5

Skrzyżowanie 2009 – debata o dobrych praktykach w brandingu miast

Zapowiadałem tę konferencję podczas mediafunLAB, czas ujawnić trochę szczegółów i podać więcej konkretów. Mam przyjemność zaprosić wszystkich zainteresowanych tematyką promocji, brandingu i wizerunku miast na wielką debatę, którą przygotowujemy wspólnie z urzędem miasta Szczecina.

Będzie się działo i nie tylko wokół Szczecina będziemy się kręcić, na konferencji pojawi się liczne grono ekspertów i pasjonatów tego tematu (Poznań, Łódź, Wrocław, Radom, Olsztyn również będą reprezentowane).

Celem debaty jest próba zidentyfikowania i wskazania wspólnych elementów, które decydują o powodzeniu działań promocyjnych realizowanych przez miasta. Bardziej niż na znalezieniu jednoznacznych odpowiedzi zależy nam na wskazaniu uniwersalnych pytań, na które marketerzy powinni jednoznacznie odpowiedzieć opracowując strategię promocji miasta.

Chcielibyśmy, aby spotkanie było okazją do spotkania dla szerokiego grona marketerów, którzy zajmują się lub interesują marketingiem miejsc. Zależy nam na tym, debata stanowiła forum wymiany doświadczeń dla wszystkich, którzy mają własny punkt widzenia na kwestię promocji miast i regionów i chcieliby się nim podzielić z pozostałymi uczestnikami.

Gościem specjalnym będzie Hans Dominicus, odpowiedzialny za opracowanie oraz implementację strategii marki Amterdamu – Iamsterdam.

Gdzie i kiedy?
Warszawa, Multikino Ursynów (obok stacji metra Imielin); Aleja Komisji Edukacji Narodowej 60
11 grudnia 2009 (piątek) od godz. 17:00


Wyświetl większą mapę

Dla kogo?
Debata skierowana jest do szerokiego grona marketerów zainteresowanych tematem promocji miejsc. Główną grupą docelową są specjaliści zainteresowani podwyższaniem kwalifikacji oraz edukacją w zakresie marketingu terytorialnego. Ale oczywiście zapraszamy wszystkich chętnych – wstęp jest bezpłatny – wymagana jest rejestracja (wkrótce uruchomimy zapisy na blogu).

Podzieliliśmy debatę na trzy główne bloki, całość potrwa ok. 4 godziny:
– wystąpienia zaproszonych prelegentów;
– debata lokalnych liderów opinii – lokalni blogerzy;
– debata ekspertów zajmujących się promocją miejsc.

W roli prelegentów oraz uczestników debaty wystąpią:
Hans Dominicus – Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju Amsterdam Tourism and Convention Board. Przewodniczący komisji badań stowarzyszenia European Cities Marketing (ECM) skupiającego przedstawicieli departamentów marketingu największych europejskich miast. Osoba odpowiedzialna za opracowanie oraz implementację strategii marki Amterdamu – Iamsterdam.

Piotr Wachowicz – Dyrektor Biura Promocji i Informacji Urzędu Miasta Szczecina. Odpowiedzialny za promocję miasta. Główna postać związana z realizacją strategii wizji rozwoju miasta Floating Garden. W trakcie spotkania opowie o procesie wdrażania strategii marki oraz strategii wizji rozwoju miasta.

Anna Proszowska-Sala – Ekspert w zakresie strategii komunikacyjnych miast i regionów, a także public relations, w tym zagadnień komunikacji korporacyjnej. Pomysłodawczyni i dyrektor programowy Festiwalu Promocji Miast i Regionów największego w Polsce wydarzenia dotyczącego budowania wizerunku i promowania miast i regionów. W trakcie spotkania opowie o nowych trendach w marketingu miejsc

Krzysztof Candrowicz –Pomysłodawca i koordynator licznych projektów z zakresu kultury, sztuki, public relations i marketingu terytorialnego. Dyrektor Łódź Art Center (Międzynarodowe Centrum Sztuki w Łodzi), twórca projektu Łódź – Europejska Stolica Kultury 2016, Dyrektor FOTOFESTIWALU – Międzynarodowego Festiwalu Fotografii w Łodzi, Dyrektor Łódź Design – Międzynarodowego Festiwalu Designu.

Adam Mikołajczyk – Ekspert marketingu miejsc, pasjonat brandingu, dziennikarz. Od kilku lat pełni funkcję Redaktora Prowadzącego i Dyrektora Zarządzającego „Brief for Poland” – platformy medialno-consultingowej z zakresu marketingu miejsc (w ramach Magazynu Marketingu „Brief”). Autor licznych artykułów i publikacji dotyczących marketingu terytorialnego.

Łukasz Goździor – Pracownik Gabinetu Prezydenta w Urzędzie Miasta Poznania, pełniący obowiązki Pełnomocnika Prezydenta Poznania ds. kontaktów instytucjonalnych oraz promocji Miasta. Od I 2009 r. Dyrektor Biura Promocji Miasta. Odpowiedzialny za realizację kampanii Poznań Know How.

Paweł Romaszkan – Dyrektor Biura Promocji Wrocławia. Autor jednolitej wizji promocyjnej miasta, w którą wpisuje się hasło „Wrocław miastem spotkań”. Pod jego kierownictwem, Wrocław awansował w rankingu najchętniej odwiedzanych miast przez turystów na wysokie trzecie miejsce.

Wojciech Mierowski – Dyrektor Kreatywny agencji BNA. Od dwudziestu lat, zajmuje się designem strategicznym, brand consultingiem, tworzeniem corporate identity, brand identity. Przy jego bezpośrednim udziale oraz pod jego nadzorem w ramach zespołów kreatywnych realizowane były takie projekty jak: strategia wizji rozwoju Szczecina Floating Garden, logo promocyjne Polski, system identyfikacji wizualnej miasta Warszawy.

Przemysław Cebula – Koordynator ds. internetu i marketingu interaktywnego Urzędu Miejskiego w Radomiu. Autor i redaktor pierwszego miejskiego kanału na Blip-ie http://radom.blip.pl, a także Twitterze i Facebooku. Wprowadził również stały system bluetooth do komunikacji z mieszkańcami.

Marek Miller – Menedżer serwisów internetowych Polskapresse O/ Prasa Łódzka. Wielki miłośnik mediów, autor popularnego bloga „eM jak Media” (http://www.em-jak-media.blogspot.com) i jeden z autorów serwisu Forum4Editors (http://www.forum4editors.com). Pomysłodawca i organizator cyklu łódzkich spotkań MediaSzum.

Paweł Harajda – Pasjonat Internetu, lokalny patriota i autor bloga Olsztyn 2.0. Organizator olsztyńskich spotkań informatycznych typu barcamp. Student i pracownik Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego Wydziału Matematyki i Informatyki. Entuzjasta mikroblogów i mediów społecznościowych.

Łukasz Kamiński – dziennikarz stołecznej redakcji „Gazety Wyborczej” i Gazety „Co Jest Grane”. Współautor „Zrób to w Warszawie!” – alternatywnego przewodnika „Gazety Co Jest Grane” po Warszawie, autor tekstów www.zrobtowwarszawie.pl

Wkrótce podamy dokładny plan konferencji Skrzyżowanie 2009 oraz uruchomimy zapisy.

Wydaję mi się, że zapowiada się smakowicie… a że Szczecin ma w tym temacie coś do powiedzenia, to przypomnę prezentację koncepcji loga i hasła Floating Garden 2050 z jednej z poprzednich Auli:- Mariusz Przybył – Strategic Director, Managing Partner BNA (2 część wystąpienia dotyczy właśnie Szczecina):

Comments 5

  1. Szczecin faktycznie powinien mieć wiele do powiedzenia w tym temacie. Wszak to to miasto chciało się reklamować sloganem, ze słowem, którego znaczenie znał tylko sam autor hasła.

  2. Mieszkałam w Szczecinie przeszło pół życia. Przypominając sobie wszechogarniające hadziajstwo, slumsy w centrum, nową „starówkę” z przełomu 1990’s/2000’s, opustoszałe w weekendy centrum, bo wszyscy są na zakupach w CH Galaxy, jeden hipermarket na każde 10 tysięcy mieszkańców, absolutną nienawiść do psów i brak zywilizowanych miejsc piwnych po 22:00… well, Szczecin to definitywnie nie jest floating garden, IMHO:>

  3. Tak się bawią, tak się bawią

    marketingowcy i urzędasy!!!

    (za nieswoje pieniądze, ale to szczegół)

    A biedni podatnicy patrzą i patrzą i się napatrzeć nie mogą.

  4. Faktem jest, że kiedy (bodajże ponad rok temu) ta nowa koncepcja promocji była ujawniana, spotkała się ze sporą krytyką.

    I ja też nadal jestem zdania, że tak trudno znaleźć drugi równie oderwany od rzeczywistości pomysł jak 'Floating Garden’ Szczecina.

    Tym bardziej, ciekawie będzie posłuchać i podyskutować o tej koncepcji, w momencie, gdy funkcjonuje już ona od jakiegoś czasu.

Skomentuj wydymany podatnik Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *