5

Reklama z ręką na pulsie

Lubię, kiedy reklama trzyma rękę na pulsie i szybko reaguje na sytuacje, które wywołują szum w mediach. Internauci pociągający piwko i ściągający pornolki z sieci z pewnością trafią do klasyki, więc nie trzeba było długo czekać, aż motyw ten trafi do reklamy. Sytuację wykorzystał Medialider.pl przygotowując spot, który co prawda skierowany jest do sieci, ale produkcyjnie spokojnie dałby radę w telewizji (a może był emitowany w TV i przegapiłem?).

Zresztą, nawet gdyby nie planowali emisji telewizyjnej, to warto byłoby zrobić trochę szumu z próbami wyemitowania. Może by ktoś zdjął, publiczna telewizja odmówiłaby emisji i już mamy status „reklamy zakazanej” 🙂 oraz darmowy pokaz np. w „Szkle kontaktowym”. Chociaż patrząc na opis filmu:

Zakazana reklama nawiązująca do wypowiedzi byłego premiera. Czy internauci to tylko piwo i pornografia? Co młodzi ludzie mieli na monitorach w bibliotece???

reklama już jest niby-zakazana… ehh ten marketingowy bełkot… no dobrze, zawsze to lepiej mieć od razu zakazaną 🙂 Zwracam uwagę, że użytkownik TripsHops, który umieścił tę reklamę na YouTube założył konto dwa dni temu i jest to jego pierwszy film, co daje pewność, że jest związany z medialiderem – na pewno więc wie, co jest zakazane a co nie 🙂

Na razie reklama święci triumfy na Wykopie (25 tys. wyświetleń) oraz innych maxiorach i widelcach. Dobry ruch i fajne wykonanie.

Przypomnę jeszcze szybką reakcję (już na drugi dzień) na „dyktafon Ziobry”, no ale baner to nie spot, mieli łatwiej.


  • Świetne:) Kolejny przykład, że Internet stanowi jakby „drugi obieg”: reklama dostępna tylko w Internecie odnosząca się do internetowej publikacji na temat internautów w pełni zrozumiała dla internautów;)

  • Pingback: Media » Blog Archive » Reklama z ręką na pulsie()

  • okoto

    Za całe zamieszanie odpowiada agencja Profensiva. Chyba póki co, starają się z tym ukrywać. Może żeby nie popsuć efektu?;)

  • @okoto: 20 minut po Twoim komentarzy dostałem info prasowe – wklejam je w całości:

    Zespół kreatywny agencji reklamowej Profensiva, opracował i wdrożył kampanię typu viral dla sklepu internetowego Medialider.pl.

    Jakiś czas temu wielkie oburzenie wśród internautów wywołała opisująca ich wypowiedź byłego premiera. Profensiva postanowiła wykorzystać ten stereotyp i stworzyć 50- sekundową reklamówkę, obrazującą z przymrużeniem oka klasycznego polskiego internautę.
    „Wiedzieliśmy, że trzeba kuć żelazo póki gorące, pókki jeszcze ta wypowiedź wywołuje emocje. Dlatego od pomysłu do wdrożenia upłynął zaledwie tydzień”- mówi Tomasz Okulicz, Account Director w agencji reklamowej Profensiva.

    Reklamówka miała swoją premierę w internecie w piątek, 28 marca. W ciągu dwóch dni, w samym serwisie YouTube obejrzało ją ponad 20 tysięcy osób. W sobotę była drugim najczęściej oglądanym filmem w kategorii rozrywka. Została powielona na wielu popularnych serwisach, m.in. widelec.pl, joemonster.org, wykop.pl z inicjatywy samych internautów. Na blogach i forach internetowych, pojawił się szereg komentarzy i dyskusji.

    Główną rolę w filmiku zagrał Szymon Jachimek, artysta kabaretowy i felietonista. Za zdjęcia odpowiedzialna była grupa Impact z Gdańska, zaś pełnym udźwiękowieniem zajęło się studio Sounds Great Promotion.

    Reklamę można obejrzeć pod adresem:
    http://www.youtube.com/watch?v=G10ogSNZs_w

    Sklep Medialider.pl działa od kwietnia 2003 roku i jest jednym z największych sklepów internetowych oferujących sprzęt elektroniczny. Jego oferta obejmuje ponad 5.000 produktów. W kwietniu 2007 medialider.pl został nominowany do Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska” w XVII Edycji Konkursu na Najlepsze Produkty i Usługi (kwiecień 2007).

  • Reklama przednia. To się nazywa wirus, szybka reakcja i reklama zdobywa co raz więcej zwolenników. Trzeba dodać, że dzięki precyzyjnemu trafieniu w temat spot żyje własnym życie. Co raz to więcej osób ogląda ten spot, spot już na pewno jest hitem, ale czy będzie kultowy? Czas pokaże, ale ja myślę że internauci zapamiętają i będą powtarzać go co jakiś czas.