3

Sypnęło Kreaturami

Kreatura 2010 - MarketShare odbiera GrandPrix

Sypnęło wczoraj Kreaturami – czyli nagrodami w XIV edycji ogólnopolskiego Konkursu Kreacji w reklamie. Konkurs ma różne dzieje, raz jest lepiej raz gorzej (ja pamiętam jeszcze czasy krakowskie), przede wszystkim wciąż istnieje podział na tych co zgłaszają się do Kreatury i na tych co konkurs olewają. Co oczywiście skutkuje tym, że trudno ten konkurs nazwać świętem całej branży i obiektywnym przeglądem całego roku w polskiej reklamie. Nie oznacza to, że nagrody zdobywają drugoligowi gracze, w tym roku Kreatury otrzymały bardzo interesujące kreacje, w wielu przypadkach moi faworyci, jak co roku było również kilka kategorii w której pojawiała się tylko jedna nominowana praca (!) oraz kategorię, w których nagrody nie przyznano.

Nie mam jeszcze oficjalnej i pełnej listy nagród z informacji prasowej, wrzucę kilka prac, które zapamiętałem z wręczenia nagród – trochę na szybko i na świeżo.

Zacznę od debeściaków, czyli MarketShare, którzy zdobyli (o ile dobrze pamiętam) aż 6 statuetek, w tym Grand Prix.
Ich prace pamiętam nie tyle z mediów, co z adsoftheworld.com – co też niestety jest bolączką, że fajne kreacje pozostają tylko w branżowym kotle, ciężko im się przebić to szerszej publiczności.
Reklamy szkoły jazdy bardzo mi się jednak podobały:

Agencja: MarketShare
Kategoria: outdoor/indoor/plakat – usługi
Klient: Ośrodek Szkolenia Kierowców „Motos”
Produkt: Kurs nauki jazdy
Tytuł pracy: „T-Rex”

Agencja: MarketShare
Kategoria: event/ambient – usługi
Klient: Auto Szkoła „Wodzielak”
Produkt: Kurs nauki jazdy
Tytuł pracy: „Naklejki”

Murowane Kreatury, czyli takie o których wiedziałem, że dostaną nagrodę jak tylko zobaczyłem na liście nominowanych:

Kumpel z przeszłości. 1944 live – czyli Powstanie Warszawskie dzień po dniu na Facebooku, oczami SosnyKostka. Kampania zdobywa nagrody chyba w każdym konkursie na którym się pojawi – słowo klucz to w tym przypadku Facebook.

Agencja: San Markos
Kategoria: reklama społeczna
Klient: Biuro Promocji Miasta Stołecznego Warszawy
Produkt: Kampania edukacyjna
Tytuł pracy: „Kumpel z przeszłości. 1944 live”

Click5 to również murowany kandydat za akcje Kapsel
Agencja: Click5
Kategoria: internet/multimedia – napoje bezalkoholowe
Klient: Maspex Wadowice
Produkt: Tymbark
Tytuł pracy: „Operacja: Kapsel/Tymbark”

Film dla przypomnienia (polecam!)

mBank na siekiery na samochodach – należało się (dodatkowo jeszcze za spot – specjalna nagroda od AXN) – więcej o o kampanii na blogu Natalii Hatalskiej.

Agencja: Ambasada Brand Communications
Kategoria: outdoor/indoor/plakat – usługi
Klient: mBank
Produkt: eKonto + Car insurances
Tytuł pracy: „Siekiera wbita w dach”

Ta kampania zwróciła moją uwagę, chyba również dostała Kreaturę:

Agencja: New Look Group
Kategoria: event/ambient – usługi
Klient: Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”
Produkt: Budzik
Tytuł pracy: „Śpiąca”

Kreatura przypadła również, za spot dla Szlachetnej Paczki dla Opus B

Agencja: Opus B
Kategoria: reklama społeczna
Klient: Stowarzyszenie Wiosna
Produkt: Szlachetna paczka
Tytuł pracy: „Uwaga! Wrażliwy artysta!”

Nagród było oczywiście trochę więcej, ale nie wszystkie pamiętam, jak dostanę trochę więcej info oraz więcej obrazków to postaram się wybrane zaprezentować w osobnych wpisach.
Agencje które chciałyby szerzej zaprezentować swoje prace – zapraszam do kontaktu.

  • w najnowszym Media&Marketing (miesięczniku!) jest pełna lista nagrodzonych.

  • Mała poprawka – nagrodę AXN dostał nasz młodszy brat czyli MultiBank za spot „Sprawność” autorstwa agencji Just.

  • no comments

    event „śpiąca” nie jest autorstwa New Look Group!!!
    New Look Group bylo jedynie podwykonawcą.
    Rzeczywistym autorem tej kreacji i całej kampanii dla Fundacji „A kogo?” jest agencja Zero7, która wynajeła New Look Group do wykonania jedynie technicznej strony tego eventu…wystarczy sprawdzić to na stronach zero7 i w samej fundacji…
    Okazuje sie że konkurs posiada duże dziury weryfikacyjne dzięki którym w przyszłości nawet firma oświetleniowa pracująca na planie filmowym będzie mogła zgłaszać spot reklamowy jako swój własny…i zdobywać nagrody…:)