7

Piątek

Dzisiaj piątek, więc pora na kolejną odsłonę reklamówki Lecha z cyklu „nadchodzi piątek”. O pierwszej pisałem niedawno – wypasiona ale nie do końca dla mnie zrozumiała. Druga część o wiele bardziej mi się podoba, baa, żart z wysyłaniem rodziny to dla mnie hit!… No i ten Jacuś w Hollywoodzkiej scenerii :-), nastrój zagrożenia i „nadciągającego nieuchronnego”.
Nie będę opisywał tej reklamy, trzeba ją zobaczyć:

Ciekawe gdzie była kręcona i czy Lech szykuje kolejne odcinki, może jakaś trylogia się z tego uzbiera. Tak prawdę mówiąc ten imprezowy wizerunek Lecha i spoty pachną mi jakąś nagrodą, może uda się też zgarnąć coś zagranicznego…
A tekst „są jeszcze ludzie w tym mieście, którzy mnie potrzebują” będzie u mnie od teraz obowiązywał przy wyjściach niekoniecznie służbowych 🙂

Niestety dni Jacusia w reklamie są policzone… a to za sprawą zaostrzenia prawa dot. reklamowania Piwa – pisze o tym dzisiejsze Życie Warszawy.

Według dotychczasowych uregulowań spoty telewizyjne czy billboardy nie mogą być skierowane do małoletnich, nie mogą też odwoływać się do atrakcyjności seksualnej, wypoczynku, nauki i pracy oraz sukcesu zawodowego lub życiowego. Właśnie z tego ostatniego powodu została zdjęta z ekranów reklama z udziałem bramkarza Jerzego Dudka.

Nie tylko dla orłów
Nowe przepisy przewidują dodatkowo, że w reklamie nie będą mogli występować małoletni, piwo nie będzie mogło być kojarzone ze środkiem stymulującym, uspokajającym i sposobem na rozwiązywanie konfliktów osobistych. Zabroniona też ma być reklama, według której picie większych ilości alkoholu jest trendy, a abstynencja lub umiarkowane spożycie jest passé. Niemożliwe stanie się również podkreślanie, że piwo wysokoprocentowe jest lepsze.

Znając życie, to zaraz będą protesty do Lecha, że namawia do porzucania rodziny na rzecz alkoholu – ale nic to, chińskie przekleństwo dawno się już spełniło – żyjemy w ciekawych czasach.

Autorka artykułu (Anna Cieślak-Wróblewska) martwi się również o los reklam piwa Okocim, rzeczywiście orły mogą być zagrożone i nabijają się z krecika i łabędzia… i zawsze można podciągnąć orła pod brak szacunku dla symboli narodowych…

Jeśli nowelizacja wejdzie w życie, prawdopodobne jest, że Okocim Mocne będzie musiał zrezygnować z telewizyjnej kampanii „Tylko dla orłów”. Bohaterami serii spotów są orły – postrzegane jako najwspanialsze ptaki – które piją mocne piwo i nie wpływa to na ich równowagę. Z kolei np. kret czy strusie, które próbują tego samego trunku, tracą zupełnie orientację. Może to sugerować, że ludzie o słabszych głowach są gorsi.

A tymczasem nadciąga piątek wieczór z całą swoją stanowczością…

Comments 7

  1. Fajna reklama : ) Ciekawe czy mozna gdzies sciagnac mp3 z ta muzyczka co wystepuje w tej i poprzedniej reklamie? : )

  2. Post
    Author
  3. Tytuł kawałka dokładniej rzecz biorąc to "jingo" a reklama wymiata…jak jest oddalenie na odlatujące helikoptery to normalnie ciarki przechodzą…

  4. Zaś co do Okocimia Mocnego, to ja zawsze uważałem tę reklamę za mistrzostwo w wykorzystaniu tego spłachetka wolnosci, jakie zostawia twórcom reklamy ustawa o wychowniu w trzeźwości. Nie ma atrakcyjnosci seksualnej, młodości, sukcesu zawodowego etc., jest cos wręcz przeciwnego, czyli zwrócenie uwagi na to, że po pijaku mozna sobie napytac biedy. jak się nie jest orłem, rzecz jasna 🙂

Skomentuj MediaFun Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *