33

TUBA03 odhaczona, czas na TUBĘ w Starym Browarze!

Ufff, warszawska TUBA03 już za nami, możemy razem z Artegence odetchnąć przez chwilę (do poniedziałkowej TUBY w Starym Browarze). Ze strony organizatora (a to już trzecia edycja TUBY) mogę powiedzieć, że jest coraz lepiej i coraz mniej stresowo radzimy sobie z organizacyjnymi sprawami. W Multikinie udało się szybko i bezboleśnie zainstalować w niecałą godzinę, wszystko działało, prelegenci nie utknęli nigdzie w korkach, magazyny patronów medialnych dotarły na czas, wszystkie nagrody dla publiczności udało się rozdać i rozlosować, a rozpoczęcie imprezy z 13 minutowym poślizgiem mieści się jeszcze w normach przyzwoitości. Jak zwykle w całym „zakręceniu” nie udało mi się ze wszystkimi przywitać i zamienić paru zdań, a widziałem sporo znajomych twarzy.

To organizacyjnie, z naszej strony.., a jak było merytorycznie?

Spodziewałem się, że nie będzie łatwo i dyskusja będzie obejmowała wiele tematów i na pewno nie uda nam się zamknąć wszystkiego podczas paru godzin dyskusji. Cieszę się, że to nie była kolejna konferencja, na której mizialiśmy się nawzajem jakie to te blogi są fajne, modne, wpływowe i ach och. Było sporo konkretnych zarzutów i niełatwych pytań… ale i odpowiedzi nie zawsze mnie zadowalały. No i prowadzenie panelu dyskusyjnego przy tylu rozmówcach oraz zaangażowanej publiczności (a każdy chciał mieć mikrofon) nie było łatwym wyzwaniem.


(foto, dzięki uprzejmości Janka Rychtera)

Zdjęcia pojawiły się również na stronie Mediarun.pl (który był jednym z patronów medialnych TUBY03)

Najciekawsze, według mnie, były prezentacje Norberta Kilena (OnBoard Pr) oraz Łukasza Bąkowskiego (Mindshare), które pokazywały że nie do końca jest tak różowo. Zetknięcie blogosfery oraz firm PR i dużych reklamodawców przynosi raczej więcej problemów (wynikających z różnych celów obu stron oraz często braku wzajemnego zrozumienia) niż tylko otwiera kranik ze złotówkami dla wszystkich. Tak naprawdę dopiero w tym roku zaczęło się coś dziać w sferze polskiej blogosfery (nazwijmy ją umownie) profesjonalnej lub tematycznej. Sieci reklamowe zaczęły się rozkręcać, PRowcy z mniejszymi oporami i z większym wyczuciem zauważają blogi, domy mediowe dają sygnały, że dostrzegają potencjał blogów, ale czy te interesy uda się pogodzić ze zróżnicowaną i zindywidualizowaną blogosferą? Sieci reklamowe (na TUBIE03 sporo miały do powiedzenia Yellowgreen.pl oraz Blogvertising.pl) też przyznają się do popełnionych błędów w „obsłudze” blogerów, ale obiecują, że nie będą składać broni… temat wciąż jest rozwojowy, a blogerzy czekają na obiecane złote góry.

Wniosków i przemyśleń, oraz wstępnych planów na temat dalszych działań mam sporo, te akapity powyżej to tylko kilka luźnych myśli na gorąco. Obiecuję, że po zakończeniu obu TUB temat jeszcze nie raz będzie się tutaj przewijał.

Na razie w sieci znalazłem jedną recenzję wczorajszej TUBY03, na blogu Starlifta oraz oczywiście relację na żywo za pomocą Blipa.

Linkujcie proszę, albo dajcie znak/sygnał mailem o innych Waszych wnioskach (również krytycznych) z TUBY03 – uzupełnię wtedy linki i również pozwolę sobie wykorzystać Wasze spostrzeżenia.

Co do pytań dotyczących prezentacji i materiałów z TUBY. Nagrania video oraz prezentacje (o ile prelegenci nie będą mieli nic przeciwko) zostaną udostępnione w miarę moich możliwości 🙂 po zakończeniu TUBY w Starym Browarze

TUBA w Starym Browarze

Przed nami jeszcze TUBA w Starym Browarze (3 listopada, w poniedziałek), cieszę się, że swój udział w Poznaniu potwierdzili wspomniani wcześniej: Norbert Kilen (OnBoard PR) oraz Łukasz Bąkowski (Mindshare) – spuszczając trochę powietrza z nadętego balonu blogów dają dobry podkład pod dalszą dyskusje. Co się jeszcze będzie działo w Poznaniu? Oto wstępny plan TUBY w Starym Browarze:

Data: 3 listopada 2008
Start: godz. 15:00

Część I – prezentacje
O budowaniu marki bloga, pierwszych doświadczeniach z reklamą i sponsoringiem na blogu, kontaktach z firmami oraz o tym jaki to wszystko ma wpływ na zachowanie wiarygodności blogera i ogólną kondycje mojego portfela opowiem ja, czyli Maciej Budzich (www.blog.mediafun.pl)

3 bariery: blogerzy i pijarowcy – Norbert Kilen (OnBoard PR)

Reklama na blogach oczami reklamodawcy i blogera – czy da się pogodzić różne interesy?
Łukasz Bąkowski (dom mediowy Mindshare)

Krótkie (10-15 min) wystąpienie reklamowych sieci blogowych:
Reklama na blogach według Yellowgreen.pl
Reklama na blogach według Blogvertising.pl
Reklama na blogach i nowy gracz na rynku – Adlog.pl

Część II – panel dyskusyjny
W panelu dyskusyjnym poruszymy tematy, które pojawią się w czasie wcześniejszych wykładów. Będzie o reklamie, wiarygodności, zarabianiu i marketingu na blogach. W panelu wezmą udział prelegenci wcześniejszych prezentacji oraz publiczność.

Ponieważ nie mamy ostrych rygorów czasowych jeśli chodzi o opuszczenie Słodowni w Starym Browarze, mamy jeszcze czas i miejsce na jedną, dwie prezentacje dotykające tematyki blogów (reklamy na blogach, sponsoringu, wiarygodności, kontaktów blogerów z marketerami i PRowcami). Jeśli uważasz, drogi Czytelniku, fanie mediów, że masz w tej kwestii coś interesującego do powiedzenia (i nie będzie to prezentacja autopromocyjna Twojej firmy), poddasz się ocenie publiczności i chcesz zabrać głos w dyskusji – zapraszam do kontaktu (maciekMAUPAmediafun.pl).

Zapisy na TUBE w Starym Browarze obowiązują dokładnie na tych samych zasadach jak w przypadku TUBY03, czyli zapisujemy się za pomocą Oiola.com (formularz poniżej lub w przypadku kapryśnych przeglądarek – link bezpośredni do zapisów na Oiola.com). Wasze deklaracje obecności pomogą nam lepiej zaplanować imprezę, oraz ułatwią kontakt z Wami w przypadku różnych niespodziewanek.

O TUBIE w Starym Browarze można również powiadomić swoich znajomych za pośrednictwem Goldenline.pl.

Patronami medialnymi TUBY w Starym Browarze są:
Gazeta.pl
– magazyn Marketing & More
media2.pl
FilmWeb.pl
– magazyn Visual Communication
Mediarun.pl
Interaktywnie.pl
iKanapka.pl
Stary Browar

TUBĘ w Starym Browarze zgodzili się objąć specjalnym patronatem medialnym równiez blogerzy:
antyweb.pl – Grzegorz Marczak i zespół
zjadamyreklamy.blox.pl – Irena Magierska
blogreklamowy.com – Paulina Niżanowska
hatalska.com – Natalia Hatalska
zychalska.com – Małgorzata Zychalska
webfan.pl – Paweł Lipiec
em-jak-media.blogspot.com – Marek Miller
mediacafepl.blogspot.com – Krzysztof Urbanowicz
copywriter.net.pl – Dominik Koza
guerrilla-marketing.pl – Dawid Trzeciak

Comments 33

  1. Pingback: trzecia tuba… | BrandDoctor

  2. Pingback: Po TUBIE03 | Zarabianie na blogach

  3. Pingback: starlift bloguje

  4. Pozwolę na wstępie wyjaśnić kim jestem i skąd się wziąłem. Pracuje w agencji interaktywnej Hypermedia i poszukuje niestandardowych metod reklamy w internecie opartej o sieci społeczne. W Agorze na konferencji Rewolucja w komunikacji prezentowałem wyniki badań Never Ending Friending dotyczących działań marketingowych w serwisach społecznościowych, więcej na stronie. Wcześniej nie interesowałem się blogami, jestem laikiem w tym zakresie, przyszedłem na Tubę żeby poznać co blogosfera może zaoferować jeśli chodzi o reklamę. Najważniejszym elementem spinającym serwisy społecznościowe i blogi to sieci społeczne, ludzie zaangażowani i wzajemnie komunikujący się. W sieciach społecznych upatruję nowe metody działań marketingowych poprzez odejście od nudnych do bólu bannerów do tego by to użytkownicy z ust do ust, z profilu na profil przekazywali informacje o kampanii. Tyle tytułem przydługiego wstępu.

    Moje pierwsze prywatne spostrzeżenia jako świeżej osoby można niestety podsumować tak:

    -Kompletna niedojrzałość blogerów jako masy, nie mówię o jednostkach, do współpracy w działaniach marketingowych lub PRowych. Norbert Kilen i Łukasz Bakowski dobrze zaprezentowali jak są postrzegani blogerzy, podkreślam jako masa. Brak standardów współpracy to największa bolączka z mojego punktu widzenia.

    -Panaceum na te sytuację wydają się być sieci takie jak Yellow Green lub Blogvertising, które separują blogerów od agencji. Rozmawiam z wiarygodnym partnerem jakim jest sieć, kupuje od nich konkretny produkt i zapominam o milionach problemów związanych z blogerami.

    -Moim zarzutem wobec w/w sieci jest to, że ich oferta jest próba kopiowania oferty portali tzn, główny nacisk jest na bannery i inne mutacje form displayowych. Uważam, że jest ona potrzebna, ale co najwyżej jako wsparcie. W ofercie nie ma produktów, które oparte są o aktywacje sieci społecznej czytelników blogów takich jak kampania HP „31 Days of the Dragon”, którą uważam za wzorcową.

    Mam nadzieje, że takie spotkania jak Tuba sprawią, że blogerzy zainteresowani sprzedażą reklamy i sieci blogów będą wiedziały jakie są od nich oczekiwania, co muszą przygotować, żeby agencje zechciały z nimi usiąść do rozmowy. Blogosfera nie ma na razie produktu marketingowego, ale który może mieć, o który reklamodawcy, agencje i domy mediowe będą się biły. Moim zdaniem najważniejszy oręż blogerów ciągle leży zamknięty w szafie tj. sieci społeczne. Zadaniem agencji jest przekonywanie reklamodawców by ten oręż wykorzystać, a blogerów dobrze go zaprezentować.

  5. Czyli przegłosowane! Świetnie!

    Na początek od razu mam propozycję tematu do rozważenia 😉

    Dlaczego wciąż mówimy tu o reklamie, gdy w zasadzie jeden ciekawy case jaki pojawił się podczas Tuby3 (HP Dragon) miał
    więcej wspólnego z PR niż reklamą ?

    I po raz trzeci chyba to samo dziś piszę: nie pytajmy co blogi mogą zrobić dla nas (reklamy, kasa etc…) ale CO MY możemy zrobić dla blogów (wiarygodność, jakość etc)

  6. Stanisław,

    Już uzasadniam czemu mówię o marketingu. Jednym z podstawowych idei odróżniających PR od marketingu jest sprzedaż, PR nie sprzedaje. Takie definicje podali mi zawodowi PRowcy. Akcja HP Dragon miała efekt w postaci niesamowitego wzrostu sprzedaży lapciaków dragon jak i wszystkich produktów HP. Dlatego z punktu widzenia efektu rozpatruje te akcję jako marketingową.

    Dlaczego oczkuje, że blogerzy się zmóżdzą i przyjdą z ofertą? Mówię z punktu widzenia agencji w której pracuje. W świecie reklamy to jej sprzedawcy biją się o budżety reklamowe, a nie reklamodawcy mówią „pozwólcie nam kupić tę formę reklamę od Was”. Takim sprzedawcami form reklamowych są blogerzy. Jeśli chcą sprzedać muszą stworzyć unikalną ofertę, która przyciągnie kupców. Od takie proste prawo rynku. Zadaniem agencji jest zbieranie najlepszych ofert reklamowych z rynku i przedstawianie ich swoim klientom czyli reklamodawcom.

  7. @ Jacek Rzepecki

    Mój post w zasadzie odnosił się do postu Gosi Zychalskiej ;).

    Ale jako zawodowy piarowiec z chęcią się dowiem czemu w takim razie służy przedsiębiorstwu PR jeśli nie sprzedaży swoich produktów/usług.

