8

Oficjalne stanowisko Fiat Auto Poland w sprawie reklamy

Szum wokół reklamy fiata 500 trwa dalej, firma postanowiła w końcu zareagować i otrzymałem dzisiaj oficjalne stanowisko w sprawie tej reklamy:

Oświadczenie Fiat Auto Poland w sprawie doniesień medialnych na temat kampanii „Manifest”.
Fiat Auto Poland pragnie poinformować, że wszystkie osoby i organizacje, których wizerunek bądź symbole występują w filmie reklamowym „Manifest” wyraziły na to formalną zgodę osobiście bądź poprzez uprawnionych pełnomocników.

Fiat Auto Poland posiada wszelkie licencje i prawa autorskie do materiałów wykorzystanych w filmie „Manifest” w postaci pełnej dokumentacji.

Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. Stąd w filmie pojawiają się odniesienia do wydarzeń i postaci – ikon bogatej polskiej rzeczywistości. Kampania Manifest jest elementem międzynarodowej strategii komunikacji marki Fiat. Podobne materiały powstały na rynku włoskim i francuskim.

„Koncepcja filmu jest wynikiem wielomiesięcznej pracy” – mówi Bogusław Cieślar, Rzecznik Fiat Auto Poland. „Dobór wydarzeń, osób i symboli został dokonany ze szczególną starannością. W pracy konsultowaliśmy się z wieloma specjalistami, którzy mieli znaczący wpływ na treść i ton filmu” – dodaje.

Wersje na inne rynki, dzięki czujności Pzeta możecie obejrzeć w komentarzach do poprzedniego wpisu.

Co prawda pisałem o tym w komentarzu, ale wytrwałość trzeba nagradzać :-). Taka sobie mądrala, która komentowała ten spot, dodzwoniła się również w tej sprawie do Szkła Kontaktowego… a było to tak:

  • Hm, dziwne… Wałęsa w telewizorze się zarzekał, że jego nikt o zgodę nie pytał.

  • Najwyraźniej któryś z panów dokonał nadużycia semantycznego.

    Dla naszej wygody, w poprzednim wpisie na ten temat, mamy osadzoną wypowiedź Lecha Wałęsy że nie wyrażał zgody na użycie jego wizerunku.

    Może Mediafun spróbuje skonfrontować oba stanowiska i dowie się o co chodzi? (choć gdy nie wiadomo o co chodzi…)

  • Edyta Sanders

    Nie wydaje mi się, żeby Fiat decydujac sie na tę dosc kosztowną reklamę- to w koncu aż 90 sek.- nie pomyślal o zgodzie osób i instytucji w niej pokazanych. Takie sprawy załatwia się na poczatku, dlatego panu Wałęsie za bardzo nie wierzę…

  • tr

    „Celem projektu oraz intencją jego autorów jest zwrócenie uwagi na fakt, że Fiat jest z Polakami od zawsze, także w przełomowych chwilach naszej najnowszej historii. ”

    Nie zauważyłem malucha w centralnym miejscu okrągłego stołu, miałem również wrażenie że na placu stały dwa czołgi, nie rozkraczony ( bo przecież nie jeżdżący ) blaszak…ale ja krótkowidzem jestem, więc to mnie tłumaczy :))))

    Acha, Korczak był zagorzałym fanem fiata i jego posiadaczem, nie tak?

    Co za kretyńskie argumenty!!

  • dobromir

    A co w tym złego, że odwolali sie do historii? Fiat nie jest pierwsza lepsza marka, oni naprawde są na naszym rynku juz kawał czasu., ale zawsze znajda się osoby, ktore będa marudzic…

  • Panna Nikt

    Przede wszystkim krytyczne głosy odnosnie tej reklamy świadcza o tym, że niektorzy Polacy nie maja dystansu do siebie. Obejrzałam spot chyba już 25 razy i coraz bardziej mi się podoba.

  • dortmund

    No jak dla niektórych cos musi stac na srodku okragłego sto lu żeby stało sie historia to brak mi słów. Przede wszystkim Fiat jako marka jest juz w naszym kraju baaardzo dugo. I kiedys kazdy marzył o tym by miec własnego, jak to ujałeś ,,blaszaka”.

  • tr

    :)))))

    jesteście naprawdę zabawni… :)))))