8

Oficjalne stanowisko Fiat Auto Poland w sprawie reklamy

Szum wokół reklamy fiata 500 trwa dalej, firma postanowiła w końcu zareagować i otrzymałem dzisiaj oficjalne stanowisko w sprawie tej reklamy:

Oświadczenie Fiat Auto Poland w sprawie doniesień medialnych na temat kampanii „Manifest”.
Fiat Auto Poland pragnie poinformować, że wszystkie osoby i organizacje, których wizerunek bądź symbole występują w filmie reklamowym „Manifest” wyraziły na to formalną zgodę osobiście bądź poprzez uprawnionych pełnomocników.

Fiat Auto Poland posiada wszelkie licencje i prawa autorskie do materiałów wykorzystanych w filmie „Manifest” w postaci pełnej dokumentacji.

Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. Stąd w filmie pojawiają się odniesienia do wydarzeń i postaci – ikon bogatej polskiej rzeczywistości. Kampania Manifest jest elementem międzynarodowej strategii komunikacji marki Fiat. Podobne materiały powstały na rynku włoskim i francuskim.

„Koncepcja filmu jest wynikiem wielomiesięcznej pracy” – mówi Bogusław Cieślar, Rzecznik Fiat Auto Poland. „Dobór wydarzeń, osób i symboli został dokonany ze szczególną starannością. W pracy konsultowaliśmy się z wieloma specjalistami, którzy mieli znaczący wpływ na treść i ton filmu” – dodaje.

Wersje na inne rynki, dzięki czujności Pzeta możecie obejrzeć w komentarzach do poprzedniego wpisu.

Co prawda pisałem o tym w komentarzu, ale wytrwałość trzeba nagradzać :-). Taka sobie mądrala, która komentowała ten spot, dodzwoniła się również w tej sprawie do Szkła Kontaktowego… a było to tak:

Comments 8

  1. Najwyraźniej któryś z panów dokonał nadużycia semantycznego.

    Dla naszej wygody, w poprzednim wpisie na ten temat, mamy osadzoną wypowiedź Lecha Wałęsy że nie wyrażał zgody na użycie jego wizerunku.

    Może Mediafun spróbuje skonfrontować oba stanowiska i dowie się o co chodzi? (choć gdy nie wiadomo o co chodzi…)

  2. Nie wydaje mi się, żeby Fiat decydujac sie na tę dosc kosztowną reklamę- to w koncu aż 90 sek.- nie pomyślal o zgodzie osób i instytucji w niej pokazanych. Takie sprawy załatwia się na poczatku, dlatego panu Wałęsie za bardzo nie wierzę…

  3. „Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. ”

    Nie zauważyłem malucha w centralnym miejscu okrągłego stołu, miałem również wrażenie że na placu stały dwa czołgi, nie rozkraczony ( bo przecież nie jeżdżący ) blaszak…ale ja krótkowidzem jestem, więc to mnie tłumaczy :))))

    Acha, Korczak był zagorzałym fanem fiata i jego posiadaczem, nie tak?

    Co za kretyńskie argumenty!!

  4. A co w tym złego, że odwolali sie do historii? Fiat nie jest pierwsza lepsza marka, oni naprawde są na naszym rynku juz kawał czasu., ale zawsze znajda się osoby, ktore będa marudzic…

  5. Przede wszystkim krytyczne głosy odnosnie tej reklamy świadcza o tym, że niektorzy Polacy nie maja dystansu do siebie. Obejrzałam spot chyba już 25 razy i coraz bardziej mi się podoba.

  6. No jak dla niektórych cos musi stac na srodku okragłego sto lu żeby stało sie historia to brak mi słów. Przede wszystkim Fiat jako marka jest juz w naszym kraju baaardzo dugo. I kiedys kazdy marzył o tym by miec własnego, jak to ujałeś ,,blaszaka”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *