6

Pomorze kusi

Załamywałem ostatnio ręce nad tragicznym spotem (chociaż nazwałbym to raczej pomyłką niż spotem) zapraszającym na Dni Morza w Kołobrzegu. Dla przypomnienia, najgorsze 8 sekund w promocji regionów (podkreślam, klip pochodzi z tego roku):

Aby nie kopać leżącego i nie pognębiać, muszę dodać, że istnieje jeszcze jeden klip promocyjny, trochę dłuższy, bardziej informacyjny. Jak wyczytałem na jednym z forów, był emitowany na 4funTV.

Wygląda już lepiej, chociaż mam mętlik w głowie jeśli chodzi o daty – raz Dni Morza trwają 21-24 czerwca, a raz (co również potwierdza prezydent Kołobrzegu) 22-24 czerwca. Ale ok., zostawmy Kołobrzeg, spójrzmy z szerszej perspektywy.

W tym samym czasie, całkiem sympatycznie, reklamuje się województwo zachodniopomorskie (www.zachodniopomorskie.pl). Bardzo przyjemne klipy, widać że nie są to przypadkowe ujęcia (przynajmniej nie wszystkie) wygrzebane z archiwum lokalnej telewizji, mają jakąś tam wspólną tonację barwną i pasują do tempa klipu. Równie przyjemna muzyczka plus dobrana celebrities, czyli podróżniczka Beata Pawlikowska – powodują, że na tle wielu innych spotów promocyjnych, Zachodniopomorskie całkiem nieźle się prezentuje. Spot pojawia się w dwóch wersjach (w każdym razie dwie upolowałem):

Zauważyłem jednak jeden poważny mankament tych klipów, w dzisiejszych czasach właściwie niedopuszczalny: brak adresu www. Ja to sobie poradzę, zazwyczaj rozpoczynam poszukiwania od wpisania „.pl” po nazwie, potem idzie w ruch google – na stronę trafię. Ale spróbujcie wpisać „zachodniopomorskie” w wyszukiwarkę Onetu, na pierwszej stronie wyników wyszukiwania nie pojawia się żaden link do zachodniopomorskie.pl. To błąd, szczególnie w czasach, gdy internet stając się coraz bardziej dostępny, powoduje duży wzrost liczby nowych, starszych wiekiem internautów – ci często jednak na tej startowej stronie onetu przez długi czas pozostają.

Z perspektywy mieszkańca Warszawy pewnie dużo interesujących akcji mi umyka, bo z reguły trafiają do mnie te ogólnopolskie (lub materiały i informacje, które przesyłacie mi Wy). Po za tym nie zawsze poszczególne regiony stać na ogólnopolską kampanię, jestem ciekaw czy np. regiony/miasta mazurskie nie reklamują się szczególnie intensywnie np. w zachodniej części Polski, albo czy Zakopane nie prowadzi działań promocyjnych nad morzem.

Aktualizacja 27.06.2007:
Najlepiej będzie jak zacytuję autora spotów (locomo.pl):

Wszystkie zdjęcia są realizowane autorsko bez „bazy TVP”. Nie ma tu również żadnych filmów z baz danych. Wszystkie zdjęcia są autentycznie z Zachodniopomorskiego. W najbliższym czasie opublikuję na swojej stronie parę ciekawostek z przebiegu realizacji spotu.
Reżyseria: Arkadiusz Zych
Autor muzyki: Arkadiusz Zych
Wokalu użyczyła Maja Holcman
Jako aktorzy wystąpili Małgosia i Patryk
Realizacja zdjęć z przerwami trwała 3 tygodnie.

Comments 6

  1. Zwróćcie uwagę, że w tych spotach z Zachodniopomorskiego przynajmniej 2 ujęcia to trochę wtopa – dziewczyna na plaży podnoszona przez chłopaka jest jakaś strasznie biała – od razu wydaje się, że nad morzem nie ma słońca. W drugim klipe facet grający w golfa uderza chyba jakoś tak nieporadnie (ziemia się sypie wokoło) – miejsce dla amatorów?. Niby drobiazgi, ale jakby osłabiają pozytywny przekaz.

  2. Post
    Author

Skomentuj mareksy Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *