6

Startuję z serwisem społecznościowym

Mam nadzieję, że wszystkie DNS czy co tam trzeba się uaktualniły i www.mediafun.pl działa prawidłowo… w przypadku kłopotów: http://mediafun.ning.com/.

Ło matko, po jakiego grzyba kolejny serwis społecznościowy? – jęknął zatroskany Prosiaczek (orientując się jednocześnie, ze niewiele wie o swojej matce).

No właśnie, po jaką cholerę na Mediafunie serwis społecznościowy? Rozszerzenie funkcjonalności bloga, a przede wszystkim sensowne zagospodarowanie adresu www.mediafun.pl już dawno „za mną chodziło”. Oczywiście blog zostaje na swoim miejscu (www.blog.mediafun.pl) natomiast pod adresem www.mediafun.pl odpaliłem prosty serwis społecznościowy oparty na silniku Ning.

Nie mam zamiaru konkurować czy tworzyć kolejnego odpowiednika istniejących już Mediarunów, Wirtualnych Mediów czy Briefów, potrzebowałem po prostu kilku narzędzi i funkcjonalności do których blog ze względu na swoją specyfikę już nie wystarczał.

Wybrałem platformę Ning.com, ponieważ bardzo łatwo założyć tam konto – podejrzewam że spora część czytelników ma już swoje konta na Ning.com przy okazji innych społeczności, więc z dołączeniem do społeczności mediafun nie będzie problemów – jeden klik. Wydaję mi się, że Ning (podobnie zresztą jak inne rozwiązania) rozwija się w tym kierunku, aby łączyć różne platformy i aktywności na innych serwisach (Flickr, Facebook, serwisy video) i jest otwarty na wszelkie „embedowane” cuda, a o to mi przede wszystkim chodziło.

Po co?
No właśnie, ostatnio sporo jestem zabiegany i nie realizuje dokładnie tego co chciałbym na blogu (a mam sporo fajnych planów, o tym wkrótce), gdzieś uciekają mi tematy, nie nadążam odpowiadać na maile itp. Dostaje od Was sporo maili z pytaniem o jakąś reklamę albo waszymi spostrzeżeniami czy reklamami do skomentowania. No właśnie, ważna sprawa! Przy okazji inauguracji serwisu społecznościowego Mediafun chciałem bardzo serdecznie za wszystkie maile i „donosy” podziękować (trzykrotnie podziękować i dziesięciokrotnie przeprosić jeśli na nie nie odpowiedziałem). Teraz dołączając do Społeczności Mediafun będziecie mogli wrzucić interesującą reklamę na swoje konto (czy to print czy video) i w ten sposób będzie okazja, aby pojawiła się na blogu albo przynajmniej nie „uciekła”.

Jeśli chodzi o video i takie serwisy jak:
dailymotion.com (którego używam to trzymania spotów);
blip.tv (tutaj wrzucam dłuższe materiały, konferencje, wywiady);
make.tv (tutaj próbuje swoich sił w telewizji internetowej na żywo – Mediafun Cafe)
nie będę z nich rezygnował ich wykorzystanie pozostanie bez zmian. Ning.com ma swój player oraz możliwość wrzucania własnych wideo i tam możecie, na własne już konto wrzucać interesujące reklamy. Ponieważ Ning.com nie jest jakimś wielkim masowym tworem mam nadzieję, że uda się uniknąć takich sytuacji jak kasowanie spotów z Dailymotion (ostatnio z BZWKB z Dannym de Vito oraz Play z Brucem Lee – nie wiem czy to o nazwiska czy o licencje chodziło, czy po prostu podpadłem z automatu). Mam nadzieję, że w mniejszym, branżowym gronie, spoty będą „bezpieczniejsze” i będą miały szansę dłużej się uchować 🙂

Forum
Forum będę chciał wykorzystać do uporządkowania niektórych materiałów, które pojawiały się na blogu, m.in pogrupować trochę teksty i video dotyczące product placementu, blogosfery, bloger relations, marketingu szemranego, TUB i innych WOMMów, mieć większy porządek w relacjach z większych konferencji. Teraz są to materiały porozrzucane na blogu i dla kogoś kto jest mniej obrotny w tagach i ma mniej czasu na przekopywanie się przez archiwum na pewno będzie ułatwieniem. Szybko to nie będzie, bo samych materiałów video jest więcej niż ma kanał Telezakupy Mango 24 🙂 ale powolutku.

