35

Tajemnicza przesyłka i tylko 72 godziny

wybor pomagam charytatywni allegro

Kiedy czytacie ten wpis, w całej Polsce, do 500 adresatów – właścicieli firm, PR managerów i ludzi z marketingu – dociera tajemnicza przesyłka. Kurier przynosi aż dwie koperty – pierwsza z napisem „Pomagam” i drugą (niespodzianka 🙂 „Nie pomagam”. Kurier może zostawić tylko jedną z nich… trzeba zdecydować od razu.

Nie mam pojęcia co jest w kopercie „Nie pomagam” – ja wybrałem tę pierwszą. Po rozpakowaniu koperty, niczym w bombie zegarowej, uruchamia się licznik i rozpoczyna się odliczanie. Adresat ma 72 godziny aby zdecydować się czy dołączyć do nowego, dużego projektu grupy Allegro – charytatywni.allegro.pl.

Charytatywni.allegro.pl to pomysł, który ma ułatwić zbiórki pieniędzy na wybrane cele dobroczynne a firmom promocje i łatwe dołączenie do wspólnej zbiorki. Jeśli przypominacie sobie aukcje charytatywne organizowane przy okazji finałów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy to pamiętacie, że internauci oraz firmy wystawiały różne, dziwne, odlotowe, oryginale przedmioty. Nowa platforma ma umożliwić przeprowadzanie takich akcji przez cały rok i dla wielu różnych fundacji i projektów. Wszystko odbywa się bez żadnych opłat i prowizji i wszystkie zyski z aukcji wspierają założone cele.

charytatywni allegro ambasadorzy

Ambasadorami projektu zostały ikony polskich akcji dobroczynnych – Anna Dymna (Mimo Wszystko), Ewa Błaszczyk (A kogo?) oraz Jurek Owsiak (Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy). Ale znajdziecie tam też dwa nazwiska, ze świata blogerów – Natalię Hatalską oraz moją skromną osobę.

charytatywni Allegro_01 hatalska budzich

Nie jesteśmy tam przypadkowo – mamy przed sobą konkretne zadanie. Naszym wspólną pasją są oryginalne rozwiązania, nietypowe kampanie reklamowe i wszystko to, co wychodzi poza ramy standardowych działań promocyjnych. Przez najbliższe tygodnie będziemy śledzili i przyglądali się wystawionym przedmiotom na licytacje. Firmy, które zaproponują najbardziej oryginalny pomysł na aukcję, będą ją promować w niestandardowy sposób (i przede wszystkim skuteczny) zostaną przez nas dodatkowo nagrodzeni specjalną kampanią w serwisie Wykop.pl o wartości 20 tysięcy złotych.

Zwycięzców wyłonimy 27 sierpnia 2014 roku, do tego momentu, od czasu do czasu w moich mediach społecznościowych będę wyłapywał co ciekawsze aukcje, krótko komentował i motywował do jeszcze mocniejszej promocji.

Zerknijcie na stronę informacyjną i sami zdecydujcie czy dołączacie do projektu charytatywni.allegro.pl

Im ciekawszy przedmiot, im bardziej skuteczny pomysł na promocje aukcji – tym więcej pieniędzy dla potrzebujących – prosta zasada 3 Win 🙂 – win-win-win – wygrywają potrzebujący, wygrywa firma wystawiająca przedmiot, wygrywa zwycięzca licytacji. Jeśli zauważycie coś ciekawego, dajcie znać na priv, jeśli reprezentujecie firmę i wystawiacie coś oryginalnego – też dajcie znać – razem z Natalią Hatalską będziemy się przyglądać.

  • Tym bardziej, że Ty i Hatalska z nimi współpracujecie 😉

  • Co jest w drugiej kopercie …;)

  • Ja po tym teledysku trochę się boję pomagać, żeby przypadkem nie zostać trendy jak #krzysztofibisz http://youtu.be/fs9DUw2flJQ

  • Marcin Michno nie sprawdziłem, nie dał mi zobaczyć (chociaż chciałem), mam nadzieję, że nie środkowy palec 🙂 albo prawdziwy ładunek 🙂 Ale podejrzrewam, że podziekowanie i zaproszenie na stronę w stylu – nie chcesz, to nie, przyglądaj się i ewentualnie kibicuj.

  • heh dobre, nie sądzę żeby ktokolwiek wybrał NIE POMAGAM 🙂

  • super 🙂

  • A nie ma opcji, żeby nie przyjąć? 🙂

  • Świetny pomysł i super akcja! Ja bardzo lubię te aukcje WOŚP i prawie co roku coś na nich kupuję, bardzo często na prezent więc tym aukcjom też będę się przyglądać

  • Marek Bruś zawsze można kuriera pogonić – kurier też człowiek – biegać potrafi 🙂

  • git

    bardzo ciekawa inicjatywa. Dobrze wiedzieć o co chodzi jakby ktoś z podobnymi kopertami zapukał 🙂

  • Ciekaw byłem, jak to się rozwinie… i cieszę się, zmierzą w dobrą, zmasowaną stronę 🙂

  • IMO, wybrałbym kopertę „nie”. Ale nie dlatego, że nie lubię pomagać, a dlatego, że lubię konkrety.

  • tyk, tyk, tyk 🙂

  • WYŚLIJCIE TO DO URZĘDASÓW ONI MAJA Z CZEGO POMAGAĆ 😀

  • Grzegorz: pieniądze ani zasoby nie mają NIC wspólnego z pomaganiem. To kwestia nastawienia i odpuszczenia samolubności 🙂

  • Grzegorz – zdziwiłbyś się. Chyba tylko Ci na Wiejskiej…

  • Eh, znając życie wygra Think Kong, Brand24 albo Lemon Sky JWT 😛 mniejsi nie mają co się starać 😀
    …. ale itak spróbuję :v
    Nadal mnie ciekawi co jest w kopercie „Nie pomagam” ?

  • Maciej Katarzyński traktuję to jak prowokację 🙂

  • A jaka agencja stoi za tą akcją? No jaka? 😉 Biuro Podróży Reklamy

  • pamiętałeś o mnie Mediafuńciu? 🙂

  • Ciekawe ilu wywali to do kosza?

  • Słusznie 😀 Ja się chętnie dołączę – akurat mam prywatny projekt, który chciałem zrealizować już dawno 😉
    A wszystkie koszty z realizacją ‚produktu’ firma bierze na siebie?

  • Maciej Katarzyński o co dokładnie pytasz, bo przyznam szczerze, zupełnie nie zrozumiałem jak Twoje pytanie ma się do tej akcji?

  • Doczytałem szczegóły i już wiem wszystko 😉

  • a ja NIE dostałam…

  • a te firmy wybrane to wedlug jakiego klucza? z wawy czy nie tylko?

  • Staraliśmy się wziąć na celownik największe marki. Chcesz dołączyć? 🙂

  • Smsiak

    mój ojciec też nie otrzymał, a z drugą kopertą co się stało? Odesłali do Allegro czy do kolejnego adresata została przekierowana?

  • Robert Narol

    Świetny pomysł, jeszcze lepsze wykonanie, tylko boję się, że z czasem podchwycą to ludzie, którzy z pomaganiem mają niewiele wspólnego…

  • Dla ciekawych, w drugiej kopercie jest informacja o akcji i zaproszenie w stylu ” nie pomagasz = rozumiemy, jeżeli się jednak zdecydujesz… i wyjaśnienie idei akcji”. Raczej nie odsyłają do kolejnych osób ponieważ przesyłka jest personalizowana 🙂

  • Renata Pogoda

    Dzięki, moja (i nie tylko moja) ciekawość została zaspokojona 🙂

  • Paweł

    To ja rozwieję waszą ciekawość. Od kilku tygodni mam wątpliwość przyjemność dostarczać te przesyłki w jednym z dużych miast. Niestety ludzie nie wiedzą nic o tej akcji i albo wybierają nie pomagam albo nie biorą żadnej przy okazji opieprzając mnie że z powodu głupot wyciągam ich z ważnego spotkanie. Gratuluję Allegro to najgłupsza akcja jaką mogliście zrobić a ja z kuriera stałem się klaunem. Żałujcie, że nie widzicie min ludzi do których przychodzę z dwiema kopertami. Żałosna akcja ale co zrobić. Taka praca :/

  • Bartek

    Też to dostałem, kurier przyszedł, musiałem wyjść ze spotkania, nie wiedziałem o co chodzi, kurier powiedział, że też nie wie i musi tylko zostawić i to jakaś reklama. Odebrałem tylko dlatego, że na przesyłce widniało znane mi logo.

    Moim zdaniem cała akcja to trochę przerost formy nad treścią i typowa dla marketingowców sztuka dla sztuki i akcja dla akcji.
    Zwłaszcza, jeśli organizacja kampanii była normalnie fakturowana, a nie robiona charytatywnie. Przesyłki wyglądają na dość drogie w produkcji.

    Trochę mi to pachnie promocją Allegro (w czy nie ma nic złego) i promowaniem się na Allegro przy pomocy tej akcji (w czym również nie ma nic złego) ale ja po prostu nie mam na to czasu i w sumie nikt w firmie też nie ma.

    Preferujemy przekazywanie pewnego ułamka dochodów firmy na różne, wybrane przez nas cele charytatywne. Niestety, może to brutalne, ale zdecydowanie łatwiejsze i mniej czasochłonne niż świadczenie usług na rzecz (przypadkowych) klientów, którzy wygrali ją na aukcji.

    Mimo tego, trzeba docenić bardzo fajny, kreatywny pomysł i przyzwoite (poza wkurzonym kurierem jako formą dostawy i informacji o akcji) wykonanie.

  • alicjajoanna

    No grafik chyba nie mógł bardziej wyprasować twarzy Dymnej i Błaszczyk.

  • smartsolutions.waw.pl

    Wedlóg mnie allegro ostatnio prubuje na siłe zrobić coś nowego. Ma różne aplikacje na swoich subdomenach, ale i tak najlepsze są te stare, ewentualnie cityteam, reszta dla mnie nie potrzebna.
    Jest pełno stron charytatywnych, kto chce to je znajdzie i zostawi tam jakąś sumkę, wiec po co allegro robi cos co juz jest i dobrze działa…