4

Promocja Polski po raz n-ty

W ramach remanentu i porządkowania zaległości jestem winien wszystkim, którzy nie widzieli, spot (kolejny :-)) promujący nasz kraj. Tym razem spoty wycelowane były w telewizję CNN i tam hulały przez miesiąc (2 kwietnia zakończyły się emisje). Film został przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Na produkcję filmu dużo nie wydano, ponieważ nie był specjalnie kręcony, tylko zmontowany z materiałów ze zbiorów telewizji i WFDiF. Przy kampanii majstrowała Communication Unlimited – ci sami od pierwszego spotu reklamującego Polskę.

Najnowszy spot:

a to spot poprzedni:

Trochę za pola golfowe dostało się tej reklamówce w kwietniowym Pressie (materiał Doroty Kalinowskiej). Spot komentowali również Bartosz Ludwicki, Mateusz Zmyślony, Paweł Borowski.

Dwa szybkie cytaty z tego tekstu:

Mateusz Zmyślony (Eksadra): Przyzwoita, ale bez pazura – tak najkrócej określiłbym charakter tej kampanii. Podobną widziałem kilka lat temu, była to promocja Rumunii. Wówczas przestylizowanym obrazom renesansowych pałaców oraz urokliwych rozlewisk towarzyszyły napisy: „To powinno być we Włoszech”, „To powinno być we Francji”. Całość zamykało stwierdzenie: „Nie, to wszystko jest w Rumunii”. Golf, konie, pałace, narty – bogaci zagraniczni turyści, do których skierowana jest ta reklama Polski, mają je na co dzień. Anglika nie zaskoczy, Polaka – tak, bo kto z nas wie, że w kraju mamy 46 klubów i pól golfowych, z czego wiele to pola światowej klasy?

Paweł Borowski (TBWA\): Nie widzę tu żadnego konkretnego pomysłu, żadnej idei przewodniej. Na zasadzie klasycznej prezentacji konferencyjnej zestawiono kilkanaście obrazków, które w żaden sposób nie tworzą jednoznacznego wizerunku Polski. Być może twórcom chodziło o wywołanie innego rodzaju zaskoczenia: „Zobacz, w Polsce nie biegają już po ulicach białe niedźwiedzie; podobnie jak Francja lub Anglia ona także jest krajem luksusu i dobrobytu”. A morał z tego taki, że Polska to kraj golfiarzy.

Polecam również zajrzeć na Goldenline.pl gdzie na grupach Promocja Polski (Łukasza Łuniewskiego) oraz Marketing Miejsc (Grzegorza Kiszluka) poruszane są interesujące problemy związane z tematem promocji Polski.
Uwaga: linki mogą nie działać jeśli nie jesteś użytkownikiem goldenline.pl lub nie jesteś zapisany do grupy. Proponuję odnaleźć grupę ręcznie, lub po nazwiskach założycieli.

  • noizz

    Wymiotuje na widok tak debilnie wyskakujących tekstów i przypadkowo posklejanych filmików. Wujki Staszki na weselach teraz taki poziom trzymają, ale za skromni są, żeby wysyłać swoje produkcje w świat.

    Wole nawet nie wnikać, dlaczego wyszło tak jak wyszło.

  • Auror

    zupełnie bez jajec. Takie pokazywanie pól golfowych, wnętrz hoteli i sal konferencyjnych jest strasznie z dupy pomysłem. Gdyby nikt nie powiedział Poland i nie powiewałaby flaga to bym nie zgadł o jaki kraj chodzi.

  • Dobra idę pograć w golfa z sąsiadem!

  • Pingback: Koncert Rammstein, czyli jak zrobić dobry PR Polsce « Stowarzyszenie Młody PR Blog()