5

Seriale w internecie górą?

Miałem przyjemność być wczoraj gościem na I Forum MEC Interaction, organizowanym przez dom mediowy Mediaedge:cia. Tytuł konferencji zagadkowy, i do dzisiaj go nie rozumiem „Śmierć nowych mediów”… ale tytuł nieistotny, ważne jest czy warto było poświęcić prawie 8 godzin wczorajszego dnia. Zdecydowanie warto, bo było mocno merytorycznie. Tematów i prelegentów było wiele, i nawet jeśli ktoś przynudzał lub mówił na tematy spoza mojego kręgu zainteresowania, to 20 minutowy „przydział” dla prelegenta pozwalał „przetrwać”.

Jak zwykle spóźniłem się na najciekawsze (podobno), czyli wystąpienie Jeffa Hyamsa (Chief Strategy Officer Europe, Middle East & Africa, Mediaedge:cia) – ale było rejestrowane przez organizatorów, pewnie wkrótce będzie dostępne.

Oczywiście znałem wcześniej program i tak jak mogłem się domyślać, interesujące prezentacje wygłosili:
– Michał Brański (O2), o tym że łatwiej i wygodniej robić projekty wśród społeczności kobiet (u facetów jednak testosteron wywołuje niepotrzebnie skrajne emocje, co w przypadku niektórych marek, nie zawsze jest to pożądane);
– Bartek Michałowski (Pro-Creation) o reklamach w grach komputerowych (ciągle w modzie i cały czas na wznoszącej);
– o serialach i telewizji w internecie mówili w dwóch prezentacjach Dariusz Andrian z Heureki oraz Marcin Męczkowski z A2 Multimedia. Akurat idealnie trafili w czas, bo tego samego dnia wystartował serial internetowy Citylajf.pl ze stajni MindShare, i tego samego dnia w sprzedaży pojawił się najnowszy Press (Marcin Przewoźniak, „Widz w klatce B”, artykuł jest dostępny na stronie press.pl), gdzie Męczkowski podaje kilka cennych uwag dotyczących produkcji video z przeznaczeniem do sieci. I właśnie dlatego, korzystając z przerwy obiadowej i faktu, że mównica jest wolna 🙂 zaprosiłem Marcina Męczkowskiego na krótką rozmowę o internetowych serialach i konkurencji (niewiele dało się wycisnąć, ale czuję że 10-20 tys. za odcinek klatki B to nie jest ślepy strzał).Marcin wspominał o nowym projekcie A2, serialu już konkretnie brandowanym (sponsor również pojawia się w treści serialu, a nie tylko na planszach przed) pt. „Pitu pitu”. Powiem tylko tyle: naprawdę świetne, krótka forma, lekki humor. Szczyty 3D to nie są, ale mają swój urok – polecam. Ja połknąłem od razu wszystkie odcinki:

Agencja 180heartbeats prezentowała swój case study pt. Longersi (stąd ta łapa na początku filmu) i jak zwykle zrobili to po swojemu i na luzie (jak dostanę zgodę, to również udostępnię to nagranie).

A na miejscu, obok wielu znanych twarzy, spotkałem też Marka Gronowskiego – zwycięzcę konkursu rozdawniczego, nagrodą była właśnie wejściówka na powyższą konferencję. Ja i mój wesoły blogasek byliśmy zresztą patronem medialnym tej konferencji i mam nadzieję, że to nie pierwszy raz, kiedy na poważnej i dużej imprezie, obok tak dużych graczy jak Gazeta.pl, O2.pl, Gadu-gadu, Pro-Creation, Brief i epr.pl będą pojawiali się blogerzy jako patroni medialni.

  • Tytułu konfy też zupełnie „nie jarzę”. Ale jego rozwinięcie (że myślimy o skutecznym mixie między nowymi a starymi mediami) brzmi bardzo rozsądnie i wręcz wizjonersko.

  • tak, uprościłem trochę, oczywiście zawiłości tytułu były wyjaśnione w czasie trwania konferecji

  • Fajny serial „internetowy puszcza teraz AXN. Co prawda wcześniej leciał w USA ale. Jest to serial z 2-3m odcinkami puszczany w okienkach programowych ew w czasie reklam. AfterWorld

  • Większość autorów takich seriali ma niestety zbyt wysokie mniemanie na temat własnego poczucia humoru. Ten „Pitu pitu” też nie przypadł mi do gustu. Choć fajna „kreska”. Wolę internetowy krótki metraż stanowiący odrębną całość, a nie dłuższą serię.

    A co do „śmierci nowych mediów”, to co chwila ktoś ogłasza już rychły zgon, a to książek, a to gazet, a to Łebu 2.0 i narodziny tego czy tamtego. Bicie piany na zbuku, tyle.

  • Prezentacja 180heartbeats bardzo mi się podobała wizualnie. Merytorycznie już nie tak bardzo, bo akurat z longersami miałem kontakt. Na niektórych serwisach, reklama była nieprzemyślana. Pamiętam jak dziś – kiedy rozpoczęła się emisja teaserowej reklamy video „longersi” na patrz.pl. Nie było tam ani kawałka logo samsunga, nikt nie wiedział o co chodzi. Trzeba było się wykazać mocnym samozaparciem, żeby dotrzeć do informacji, że to samsung się reklamuje. I na tej kreacji zakończono promocje longersów na Patrz.pl. Trochę to dziwne, bo byłem pewien, że po jakimś czasie, kreacja zostanie podmieniona na taką, która wyjaśnia o co biega. A tak, znalazło się u nas sporo userów, którzy widzieli kreację teaserową i do dziś nie wiedzą co to miała ona znaczyć.

    Merytorycznie, najlepszą prezentacją była ta przygotowana przez Tomka Rzepniewskiego. Konkretne przykłady, konkretne wyniki. Nie do podważenia. Do tego wizualnie też trzymała poziom i podbijała zainteresowanie publiki licznymi wstawkami video.

    W każdym razie, bardzo udane forum. Mam nadzieję, że kolejne będzie wcześniej niż za rok 😉