10

Rzetelny news czy manipulacja?

Hmm, z olbrzymim zdziwieniem (chociaż w sumie niewiele powinno mnie już dziwić) przeczytałem jeden z newsów, dotyczących projektu onLife – czyli kampanii LG z człowiekiem z telefonem zamkniętym w centrum miasta.

Przeczytajcie ten tekst ze strony serwisu i obejrzyjcie relacje dziennikarza (zwłaszcza wtedy kiedy pyta „o co tak naprawdę chodzi”)…

Albo dziennikarz był mocno niedoinformowany, nie doczytał info prasowego (w dniu startu odbyła się konferencja prasowa), albo dał się zwieść sloganom kampanii, ale w tym materiale ani razu nie pojawiło się stwierdzenie, że jest to po prostu kampania (podciągnięta pod lepiej brzmiące słowo – eksperyment). Firma LG przecież nie ukrywa, że jest to kampania promująca najnowszy telefon, widać to na bannerach, informacjach prasowych i innych przekazach, nie można nie zauważyć logo firmy na ścianach apartamentu.

I tylko TVN Warszawa cieszy się, że w stolicy odbywa się jakiś tam eksperyment społecznościowy pomijając dosyć istotne fakty. Podejrzewam, że wyjaśnienie sprawy jest jeszcze inne, niestety też źle świadczące o stacji. Redakcja chcąc być w porządku i nie zrobić przypadkiem kryptoreklamy LG w swoim przekazie po prostu postanowiła nie wspominać o żadnej firmie i organizatorze tej kampanii – efekt jest taki, że jako widz dostaję po prostu nieprawdziwą i niepełną informację. Jak mogę się domyślać, nazwa firmy padłaby gdyby LG kupiło trochę spotów w TVN Warszawa? To według mnie bardzo zły kierunek i po prostu brak szacunku dla widza – zwłaszcza, że każdy przebywający w Warszawie może organoleptycznie sprawdzić ile tam jest eksperymentu a ile kampanii. Słabe.

Przy okazji – na podsumowanie kampanii pewnie przyjdzie jeszcze czas, ale już z kilku stron doszły do mnie głosy, że ludzie odbierają ten eksperyment jako kampanię…. Facebooka 🙂

Comments 10

  1. Maciek, wymagasz rzetelnej dziennikarskiej pracy od ludzi, których co najwyżej można nazwać media workerami, pracownikami mediów. To nie te czasy, gdy w redakcjach pracowali dziennikarze…

    1. Post
      Author
  2. a mi to wyglada na tekst osoby po 50tce ktora stara sie nadrobic roznice kulturowe zwiazane z netem, nie nalezy sie az tak spinac, no chyba ze pospinac sie mozna o to ze lg próbuje za pozno wcisnac ludziom kiepski telefon ze starym systemem. Zamias bawic sie w upokarzanie ludzi lepiej gdyby zainwestowali w dzial design i engineering.

  3. Ogólnie całość wyszła chyba tak sobie – media w wielu miejscach pomijały LG, przez cały czas trwania akcji liczba fanów nie dobiła nawet do 1800 (co przy takiej akcji jest raczej klapą), a na dodatek część osób nie tylko nie kojarzy tego z LG, ale jak napisałeś – odbiera to jako kampanię Facebooka.
    Pytanie tylko – czy było za szybko na taką akcję (może jednak wykorzystanie Naszej Klasy miałoby większy oddźwięk?), czy raczej kiepsko przemyślane pod kątem media-relations i social-relations, czy może jakaś suma drobnych błędów po drodze? (bo trudno mi uwierzyć, że cele były inne niż przebicie do mediów bez reklamy i dotarcie do jak największej ilości osób na FB).

  4. Fakt media dziwnie sprawę relacjonują, i chyba faktycznie chodzi o krypto reklamę. Wracając do eksperymentu. Chyba nie ma co narzekać. Oczywiście na końcowe rezultaty przyjdzie jeszcze zapewne poczekać, ale jedno już udało się zbudować więzi. Oczywiście tego wszyscy się spodziewali, bo przecież miejsce, w którym pojawiają się ludzie – następują wzajemne relacje. I tak było na fan page'u onLife. Reszta przyjdzie z czasem. Mam nadzieję, że LG pociągnie sprawę dalej.

  5. no jak krypto jak było jasno komunikowane, co to 😛 dlatego tym dziwniejsze jest dla mnie odbieranie akcji jako przedsięwzięcia facebooka, jak przecież nawet kubik nie był obklejony emblematami facebooka, a LG..
    poza tym wydarzenia specjalne nie służą wzrostowi sprzedaży i bezpośredniej promocji produktu. to była akcja społecznościowa i wydaje mi się, że osiągnęła swój cel – zaangażowała grających, wywołała dyskusję, a wszystko było przy zachowaniu luzu i uśmiechu. jak dla mnie fajnie. :]

  6. ludzie z czym macie problem? fakt, że w wielu info pominięto logo LG, gdyby kupili przestrzeń, czas to by było, normal, mam poczucie, że trochę przekombinowali
    a pomysł fajny

  7. Nie, nie przekombinowali. Pomysł był przecież w miarę prosty i zrozumiały, i dobry. Nie rozumiem natomiast zarzutów o reklamowanie fejsbuka. Przecież na jakiejś przestrzeni internetowej musieli to zrobić. Wybrali chyba dobrze.

Skomentuj chmiel Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *