3

Sypnęło Kreaturami

Kreatura 2010 - MarketShare odbiera GrandPrix

Sypnęło wczoraj Kreaturami – czyli nagrodami w XIV edycji ogólnopolskiego Konkursu Kreacji w reklamie. Konkurs ma różne dzieje, raz jest lepiej raz gorzej (ja pamiętam jeszcze czasy krakowskie), przede wszystkim wciąż istnieje podział na tych co zgłaszają się do Kreatury i na tych co konkurs olewają. Co oczywiście skutkuje tym, że trudno ten konkurs nazwać świętem całej branży i obiektywnym przeglądem całego roku w polskiej reklamie. Nie oznacza to, że nagrody zdobywają drugoligowi gracze, w tym roku Kreatury otrzymały bardzo interesujące kreacje, w wielu przypadkach moi faworyci, jak co roku było również kilka kategorii w której pojawiała się tylko jedna nominowana praca (!) oraz kategorię, w których nagrody nie przyznano.

Nie mam jeszcze oficjalnej i pełnej listy nagród z informacji prasowej, wrzucę kilka prac, które zapamiętałem z wręczenia nagród – trochę na szybko i na świeżo.

Zacznę od debeściaków, czyli MarketShare, którzy zdobyli (o ile dobrze pamiętam) aż 6 statuetek, w tym Grand Prix.
Ich prace pamiętam nie tyle z mediów, co z adsoftheworld.com – co też niestety jest bolączką, że fajne kreacje pozostają tylko w branżowym kotle, ciężko im się przebić to szerszej publiczności.
Reklamy szkoły jazdy bardzo mi się jednak podobały:

Agencja: MarketShare
Kategoria: outdoor/indoor/plakat – usługi
Klient: Ośrodek Szkolenia Kierowców „Motos”
Produkt: Kurs nauki jazdy
Tytuł pracy: „T-Rex”

Agencja: MarketShare
Kategoria: event/ambient – usługi
Klient: Auto Szkoła „Wodzielak”
Produkt: Kurs nauki jazdy
Tytuł pracy: „Naklejki”

Murowane Kreatury, czyli takie o których wiedziałem, że dostaną nagrodę jak tylko zobaczyłem na liście nominowanych:

Kumpel z przeszłości. 1944 live – czyli Powstanie Warszawskie dzień po dniu na Facebooku, oczami SosnyKostka. Kampania zdobywa nagrody chyba w każdym konkursie na którym się pojawi – słowo klucz to w tym przypadku Facebook.

Agencja: San Markos
Kategoria: reklama społeczna
Klient: Biuro Promocji Miasta Stołecznego Warszawy
Produkt: Kampania edukacyjna
Tytuł pracy: „Kumpel z przeszłości. 1944 live”

Click5 to również murowany kandydat za akcje Kapsel
Agencja: Click5
Kategoria: internet/multimedia – napoje bezalkoholowe
Klient: Maspex Wadowice
Produkt: Tymbark
Tytuł pracy: „Operacja: Kapsel/Tymbark”

Film dla przypomnienia (polecam!)

mBank na siekiery na samochodach – należało się (dodatkowo jeszcze za spot – specjalna nagroda od AXN) – więcej o o kampanii na blogu Natalii Hatalskiej.

Agencja: Ambasada Brand Communications
Kategoria: outdoor/indoor/plakat – usługi
Klient: mBank
Produkt: eKonto + Car insurances
Tytuł pracy: „Siekiera wbita w dach”

Ta kampania zwróciła moją uwagę, chyba również dostała Kreaturę:

Agencja: New Look Group
Kategoria: event/ambient – usługi
Klient: Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”
Produkt: Budzik
Tytuł pracy: „Śpiąca”

Kreatura przypadła również, za spot dla Szlachetnej Paczki dla Opus B

Agencja: Opus B
Kategoria: reklama społeczna
Klient: Stowarzyszenie Wiosna
Produkt: Szlachetna paczka
Tytuł pracy: „Uwaga! Wrażliwy artysta!”

Nagród było oczywiście trochę więcej, ale nie wszystkie pamiętam, jak dostanę trochę więcej info oraz więcej obrazków to postaram się wybrane zaprezentować w osobnych wpisach.
Agencje które chciałyby szerzej zaprezentować swoje prace – zapraszam do kontaktu.

Comments 3

  1. Post
    Author
  2. Mała poprawka – nagrodę AXN dostał nasz młodszy brat czyli MultiBank za spot „Sprawność” autorstwa agencji Just.

  3. event „śpiąca” nie jest autorstwa New Look Group!!!
    New Look Group bylo jedynie podwykonawcą.
    Rzeczywistym autorem tej kreacji i całej kampanii dla Fundacji „A kogo?” jest agencja Zero7, która wynajeła New Look Group do wykonania jedynie technicznej strony tego eventu…wystarczy sprawdzić to na stronach zero7 i w samej fundacji…
    Okazuje sie że konkurs posiada duże dziury weryfikacyjne dzięki którym w przyszłości nawet firma oświetleniowa pracująca na planie filmowym będzie mogła zgłaszać spot reklamowy jako swój własny…i zdobywać nagrody…:)

Skomentuj no comments Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *