4

Wyciąg z prasy

Dawno nie robiłem przeglądu prasy na blogu, a nazbierało się kilka interesujących spraw.
Na pierwszy ogień idzie i-biz. To tytuł, któremu od początku (a właściwie niedawnej reaktywacji) kibicuję. Najnowszy numer, prosto z drukarni był rozdawany na ostatniej Auli, mam nadzieję, że współpraca i-biza i Auli wyjdzie na dobre obu stronom. Kto jeszcze i-biza nie czytał (albo ci którzy pamiętają i-biza z czasów pierwszej bańki) polecam. Numer styczniowo-lutowy poświęcony jest w dużej części blogosferze, jej wiarygodności a przede wszystkim monetyzacji, reklamom itp. Teksty o tyle ciekawe, że właściwie są dobrym podsumowaniem dyskusji które toczyły się na różnych blogach oraz tego o czym rozmawialiśmy na TUBACH (w Warszawie i Poznaniu). Smutną obserwacją dla mnie jest fakt, że właściwie jeśli chodzi o reklamach na blogach, zarabianiu itp. to dyskusja toczy się w kręgu kilku, dosłownie kilku blogów (pojawia się najczęściej Kaznowski, Jagodziński, Marczak, ja…). Szkoda, że w dalszym ciągu więcej się mówi o potencjale reklam na blogach niż robi. Z drugiej strony może to ucieszyć wszelkich obrońców czystości i niezachwianej wiarygodności wpisów na blogu. Ale z moich obserwacji i doświadczeń (telewizor od LG) wynika, że jednak będzie się działo (kilkakrotnie już doradzałem w pomysłach na kampanie…strach wśród klientów jednak jest 🙂 a wiarygodność, sprzedajność czy jak kto woli „poziom skurwienia” zależy tylko i wyłącznie od nas. blogerów. No ale miał być przegląd, a nie „wiarygodność blogsfery” 🙂 Oprócz blogów trochę o sieciach blogowych i ogólnie o tematach interesujących. Jest też opis dużej blogowej kampani HDX Dragon – poniżej możecie obejrzeć cały w wersji oryginalnej.

Mam nadzieję, że uda się i-bizowi utrzymać cykl miesięczny… martwi mnie jednak brak reklam w magazynie – czyżby reklamodawcy nie wierzą w potencjał magazynu o internecie?

Wspomniałem wcześniej Aulę, a jak Aula to i barcampy – o barcampach właśnie traktuje ostatni numer Polityki. Dobrze, że temat i słowo barcamp trafia na łamy opiniotwórczych tygodników. W tekście Wojciecha Chmielarza „Z baru wzięte” pojawiają się takie nazwy jak Grill IT, Bootstrap, Barcamp, Spodek 2.0, Netguru, Democamp, Spryciarze, Ecoosystem. Dobrze, że tego typu artykuły popularyzują ideę barcampów. Żałuję tylko, że w całym tekście, ani razu autor nie wspomniał o Auli, bo na auli spotykają się również twórcy innych barcampów, i właśnie Aula (i jej kliny KreoAula i TechAul) odbywają się chyba najbardziej regulanie (do tej pory odbyło się ponad 30 spotkań). Być może kluczem doboru do tekstu był „bar i piwo”, na Auli jest tylko pizza. Rozumiem, że papier nie jest z gumy, jednak brak Auli w tekście uważam za niedopatrzenie, zwłaszcza, że nie jest to pierwszy tekst tego autora o barcampach (rok temu pisał o Bootstrapie dla Pulsu Biznesu w tekście pt.: „Burza na Chłodnej”).

Robią niedawno krótki wywiad z rzecznikiem PLAY, Marcinem Gruszką, wspomniałem o tajemniczej sesji zdjęciowej, którą robił dla magazynu Marketing & More. Ponieważ w poprzednim numerze był tekst o Gracjanie, w aktualnym kolejne nawiązania… jeszcze moment i dojdzie do tego, że Gracjan będzie jednym z najczęściej poruszanych tematów w Marketing & More? 🙂

A to jeszcze Michał Nowosielski (Ogilvy) w sekcji Alter Ego z poprzedniego numeru.

Jak zobaczyłem okładkę najnowszego Pressa, to pomyślałem, że wydawnictwo dotknął kryzys i nie zrobili w tym numerze sesji na okładkę :-). Nie poznałem Tadeusza Mosza :-). W numerze oprócz wywiadu z wyżej wymienionym, interesujący tekst o CSR, „Odpowiedzialny zysk” – głównie pod katem działań PR oraz o tym jak skutecznie informować media o takich działaniach. Na brak tego tematu narzekali uczestnicy debaty redaktorów naczelnych, dlatego zwracam uwagę na ten tekst.