5

Whoopi Goldberg x8

Dzisiejszy wpis ilustrowany jest aż ośmioma spotami reklamowymi – ta sama kampania i ta sama aktorka (Whoopi Goldberg), kiedyś moja ulubiona, chociaż dawno nie widziałem jej w żadnej porządnej produkcji. Za oceanem można ja zobaczyć w programach rozrywkowych i chyba (nie wiem czy to aktualne) we własnym porannym talk show. A w reklamie wizerunek Whoopi mierzy się z hmm, problemem, który w Polsce „poetycko” nazwany jest przez reklamy zjawiskiem „nietrzymania moczu”.

Dziś już niewiele rzeczy w telewizji mnie bulwersuje. Pamiętam kiedy Kasia Niekrasz, „z pewną taką nieśmiałością” przecierała szlaki i zaczęła mówić z ekranu o podpaskach ze skrzydełkami. Dzisiaj już codziennością jest grzybica na stopach, hemoroidy, podpaski, biegunka, wzdęcia i oczywiście nietrzymanie moczu. Z drugiej strony po zakończeniu bloku reklamowego rozpoczynają się zdjęcia trupów w metrze czy w Iraku… niewiele może zaszokować a taki miks jest bardziej strawny. Zagraniczne spoty są może bardziej odważne jeśli chodzi o poczucie humoru i dystans. Poise (środek reklamowany przez Whoopi) nie pojawia się w tym spotach nawet w postaci loga, na samej stronie producenta z kolei trudno znaleść nawiązania do spotów z Whoopi Goldberg – hmm, ciekawa sprawa. Spoty emitowane były w ramach programu „Saturday Night Live” sieci NBC.

Zastanawiałem się, czy gdyby w Polsce miałaby się odbyć podobna kampania, z tym samym produktem i taką samą konwencją – jaka polska aktorka czy też celebrytka zdecydowałaby się w niej uczestniczyć? Koncerny farmaceutyczne biedne nie są, więc kwota byłaby niezła, z drugiej strony „szansa” na zostanie polską ikoną od nietrzymania moczu jakoś nie zachęca. Skreślam więc wszystkie polskie topowe aktorki – żadna nie miałaby chyba dystansu. Dochodzi jeszcze problem z wizerunkiem i chałturami – nie wiem czy po taki pozycjonowaniu celebrytka miałaby szansę poprowadzić np. bankową imprezę czy jakieś inne Złote Kaczki? Więc kto w Polsce dałby radę udźwignąć kampanię takiego produktu i zrobić to z humorem i dystansem? Jedyne nazwisko jakie mi przychodzi do głowy to Dorota Wellman… i na tym koniec, żadne inne nazwisko nie przychodzi mi do głowy. A jakie są Wasze typy?

Whoopi Goldberg jako Helena Trojańska

jako Lady Godiva

jako księżniczka na ziarnku grochu

w roli Kleopatry

jako Ewa

jako Joanna d’Arc

jako Statua Wolności

jako Mona Liza

  • Szukając polskiego odpowiednika należy pamiętać, że Whoopi jest laureatką najbardziej prestiżowych nagród w całym show-biznesie (Emmy, Golden Globe, Oscar, Tony – sparodiowane w 30 Rock jak EGOT). Trudno znaleźć tak wszechstronnie uzdolnioną i utytułowaną polską aktorkę (komediową).

    PS. Kiedy będzie można logować się poprzez FB Connect? 🙂

  • mario

    Kiedy po raz pierwszy zobaczyłem reklamę dot. „nietrzymania moczu” w polskiej tv miałem podobne odczucia jak Ty Maćku (myślałem, że nic mnie już nie zaskoczy w reklamie telewizyjnej).

    Później dowiedziałem się, że jest to bardzo powszechny problem, zwłaszcza u kobiet które są po porodzie (nie będę wchodził w szczegóły – kto jest ciekaw niech googluje)

    Czy jest to wstydliwy temat? Pewnie tak, ale tak samo jak: hemoroidy czy impotencja. Nie bardziej i nie mniej.
    Dla nas facetów może to wydawać „nieco nieestetycznym tematem reklamy”, ale dla wielu kobiet jest to codzienny problem, z którym muszą sobie poradzić. I w tym kontekście należy przyglądać się takim reklamom (nic, co ludzkie nie powinno być nam obce).

    PS: Mnie i tak mniej „bulwersuje” Whoopi Goldberg jako ikona od nietrzymania moczu niż Tiger Woods jako ikona od luksusowych burdeli 😉

  • Michał Górecki

    Trochę OT, ale jak ona wspaniale mówi różnymi akcentami! Po prostu wypas. Nowojorski, midwest, brytyjski, francuski, włoski, BOSKIE! 🙂

    • no tak, tych umiejętności nie uwzględniłem myśląc o Wellman, ale faktycznie aktorska klasa whoopi w tym spotach wyśmienita.

      Zastanawiam się jeszcze nad jednym… programu nie widziałem i nie wiem na jakiej zasadzie te spoty się tam pojawiły.. w bloku reklamowym czy w samym programie? Jeśłi to drugie, to bardzo ciekawa sytuacja…co prawda bez logo firmy ale wprost reklama w czasie trwania programu. Wiem, że kiedyś były jakieś przymiarki firmy od mebli w programie Szymon Majewski Show, ale ostatecznie nie poszło.

  • Generalnie te spoty zrealizowano na potrzeby kampanii internetowej. Po pozytywnym przyjęciu zmiksowano z nich jeden spot, który puszczono podczas transmisji z Gali Oscarowej – to była premiera TV. Pisałem o tym na moim blogu kilka tygodni temu:http://zapiskibrandmanagera.bloog.pl/id,5638705,t