  8. Nie jestem PRowcem i nie próbuję debatować czym jest PR, bo się na tym zwyczajnie nie znam. Przyjąłem definicję od specjalistów, których znam. Rozumiem, że masz inną definicję, chętnie poznam. Wiadomo jak to jest z definicjami 😉

  9. Jest to zalążek n-tej odsłony świętej wojny, ale dla mnie PR jest takim samym elementem marketingu jak reklama i ma również wpływ na sprzedaż.
    Nie widzę sensu budowania wizerunku firmy, jeśli nie ma to poprawić wyników działalności czyli sprzedaży!

  10. Ok, rozumiem, że jest problem w całej masie specjalistów z odróżnieniem PRu od marketingu, więc nie ma co rozdrabniać czy HP Dragon to działania PRowe czy marketingowe, sensu bez;) Ważne są przecież efekty tych działań, a nie nazewnictwo.

    Co do budowania pozytywnego wizerunku bez sprzedaży za jednym zamachem to widzę pewien przykład. Jestem fanem marki Audi i pewnie firma miała na to duży wpływ. Moje dochody teraz są nieadekwatne do kosztów związanych z posiadaniem takiego auta, wygrała teraz marka z serii ekonomicznych. Jeśli jednak sytuacja finansowa w przyszłości się zmieni na lepsze to pewnie to audi zostanie zakupione.

    Jeden znany mi duży podmiot na rynku w Polsce tak właśnie działa i planuje w ten sposób swoje działania w perspektywie 10lat mając na uwadze, że przez te lata ich klient sporo się zmieni.

  11. Pingback: TUBA, blogi, reklama i wszystko pomiędzy

  12. Pozwólcie Panowie, że sie wtrącę w tę ciekawą dyskusję:) Stanisławie – gdy ktoś pisze/mówi, że reklama i PR to jedno i to samo, od razu muszę się odezwać. PR oczywiście ma wpływ na sprzedaż i jest elementem marketingu, ale nie można go utożsamiać z reklamą. To zupełnie różne instrumenty. Faktem jest, że jedno z drugim może (często nawet powinno) się uzupełniać. Jednak nie stawiałabym między reklamą, a public relations znaku równości. A to przy okazji: Rozmowa PR’u z reklamą.

  13. Hej !
    Ale ja absolutnie tak nie twierdzę!
    Uważam natomiast, że zarówno reklama jak i PR mają (w różnych perspektywach czasowych) wspierać ten sam cel: sprzedaż usług/produktów przedsiębiorstwa.

  14. Pingback: Giń, adblockerska świnio i nie wstawiaj refów! » RavSite

  15. Pingback: Odliczanie przed TUBĄ w Starym Browarze | Blog.Mediafun.pl

  16. Pingback: ikanapka - pierwszy polski videocast technologiczny - vcast, vodcast, nowości - media, marketing, nowe technologie » ikanapka - wydanie specjalne - TUBA w Poznaniu

  17. Pingback: netguru.pl » Netguru na Tubie w Starym Browarze

  18. Pingback: Czy wizytówki pomagają? | Ludwik.org

  19. Pingback: Adlog.pl od kuchni » Postęp prac

  20. Pingback: STARTUPSHOW » Blog Archive » Startupshow #2 - materiały wideo

  21. Pingback: TUBA03 - prezentacje video | Blog.Mediafun.pl

  22. Pingback: AntyWeb | Archiwum » Podziękowania dla tych co reklamują się na blogu

  23. Pingback: Jak reklamodawcy patrzą na blogi (według domu mediowego) | Blog.Mediafun.pl

  24. Pingback: Niezłe Kino na głównej stronie Onetu, czyli jak to jest z wpływem blogera na rzeczywistość | komentarz po warszawskiej Tubie03 | Blog Blomedia.pl

  25. Hi! Please checkout our company, Devsdata. We are an IT consulting company specialized at:
    – Challenging software (web sites, mobile apps, Back-End, Front-End)
    – Artificial Intelligence: Computer Vision, Natural Language Processing, Predictive Analytics
    – Big Data

    DevsData’s developers and product managers have founded companies, attended top-tier schools, and worked at tech titans. They love new technologies and are always learning.

    Founders worked at Intel Technology, Goldman Sachs and Google.

    Visit our website, https://devsdata.com/ for more information.

Skomentuj Maciek Makuszewski Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *