10

Wizerunkowy spot TVP? Wow, pozytywne zaskoczenie

Nie spodziewałem się, że TVP tak pozytywne mnie zaskoczy swoim nowym spotem wizerunkowym – właśnie dzisiaj ruszyła kampania “TVP tworzona z pasją”.

Zazwyczaj spoty TVP (bo nie wiem czy można je nazwać wizerunkowymi) to jakieś migawki programów i lektor nawijający jaka to Jedynka lub Dwójka jest wspaniała czy “Tylko Jedynka”, “Wybieram Jedynkę”. A tutaj proszę, można spokojnie, bez krzyku i montażowych błysków rodem z MTV, bardzo przyjemnie się to ogląda i nie trzeba ściszać telewizora.

W materiale pojawia się zamyślony Tomasz Lis, Artur Żmijewski z tajemniczymi kuleczkami, nieco bardziej pogodny Wojciech Mann, Grażyna Torbicka – kobieta z klasą i Włodzimierz Szaranowicz ze sportowym komiksem.

Pewnie i tak można by się przyczepić, że można jeszcze lepiej, że Wojciech Mann pojawiający się jako “twarz TVP” właśnie zakończył współpracę z jednym z programów w dość mało eleganckich okolicznościach, że Tomasz Lis to bardziej teraz Newsweek i NaTemat.pl (ale wciąż miliony podczas “Tomasz Lis na żywo) i że znowu “za nasze kurwa pieniądze” telewizja urządza sobie autopromocyjną kampanię. Proszę bardzo, ale ja na więcej takich spotów wyczekuję – w wielką rewolucję w TVP nie wierzę, więc przynajmniej mogę cieszyć się reklamówkami. Nawet dobrze, że premiera kampanii miała miejsce w Wielką Sobotę, bo biegających kurczaków mam już trochę dość 🙂

Nie znam szczegółów kampanii i nie wiem czy wyjdzie ona poza format telewizyjny (billboardy, on-line). Będzie jeszcze pięć innych, krótszych spotów, każdy dotyczący innej postaci telewizyjnej.

Reżyserem spotu i autorem pomysłu jest Maciej Szwabe – zastępca dyrektora Biura Marketingu TVP, spot wyprodukowało Tyrka Studio a muzykę skomponował Paweł Lucewicz. Za planowanie kampanii odpowiada dom mediowy Maxus.

  • Lekko ironicznie wypada tylko fakt, że praktycznie w tej samej chwili Wojciech Mann oficjalnie rzucił TVP focha i ponoć pożegnał się z prowadzeniem programu tuż przed 20leciem 😉

  • Łał, naprawdę kawał dobrej roboty. Piękne, artystyczne wykonanie i jeśli taką linię wizerunkową przyjmą to z chęcią zacznę oglądać TVP (jeśli tylko kabel od anteny nie skorodował przez ten czas 😉

  • Bricky

    Zaskoczyłem się. Nie spodziewałem się czegoś takiego po TVP, wygląda to bardzo fajnie i profesjonalnie.

  • Spodziewałem się czegoś mega "suchego" a tu proszę całkiem dobry spot. Dobrze mi się kojarzy. Brawa dla twórców.

  • mix

    motywy podobne do masońskiego teledysku jaya z – on to the next one

  • Oli

    Oglądając telewizję natrafiłem na ten spot i przyznam, że się nieźle zaskoczyłem. Raczej TVP nie przyzwyczaiła nas do takiej jakości 🙂

  • No wow, rzeczywiście dobre – nowoczesne, pozytywne, zachęcające i bez nacisku. Chyba wyciągnę telewizor z piwnicy 😉

  • Ładne? Ładne. Bez celu? Bez.

    Irytuje mnie naiwne przekonanie, ze wizerunek buduje się 60 sekundowym spotem. Nie ważne czy mowa o promocyjnej akcji Koziej Wólki czy TVP. 60 sekund natchnienia, a po przerwie Celebryci Żonglują Ryżem na Lodzie.

    Jeśli zbadać proporcje: 1 minuta "fajnego spotu" i 1000 minut chłamu w ramach "misji", to zastanawiam się, gdzie tu rzekome budowanie wizerunku?

  • Olaf

    Jak dla mnie bez rewelacji, nie rozumiem ich poczynań. TVP raczej ma marne szanse na polepszenie wizerunku.

  • Antoni

    Czy tak czy nie.Ale jak jest możliwość to tak bo Wszystko dla wszystkich Polaków Dzialajmy.