5

Rzepa też

Data premiery nowego dziennika prowokuje konkurencję do zdecydowanych ruchów. Jestem pewien, że data premiery nowego formatu Rzeczpospolitej nie jest przypadkowa, prawie równocześnie na antenie pojawiły się: spot promujący kompaktowy format Rzeczpospolitej oraz nowy dziennika – Polska. Oto jak prezentuje się spot rzepy:

Oczywiście zmiany to jest długotrwały, kosztowny i planowany proces (o tym, że Polskapresse szykuje nowy dziennik też było wiadomo od bardzo dawna), ale fakt że niedawno ruszyła odświeżona witryna rzepy i razem ruszyły kampanie, zapowiada walkę o czytelnika. Na razie chyba tylko Dziennik siedzi cicho.

Kampanii telewizyjnej towarzyszą layouty prasowe. O tym, że małe jest piękne, przekonują Bronisław Wildstein, Paweł Lisicki, Joanna Lichocka, Rafał Ziemkiewicz i Piotr Gabryel.

Przykłady poniżej, zastanawiam się dlaczego w dzienniku, który zawsze był mocny jeśli chodzi o skład tekstu (nagroda w 2005 roku Society for New Design – najlepiej zaprojektowany dziennik), tekst w reklamie z Bronisławem Wildsteinem jest tak brzydko złożony.

Więcej o zmianach pisze sama o sobie rzepa na głównej stronie:
Zmieniamy wygląd, charakter pozostaje
Więcej w mniejszym formacie
Przemiany „Rzeczpospolitej”, czyli historia wędrówki orzełka


Comments 5

  1. Bardzo dziwny wybór głównego tematu na jedynkę. Nieciekawy, nudnawy moim zdaniem.
    Dziwi mnie to tym bardziej, że dziennik, który ma taką nazwę, nie poświęca jedynki głównemu tematowi, który może mieć wpływ na przyszłość kraju – rewolucji w sondażach wyborczych.
    Jak oni chcą pozyskać czytelników?

  2. Pingback: Rzeczpospolita nowy format i reklama « iann

  3. Reklama telewizyjna swietna, ta plakatowa juz troche mniej trafiona, a ogolny pomysl na zmniejsze formatu Rzepy w 10tke – brawo za taka decyzje, mozna bylo dojrzec do niej wczesniej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *