3

Wiedza, co się darmo oddaje

Dzisiaj porcja wiedzy – właściwie to solidny dwudaniowy posiłek, co ważne – darmowy, na czasie i bez przynudzania.

Pierwsze danie serwuje agencja Heureka i jej magazyn innowacji marketingowych Think-a-Head. Polecam szczególnie tekst o Mentosach i coli – czyli o wybuchowym zjawisku, które opętało swego czasu YouTube i inne serwisy filmowe. Gdzie są granice reklamy i czy mogą zatrzymać się na żywych krowach – znajdziecie w „Czarna krowa w kropki.com”. W formie pdfa i madiefunowej oprawie teksty znajdziecie tutaj, a jak ktoś woli białe tło i chce przejrzeć całe archiwum to zapraszam na strony Think-a-Head.

Drugie danie jest raczej przeznaczone dla mieszkańców Warszawy i okolic, ale mam nadzieję, że wraz z rozwojem działalności STGU (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) takie warsztaty będą odbywały się w różnych miejscach polski (w tym momencie MediaFun mruga oczkiem np. w kierunku Poznania i Łodzi :-)).
3, 4 i 5 listopada w Sali Kinowej Muzeum Narodowego w Warszawie odbędzie się trzydniowa konferencja „Znak, system, komunikacja. Między estetyką a informacją”
Całość zapowiada się bardzo interesująco, wstęp jest wolny, a oto fragment z zapowiedzi prasowych:

Przeciętny adresat komunikatu wizualnego nie wie, kto jest twórcą znaku PKO BP, Biblioteki Narodowej, Warszawskiego Metra, PLL LOT, Orlen czy Teraz Polska? Nie ma pojęcia jak przebiegał proces projektowania logo dla Polski, promocyjnego znaku Miasta Warszawy i wielu innych głośnych w ostatnich latach identyfikacji wizualnych.

Konferencja ,,Znak, system, komunikacja. Między estetyką a informacją.” pozwoli spojrzeć na te zagadnienia od strony projektanta, jego pracy twórczej, kryjącej za popularnym dziś terminem ,,kreacja” złożony proces projektowy. STGU stwarza pierwszą od wielu lat okazję do spotkania w gronie wybitnych grafików, znawców i sympatyków projektowania graficznego, poświęconego tak ważnej dziedzinie grafiki użytkowej. Podczas trzech dni wystąpi 12 twórców, prezentując wybrane problemy związane z praktyką i teorią projektowania znaku, systemów identyfikacyjnych i informacyjnych.

Udział w konferencji wezmą najwybitniejsi polscy projektanci, specjaliści w dziedzinie projektowania znaku: Henryk Chyliński, Roman Duszek, Karol Śliwka. Swoimi doświadczeniami podzielą się graficy-projektanci pracujący na potrzeby reklamy i współpracujący z instytucjami kulturalnymi, między innymi: Tomasz Lachowski (Definition Design), Wojciech Mierowski (BNA), Ela Skrzypek i Magda Małczyńska-Umeda (Bakalie. Art&Design), Michał Łojewski (White Cat Studio), Michał Pawlik i Marcin Rene Wawrzkiewicz (Mamastudio).

Istotnym elementem konferencji będzie prezentacja realizacji prelegentów z ostatnich kilku lat, oraz analityczne omówienie wybranych projektów. Po konferencji przewidziana jest dyskusja, która zaangażuje zarówno wykladowców jak i zaproszonych gości. Organizatorzy planują wydanie publikacji dokumentującej przebieg spotkania, na którą złożą się wygłoszone referaty, oraz zapis wybranych dyskusji panelowych.

I co, słabo? Sam skróciłem długo planowany urlop, żeby zdążyć przynajmniej na dwa ostatnie dni, mam nadzieję, że organizatorzy postarają się udostępnić jakieś materiały warsztatowe i relacje z przebiegu konferencji tym, dla których Warszawa w tych dniach będzie nie po drodze.

Jak mówi red. naczelny pewnego znanego pisma branżowego „czytajcie państwo prasę branżową”. Od siebie dodam, że warto mieć świadomość tego jak media i „reklamiarze” działają, nieważne czy jesteś twórcą czy odbiorcą reklamy – świadomość tego jak powstaje przekaz, pozwala ci mieć wybór i świadomie podjąć grę ze sprzedawcą żarcia dla psów lub z niej zrezygnować… To główny cel jaki przyświecał powstaniu tego bloga, ale to właściwie temat na kilka wpisów – popracuję nad nim po powrocie z urlopu.

Comments 3

Skomentuj Omar Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *