2

Przygotuj się na trzęsienie

Bardzo interesująca akcja Amerykańskiego Czerwonego Krzyża. Na ulicach San Francisco w kilku punktach pojawiły się billboardy przedstawiające efekty trzęsienia ziemi w konkretnym miejscu. Billboard umieszczony tuż przy dworcu kolejowym przedstawia ten sam dworzec zniszczony przez ewentualne trzęsienie ziemi. Przyznam, że fotki prezentują iście hollywoodzki rozmach – brawa dla grafików. Cała akcja ma zwrócić uwagę mieszkańców, aby przygotowali się na taki rozwój wypadków, by wiedzieli co należy robić i jakich należy przestrzegać procedur. Wszystkie billboardy zachęcają do wizyty na stronie redcrossbayarea.org.
Każdy billboard zawiera komunikat: „What do we have to do to get your attention ? Be prepared. Visit redcrossbayarea.org”

Hmm, chociaż mam małe wątpliwości. Bo kampania jest z pewnością interesująca i efektownie prezentująca się na zdjęciach i blogu – kiedy można ustawić dokładnie kadr aby elementy pasowały do siebie – wtedy efekt jest idealny. Efektywność takiego bilboardu „co by było gdyby” jest mniejsza, kiedy stoi na ruchliwej ulicy, każdy przechodzi lub przejeżdża jak najszybciej. Z drugiej strony, kiedy widzisz jak po katastrofie wyglądałby dworzec, z którego codziennie korzystasz, czy ruchliwa ulica którą codziennie jedziesz do pracy, daje do myślenia i jestem pewien, że zostaje w pamięci mieszkańców.

Źródło fotek: Flickr – Kevin

  • Pingback: www.wpigulce.net()

  • Ale nie wiem czy widział Pan filmik ze strony red crossa – widać tam, że ludzie się bardzo interesują. Poza tym są jeszcze ludzie, którzy rozdają ulotki i informują co robić itd. To nie jest tylko plakat. Poza tym na pewno zaaktywowało to lokalne media. Nawet może nie tylko lokalne i na pewno pokazali jakieś programy dotyczące trzęsień ziemi.