez producentów). Gra planszowa Monopoly (właściwie zastanawiałem się, w jaki sposób zaistnieje w serialu)… założę się, że jeszcze się pojawi i będzie jakoś wplątana w fabułę.
Marki, które na pewno będą się jeszcze pojawiać to Samsung, Windows, Polkomtel, zobaczymy, zobaczymy…

Polecam jeszcze zajrzeć na dyskusję o serialu na interaktywnie.com, oraz obejrzeć warszawską prezentację panów z Eqal, czyli pomysłodawców LG15 – Milesa Becketta oraz Grega Goodfrieda

A tutaj są jeszcze linki do stron, gdzie wiadomość o planowanym starcie “n1ckoli” wzbudziła takie zainteresowanie:
http://forum.anchorcove.net/viewtopic.php?p=12296
http://inside.lg15.com/2009/01/21/eqal-polish-producers-partner-on-lonelygirl-spinoff/
http://lg15today.blogspot.com/2009/01/n1ckola.html

  • kaec

    W Polsce robią takie badania ARC Rynek Opinia i Pentagon Research http://pentagon24.pl/DEV/product_placement,0,0,0.html

  • Miło się czyta informacje o tym, że zagranica już nie boi się zaufać chyba jeszcze trochę „zacofanej” polskiej e-scenie. Mimo tego, że mamy świetnych specjalistów nie ustępujący najlepszym chyba jeszcze taka opinia chodzi po świecie:)