1

Social Impact – media społecznościowe pod lupą i poszukiwania trendsetterów

Social Impact, to kolejna (z wielu ostatnio) imprez poświęconym mediom społecznościowym z naciskiem na Facebooka – tym razem zorganizowana przez Interactive Research Center.
Było nieźle, chociaż na samym początku miałem spore wątpliwości co do miejsca konferencji – Obiekt Znaleziony – podziemia pod Zachętą. Nie ma tam jednej głównej sali, tylko sporo zaułków i zakamarków, jakoś tak mało konferencyjnie. Ale jak już znalazłem sobie dobrą miejscówkę, wolne gniazdko, miejsce gdzie modem internetowy w miarę łapał sygnał i dobry widok na jeden z kilku ekranów z prezentacjami – to okazało się, że nie jest to wcale takie złe rozwiązanie i można jednocześnie być uczestnikiem konferencji i prowadzić swobodnie rozmowy.
Nie wiem czy będą jakieś nagrania, kilka prezentacji było bardzo interesujących skupionych na konkretnych social-mediowych problemach. Bardzo podobały mi się wystąpienia Alberta Hupy o badaniach social mediów i identyfikacji trendsetterów czy wystąpienie Marka Jerzego Minakowskiego (Chief Scientist w Grupie Onet.pl – niezłe stanowisko, na marginesie) o przewidywanch zmianach w mechanizmach Facebooka. O zarządzaniu marką on-line opowiadał z kolei Michał Celiński z Xevin Consulting.

Badania mediów społecznościowych, analiza pojawiających się tam treści i wyszukiwanie trendsetterów to na polskim rynki wcale nie taki łatwy temat. Albert Hupa z Interactive Research Center przedstawił taką analizę na przykładzie uczestników konferencji Social Impact – analizując tych którzy się zapisali przez Facebooka. Nie wszystkim się do końca podobało, że w prezentacji wykorzystał nazwiska (a właściwie nazwy facebookowych profili) – które i tak każdy może sprawdzić zaglądając do uczestników wydarzenia na Facebooku.

Na slajdach poniżej konkretne nazwiska zostały już ukryte (ja zgodziłem się na publikację w tej prezentacji) – bardzo interesujące było przedstawienie mechanizmu badania. Do samym efektów mam drobne wątpliwości (chociaż zdaję sobie sprawę, że to było proste badanie na potrzeby konferencji), nie wszystkie osoby tam odnalezione uznałbym za trendseetera czy też za wartościowy kontakt (co ciekawe, tylko 2 z pięciu były obecne na konferencji), samo klikanie gdzie popadnie nie zawsze jest pożądane przez zainteresowanych badaniem.

Właśnie o tych badawczych trudnościach rozmawiałem z autorem powyższej prezentacji, Albertem Hupą z Interractive Research Center.

Pozostałe, udostępnione przez autorów, prezentacje: