26

W Knyszynie jest ten cud

Zastanawiam się jakimi drogami zbłądziła myśl ludzka ludzi odpowiedzialnych za marketing w firmie Euro-Elbud, że zamówili reklamę u Gracjana Roztockiego. Być może wiosna albo prima aprilis…albo ściągają od największych – w końcu Gracjan reklamował Media Markt i kampania „10 urodziny” była na short-liście tegorocznej Kreatury.

Ale (pomijam kwestie budowania wizerunku firmy) jaki jest sens robienie wirala czy reklamy internetowej dla firmy, która nie ma strony internetowej, a adres mailowy to darmowa skrzynka na wp? Właściciele firmy nie ujawniają kwoty transakcji, efekty… hmm, na razie 700 odtworzeń na youtube, fraza „euro elbud” w miarę poprawnie pozycjonowana w google – można trafić do firmy….

Kampania trwa, a Gracjan po raz kolejny udowodnił, że potrafi śpiewać o wszystkim 🙂 nawet o glazurze i materiałach budowlanych wśród kwiatów w oknie, tylko po co?

  • Dobra reklama. Szybko się rozejdzie po internecie jak wszystko co z Gracjanem choć staje się on powoli nudny.

  • sebasp11

    To jest ku..a niemożliwe !!!
    Apel do właściciela hurtowni : „twój wybór świadczy o tobie ” , człowieku .

  • kurde, a ja siędzę i wymyślam i kombinuje itp itd, a tu wystarczy do Gracjana się zgłośić i mamy miód reklamę 🙂

    a powiażnie, to…no…właściwie to słów brakuje. etyczność na poziomie pantofelka…

  • @Michał.J: w którym miejscu to jest dobra reklama? 🙂 Że Gracjan wymienia nazwę firmy w swoich filmikach? Kupisz w Knyszynie materiały budowlane? To już lepsza byłby goła baba rozłożona na glazurze… bliżej targetu (vide gołe baby z oknami na targach budowlanych)

  • dlatego że mam poważne wątpliwości co do stanu umysłuy gracjana. wykorzystywanie osób niezrównoważonych psychicznie (lub takich udawające) w reklamie jest nieetyczne. nie widzisz tego? gracjan może być śmieszny jak śpiewa o swoich podróżach, ale robienie z niego pośmiewiska dla własnego zysku – to już jest nie smaczne.

    a gołe baby na targach były w tym roku w poznaniu, jakaś firma z oknami zrobiła „profesjonalną” sesję zdjęciową z gołymi pannami z biustem wielkości sporej piłki lekarskiej. był spocony tłum i generalnie się wszystkim podobało…

  • Uważam tak, bo dzięki temu rozmawiamy o tym i słowo leci dalej w Świat. A na targach gołe baby to pewnie swoją drogą dadzą (ale o tym pewnie nie napisałbyś notki na blogu a o firmie Euro-Elbud wiedziałoby pewnie jakieś 1000 osób max) .. Tyle, że targi nie odbywają się raczej codziennie a jak się już odbędą to ludzie widząc Euro Elbud będą już ją rozpoznawać a o to chyba głównie chodzi? O rozpoznawalność marki. Teraz wiem, że jak będę chciał kupić sobie glazurę do łazienki i akurat będę w Knyszynie, to zaopatrzę się w Euro-Elbudzie 😉

    A na poważnie, to fakt – trudno się tego słucha ale uśmiech na twarzy mi się pojawił. Czy z Idola pamiętacie kto wygrał? Ja nie- za to pamięctam tych wszystkich "kosmitów", którzy zdecydowanie talentu do śpiewu nie mieli ale czy przez to przestałem oglądać ten program? Wręcz przeciwnie. A w zajawkach to właśnie często "kosmitów" pokazywali a nie przyszłych idoli.

    Odczuwam tu lekką nagonkę na Gracjana, której nie bardzo rozumiem.

    Mam natomiast pytanie do Zucha: dlaczego uważasz, że ta reklama jest nie etyczna?

  • No, za to gołe baby świecą przykładem wprost doskonale! Szczególnie gdy widzą je małe dzieci…
    Stan umysłu Gracjana jest jaki jest, ale chorobą psychiczną bym tego nie nazwał. Człowiek ma swój świat w którym siedział już od dawna tylko teraz ma szanse jeszcze na tym zarobić kasę.
    A jeśli udaje, to jest aktorem a cóż złego w zatrudnianiu aktorów w reklamach?

  • w mojej wypowiedzi o gołych babach była ironia (widocznie za słabo zaakcentowana)

    no a jeśli chodzi o gracjana to widze że brniesz w swoje, no cóż, każdy ma swoją moralnść. ja poprostu jestem przeciwny wykorzystywaniu takiej osoby w reklamie. trzeba utrzymywać jakiś standard, bo nawet nie zauważymy kiedy będziemy się taplać w rynsztoku.

  • Mikolaj

    Gdyby to była wymyślona reklama wymyślonego typa wymyślona przez firmę od okien i poszlóby to w telewizji, to uznałbym to za arcysuper kampanię. Serio. Świadczyłoby to o poczuciu humoru firmy, która reklamuje się w ten sposób.
    Gdyby nie było Gracjana.
    Ale on jest i rzeczywiście skłaniałbym się ku tej wersji, że jest niezrównoważony psychicznie. Jego świat, jego sprawa – ale zarabianie na tym i zapewne OBŚMIEWANIE go za plecami (założymy się, że miało miejsce przez „Maćka, Karola i Marcina” podczas realizacji tego projektu?) jest nieetyczne. Najzwyczajniej w świecie.
    Wielką szkodę ludzie robią takim Gracjanom sugerując im, że ich działalność ma jakąkolwiek wartość poza emocjonalną jej twórcy.

  • Jurek

    Jak dla mnie „to” jest żałosne ale może jako wirus odniesie sukces, podobnie jak inne bzdury z Gracjanem, tylko że prawdopodobnie target filmów z G. (dzieci, nastolatki?) jest inny niż target Euro-Elbudu więc szkoda ich pieniędzy na „to”. Chyba że jeden z prezesów załatwił za pół darmo po znajomości z Gracjanem 🙂

  • ccc

    hmm dobre 🙂 skoro inteligenci napisali tyle postow to znaczy trafi tym bardziej do tysiecy ludzi z srednim i podstawowym ktorzy lubia disco polo, sprzedaz jest i tyle w temacie 🙂

    a gracjan no coz taki gosc przynajmniej nikomu nie szkodzi i nie mysli o zrobieniu bomby atomowej o inteligencji tez nie bede sie rozwodzil bo jak patrze na 90% ludzi pracujacych w sektorze bankowym ktorym mozna podziekowac za dzisiejszy syf na rynkach to mi sie slabo na taka inteligencje robi

  • Euro-Elbud

    Widzę że nasza kampania przynosi zamierzony skutek, cieszy nas fakt że pojawiła się dyskusja na nasz temat. Z tego miejsca chcę podziękować Panu Maciejowi Budzichowi który robi nam w przeciwieństwie do Gracjana Roztockiego darmową reklamę. Pozdrawiam Maciej Butkiewicz.

  • czyli kampania miała na celu…co miała na celu? wzbudzenie niechęci do swojej firmy? ciekawe i nowatorskie ujęcie marketingu…nie ma co.

  • Lukasz Kluj

    @Maciej Butkiewicz

    Panie Macieju, niestety powiedzenie „nieważne jak, ważne żeby mówili” nie zalicza się już raczej do obowiązujących prawideł marketingu. Twarz firmy, w tym wypadku Gracjan, powinna pozostawać w zgodności z wartościami i osobowością reklamowanej marki. Domyślam się, że tak nie jest w tym przypadku i tu tkwi błąd.

  • Euro-Elbud :
    Panie Maćku, to blog o reklamie i marketingu, na którym komentuje różne kampanie reklamowe, te mniej i bardziej udane. Oczywiście można mój komentarz (i pozostałych czytelników) traktować jako darmową reklamę, ale nie wiem czy czytelnicy tego bloga są targetem pańskiej firmy i tak jak mówi Lukasz Kluj „nieważne jak mówią, byle mówili” nie jest dzisiaj wystarczającym powodem. Rozumiem jakieś forum wnętrzarskie, budowlane…

    A zwróciłem uwagę na Waszą reklamę ze względu na postać Gracjana Roztockiego, który jak Pan sam wiem wzbudza bardzo skrajne emocje (od wesołka śpiewającego piosenki do nienormalnego debila, czy pedofila – takie też, wulgarne określenia pojawiają się pod jego filmami i sam o tym często mówił). Nie wiem czy tego typu wizerunek jest odpowiedni dla firmy takiej jak pańska, ja uważam że nie… ale oczywiście możemy dyskutować.

    A wracając do darmowej reklamy, proszę zerknąć na wyniki w google, co się pojawia na pierwszym miejscu na frazie „euro elbud”… w tej chwili jest to mój blog, na którym nie ma cen czy oferty waszej firmy, tylko dyskusja o tym czy kampania jest mniej czy bardziej trafiona…

  • Moim zdaniem również reklama z Gracjanem to gol do własnej bramki. O ile Media Markt mógł sobie na to pozwolić, bo w jakimś stopniu jest to spójne z ich wizerunkiem o tyle od firmy z branży budowlanej spodziewałbym się czegoś zupełnie innego. Gdybym był w pobliżu miejscowości Kunyszyn, to nie skierowałbym się do firmy Euro-Elbud.

  • Wyniki wyszukiwania z google to porażka dla Euro Elbudu.
    Nie tak powinno się budowac wizerunek firmy.

  • Dlaczego chcecie dyskryminować Gracjana? Przecież to taki poczciwy gość i całkiem fajnie się prezentuje! Według mnie każda firma może się prezentować jak chce. Gracjan zaistniał w mediach, to czemu nie może tego kontynuować? Myślę, że koleś może ma swój świat, ale zamykanie mu drogi do kariery to dyskryminacja.

  • Każda firma może się prezentować jak chce -to fakt. Jeśli nie łamie przy tym prawa, to nikt nie może jej tego zabronić.

    Czy Gracjan to poczciwy gość to nie wiem, bo nie znam go żeby móc to ocenić.

    „i całkiem fajnie się prezentuje” Tu akurat się nie zgodzę. To kwestia indywidualna, być może komuś się to podoba. We mnie postać Gracjana wywołuje agresję i skojarzenia z pedofilią…

    „zamykanie mu drogi do kariery to dyskryminacja” Nikt mu drogi do kariery nie zamyka. My tylko wyrażamy swoje zdanie do którego mamy prawo. Karierę Gracjana zweryfikuje niewidzialna ręka rynku.

  • Tak, ale w reklamie chyba chodzi o grę pozorami, stereotypami i odczuciami innych, nie zaś o szczerą absolutną prawdę o danej osobie. Dlaczego w reklamach występują gwiazdy? Bo są dla nas atrakcyjne i mamy w związku z nimi odpowiednie skojarzenia. Jeśli w reklamie proszku do prania występowałby bezdomny czy włóczęga to reklama prawdopodobnie nie odniosłaby pożądanego skutku. Dlatego w niej pojawia się np Zygmunt Hajzer, nie dlatego że dyskryminujemy bezdomnych a dlatego, że dzięki Hajzerowi (lubianemu chyba przez większość „targetu”) firma osiąga pożądany efekt w postaci zwiększenia sprzedaży. Jeśli miałby Pan swoją firmę to może Pan zatrudnić kogokolwiek będzie Pan chciał, nawet Gracjana.

    Ps. Wyjaśniam, że nie jestem specem od reklamy czy PR i mogę się mylić. Przedstawiam sytuację ze swojego subiektywnego punktu widzenia.

  • Tak sobie myślę, że w reklamach mogą występować tylko gwiazdy. Jeżeli pojawi się taki Gracjan to wrze. Pewnie jeżeli w reklamie Sprite jako pragnienie pojawił by się niewidomy, albo kaleka to też by wrzało. Czyż nie? Takie podejście do utwierdzanie tych ludzi, że rzeczywiście nie mają prawa do normalnego funkcjonowania w środowisku. A szkoda. Bo mam kilku takich znajomych, którzy pogodzeni są ze swoją sytuacją i wcale nie uważają się jako ludzie drugiej kategorii.

    "wywołuje agresję i skojarzenia z pedofilią…" – agresji może nie, ale to drugie to tak… ale to też chyba stereotyp. Z tego co widziałem z TV aresztowanych pedofilów, byli to bardzo poważnie prezentujący się kolesie.

  • Łukasz

    Mega tania alternatywa dla Maryli R.

  • Mikolaj

    @Wiesław
    Szanowny Wiesławie. Nikt tutaj nei nazwał Gracjana Roztockiego człowiekiem drugiej kategorii. Niesmakum nie budzi jego osoba, a raczej jej bezwzględne i zapewne cyniczne wykorzystanie przez rzeczoną firmę. Widzisz różnicę?

  • Nikt nie nazwał go człowiekiem drugiej kategorii ale został tu potraktowany jak niedorozwinięty pedofil, który jak sam nagrywa piosenki to źle a jak dostaje za to pieniądze, to jeszcze gorzej i do tego jest to nie etyczne. Tak jakby jeszcze kogoś dziwiło, że w naszym kraju na głupocie zarabia się najlepiej.

    @Mikolaj: Ciekawe czy Gracjan Roztocki czuje się bezwzględnie (i zapewne cynicznie!) wykorzystany..

  • Gracjan to inna bajka, to typowy freek i koniec. Co do wizerunku firmy to są dwie możliwości. To był strzał w kolano lub jest to swoisty wirus. Jak by na to nie patrzeć to rozmawiamy o tej reklamie, o firmie. Za 2-3 miesiące film zostanie usunięty albo porostu się „przeje”. A wszyscy (może) będą pamiętać Euro-Elbud. Nie wiem na miejscu speców od marketingu tej firmy nie podjął bym się współpracy z Gracjanem, ale to moje subiektywne odczucie.
    Pozdrawiam

  • Wg mnie reklama świetna dla małego przedsiębiorstwa.