15

TVN lubi Transformersy i po raz kolejny zaskakuje zapowiedzią – to był viral od samego początku

O tym, że TVN lubi bawić się konwencją zapowiedzi filmowych pisałem już na blogu nie raz (Hermaszewski zapowiadający Apollo 13 czy Dziennik Bridget Jones w TVN24).

Hermaszewski zapowiadający Apollo 13 – dla przypomnienia:

Odważnie i nietelewizyjnie
Tym razem dział Autopromocji TVN poszedł o krok dalej i rozpoczął promowanie filmu poza telewizyjną ramówką. O ile nie dziwi kreatywna gimnastyka i wydawanie pieniędzy na promocje własnych produkcji – hitów ramówki, to osobna kampania do promocji filmowego hitu (wcale nie najlepszego i nie pierwszej już świeżości) budzi we mnie uznanie (i z polskich stacji tylko TVN potrafi robić takie „numery”). Dobranie narzędzi do grupy docelowej też wydaję się być trafne….
O co chodzi? O „Tuning po Polsku”, czyli filmik wirusowy, który obejrzano od 10 marca ponad 350 tysięcy razy. I jest to tylko licznik obejrzeń na YouTube, gdyby dodać klony na innych serwisach, dodawanie na Facebooku – spokojnie uzbierałoby się pół miliona.

I teraz szczerze, przyznać się, kto od początku rozszyfrował, że to akcja promocyjna TVN :-)? Sam jedynie dotarłem do informacji, że to jakaś oddolna inicjatywa pokazująca, że w Polsce też są zdolni artyści i komputerowe efekty mogą powstawać u nas. Za produkcją, emisją i akcją viralową (+ wsparcie na Facebooku oraz mini konkurs) stało od początku dział autopromocji TVN (przy wsparciu m.in 121PR, która odpowiadała za działania w internecie).

W tej chwili ten spot można zobaczyć na antenie TVN w takiej formie:

Strona na Facebooku – (słabo promowana i z tytułem, który raczej nie ułatwia jej znalezienia) nie uzbierała do tej pory wielu fanów (niecałe 400) ale to w tym przypadku nie ma znaczenia. Połączenie między medium jakim jest internet a telewizją świetnie tutaj zaskoczyło – sam byłem zaskoczony, kiedy zobaczyłem filmik znany z youtuba w bloku reklamowym TVN. „Autor” zaraz zaczął otrzymywać gratulacje od internautów i pojawiło się sporo komentarzy o tym jak to TVN kupił filmik z YouTubie.

Filmik z „Sejczento-Transformersem” był również komentowany na Wykopie (wykop dnia), Joemonsterze i Demotywatorach – czyli wszędzie tam, gdzie każdy porządny viral powinien odbić się echem. Poza tym ten samochód rzeczywiście istnieje i jeździ po Warszawie – był nawet konkurs – pierwsza osoba, która go zidentyfikowała i dostrzegła na ulicach otrzymała iPoda Touch.

Nie wiem czy do czasu emisji Transformersów na antenie TVN (piątek 9 kwietnia) są planowane jeszcze jakieś działania. Nie wiem też, czy akcja osiągnęła zamierzone rezultaty? Czy miarą sukcesu będzie oglądalność tego filmu w piątek? Chyba nie jest to głównym priorytetem tej akcji. Z mojego punktu widzenia, podczas tej kampanii powstało bardzo interesujące połączenie między internetem a telewizją, a rezultat 0,5 miliona w internecie robi wrażenie, ale to wciąż wcale niewysoki słupek przy oglądalności telewizyjnych pozycji w prime time.

  • oszfak! mistrzostwo świata! aż włączyłem TVN własnie 😉

  • milczar

    A chyba przed premierą Transformers 2 podobny viral zrobiono? Bez obrazy dla TVNu, działają zgodnie z zasadą – raz się sprawdziło, po co na siłę coś nowego wymyślać? 😉


  • Szamp

    No ale to chyba nie było połączone z premierą Trans2? Poza tym na filmie niewiele widać, a TVN pokazał trochę więcej w swojej produkcji.

  • ta reklama jest bardzo dobrze zrobiona – zwróciła moją uwagę jeszcze zanim dowiedziałem się co to jest…

  • na polskie warunki – fajna akcja

  • Mogli pociągnąć ten wątek z "czikłaczento" w końcu jeśli w tle leci ten kawałek to nie rozumiem skąd "sejczento" myślę, że autorzy

    nie wzięliby wielkich tantiem 😉

  • edekbezkredek

    Można też dodać, że autka do reklamy szukali na forach internetowych. To Seicento pochodzi od użytkownika stąd:
    http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=24171

  • Jak to zobaczylem to sie zastanawialem co to za dziwny spot transformers hmmm, ale tam chyba goście gadali po polsku coś nie tak. Żona moja na to to polski film 🙂 a ja nie WTF pozniej jeszcze raz jak to obejrzałem to się zorientowałem, że to poprostu reklamówka filmu. Trzeba przyznać, że bardzo fajnie zostało to zrobione. Szacun

  • Tak troche z innej beczki, ale też reklama, która mnie zaskoczyła wczoraj w telewizji mianowicie reklama traktora 🙂


  • Naprawdę interesująca akcja! Fajnie że ktoś potrafi kreatywnie myśleć nawet w taks skostniałych strukturach jak telewizja. Chyba nawet będę oglądać TVN w Wielkanoc, jak będę mieć dostęp do telewizora, którego na co dzień nie posiadam.

  • Karolski

    TVN miało też dobre promo Władców Pierścieni wszystkie części (złoty pierścionek, złoty pierścionek na szczęście). Ale transformersi wymiatają.

  • Maciek

    ipoda nano, a nie touch, wygrałem :>

  • Dobre, oglądałem film, ale nie miałem pojęcia że to robota TVNu 🙂

  • WoW. Jak filmik made in POLAND to kłaniam się 🙂 – gdzieś widziałem filmik na youtube ktory pozniej okazało się wart był kilkanaście milionów $ – i produkcja też była amatorska ale efekty przebijały każdy film 🙂

  • Pojawiło się podsumowanie akcji: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tuning-po-po