Mam nadzieję wykorzystać też Forum do lepszego kontaktu z Wami i dyskusji na bieżące tematy, propozycji wpisów, być może jest to pierwszy krok do rozszerzenia zespołu, bo jestem w stanie sobie wyobrazić że interesujący wpis z Forum Waszego autorstwa przenoszę na główną stronę bloga….

Myślę, że na forum znajdzie się również miejsce na informacje prasowe, które w rozsądnych ilościach (to do branży public relations) będziecie mogli wrzucać na Forum. Informacje prasowe z zasady na blogu się nie pojawiają, ale czasem warto się do niej odnieść czy gdzieś podlinkować, więc myślę, że też się przyda.

W tej chwili nie napisałem żadnego regulaminu forum czy zasad korzystania, ale aby uniknąć śmietnika i spamu pewnie takie rozwiązanie wprowadzę… zresztą łatwo się domyślić czym będą skutkowały próby nieudolnej reklamy, spamowanie czy wrzucanie informacji prasowych o nowych wkrętach tytanowych 🙂

Zresztą funkcjonalności serwisu społecznościowego przydadzą mi się jeszcze do innych projektów. Ostateczny kształt serwisu nie jest jeszcze zakończony, pewnie jeszcze będzie ewoluował:
prasówka (na razie odpalona na yahoo.pipes.com, ale nie jestem do niej przekonany, jakiś sensowny googlowy widget pewnie)
– kalendarz (w końcu działa w dużej wersji). Przypominam, że jeżeli chcecie poinformować czytelników Mediafun o jakimś wydarzeniu, szczególnie takim o walorach edukacyjnym (barcampy również!) to wystarczy poinformować mnie mailem lub zaprosić mnie na spotkanie poprzez kalendarz google – wtedy cały proces jest praktycznie zautomatyzowany. Kalendarz wyświetla się zarówno w sekcji Kalendarz jak i w małym widgecie na głównej stronie bloga (ja tam z niego korzystam), możecie również mediafunowy kalendarz dodać jako dodatkową warstwę do swoich kalendarzy (mediafun to publiczny kalendarz). lub jako iCal do dowolnego urządzenia. Pomocną dłoń w bojach z googlowym kalendarzem znajdziecie tutaj.

Reklamy
Na razie testowo wstawiłem widget AdTaily.com – ten sam, który jest na blogu. Pojawiają się też reklamy Adsense, muszę przemyśleć czy warto wydawać 20 $ miesięcznie aby zniknęły. Pewnie znikną wraz w pierwszą propozycją reklamy.

To chyba tyle na początek 🙂
Zapraszam na pokład i witam pierwszych użytkowników 🙂 (a dla nich szykuję niezłą niespodziankę), można wrzucać reklamy i printy, albo po prostu dołączyć do Społeczności Mediafun (jakaś kanciasta ta nazwa… jakoś inaczej bym to nazwał… Mediafani? Mediafuni? Gang? Klan?). Mam nadzieję, że uda Nam się dobrze zsynchronizować bloga i serwis społecznościowy… a więcej nowości już wkrótce 🙂

Oczywiście Wasze uwagi mile widziane, gdzie kto woli, na blogu lub w „technikaliach” na forum.

  • Bardzo fajna inicjatywa. Powiedzenia Maciek.

    ps.
    nie wiem, czy tylko ja tak mam ale serwis zabija mojego Firefoxa. Spod innych przegladarek działa ok

  • Powodzenia Maćku

    @Marcin u mnie na Fx jest ok

  • Bardzo fajny pomysł, gratulacje!
    Wygląda na to, że przeobrażenie w społecznościówkę to naturalna droga rozwoju dla bloga:)

    (u mnie też pod FX śmiga)

  • JJ

    Mediafun – człowiek orkiestra. Zachodzę w głowę jak da się pogodzić tyle akcyj/inicjatyw/działań w dobie liczącej sobie tylko 24 godziny 😉

    Nie wiem czy życzyć powodzenia, bo zdaje się, że i bez niego dasz sobie radę. W każdym razie – alleluja i do przodu 😉

  • Raczej nie dołączę do społeczności Mediafana. 🙂
    Życzę powodzenia.

  • powodzenia 😉