Reklama na schodach nie jest niczym nowym, pomysły na kreatywne wykorzystanie tej przestrzeni pojawiały się w reklamie już wiele razy – kilka przykładów umieściłem na końcu tego wpisu. Jednak w dalszym ciągu wykorzystanie tego nośnika (chyba nie ma go w standardowych cennikach 🙂 potrafi zaskakiwać, i z pewnością można to jeszcze nazywać niestandardową formą reklamy.
Na kolejny przykład takiej reklamy natknąłem się w warszawskim przejściu podziemnym – nie ma tutaj może efektownej grafiki, ale jest świetny pomysł na wykorzystanie samej specyfiki schodów. Odbiorca idąc w górę napotyka hasło „przejdź ze swoim numerem do Orange”, wraz z pokonywaniem kolejnych stopni kolor schodów zmienia się z fioletowego (co prawie wprost odnosi się do marki Play) na pomarańczowy – bardzo mi się podoba 🙂
Comments 9
Prostota to siła. Pozdrawiam.
Po drodze zahaczają też o różowy T-Mobile.
Kilka lat temu była fajna reklama 36.6 Plusa na schodach ruchomych w kilku galeriach handlowych w Warszawie. Było gdzieś w sieci nawet wideo z tego. Fajne fajne, ale nic moim zdaniem nie przebije Piano Stairs Volkswagena. Jeśli ktoś jeszcze nie widział to polecam znalezienie sobie na YT.
Swoją drogą jest to idealny przykład dobrze zbudowanej reklamy ambientowej – oczywiście umieszczona w otoczeniu, każdy musi ją zobaczyć, nie da się jej ominąć (w kontraście dla tych 5 sekund które mamy żeby zainteresować klienta, np. billboardem, tu mamy czas jakim ktoś przechodzi schodzy) proste hasło, które mówi bezpośrednio do klienta i przekazuje zamiar reklamodawcy (zachęcenie przejścia do Orange), co ważniejsze odbiorca zapamięta reklamę i być może zachęci go do zmiany operatora.
Nie wiem czy jeszcze Sequence Media współpracują z Orange, ale jeżeli tak – to szacun.
Tu też fajny przykład marketingowego wykorzystania schodów http://pinterest.com/pin/252412754084798000/
Bodajże "Gears of War" mieli jedną z pierwszych w Polsce takich konstrukcji reklamujących rozrywkę medialną 🙂
Fajne 🙂 Okladki ksiazek wg mnie najlepsze 🙂
tylko jakoś dziwnie wspinać się po nich 🙂
Pingback: 7 na 10 Polaków przeszło w 2012 ze swoim numerem do PLAY | Tako rzecze Rzecznik Play