Piłkarsko się zrobiło w mieście, to zrozumiałe. Oficjalni sponsorzy mistrzostw oraz ci mniej oficjalni prześcigają się w akcjach promocyjnych.
W Poznaniu w przejściu pod Rondem Kaponiera, Tyskie zorganizowało pokazowy mecz Polska-Niemcy (to jeszcze przed wczorajszym meczem), jednocześnie zmieniając scenografie całego przejścia oraz wprawiając w osłupienie przypadkowych przechodniów. Dziękuję Markowi za sygnał i podesłanie filmu:
A tymczasem w Warszawie ruszyła akcja reklamowa Carlsberga. Na wielkim billboardzie w centrum miasta zawieszeni na linach zawodnicy rozgrywają mecz w pionie. Wiadomo, „pionowo znaczy dynamiczniej”… no może mecz to za dużo powiedziane, po prostu odbijają piłkę na ścianie. Pomysł akcji nie jest nowy, ale cieszę się, że w końcu zawitał do Polski i akurat podczas Euro.
Akcja ruszyła dzisiaj, potrwa przez 10 dni, kopanie w pionie odbywa się mniej więcej co godzinę i trwa ok. 15 minut. Wzbudza umiarkowane zainteresowanie przechodniów, ale to raczej z powodu tego, że w tym miejscu wszyscy pędzą zajęci swoimi sprawami… pewnie jakieś sygnały dźwiękowe wzbudziłby większe zainteresowanie. Chociaż najbardziej skuteczny jest efekt tłumu – kiedy parę głów skierowanych jest ku górze 🙂
O kilku zagranicznych, bardziej spektakularnych akcjach pisała ostatnio na swoim blogu Natalia Hatalska.
Comments 8
Tyskie? A nie samorząd studencki?:
http://youtube.com/watch?v=bU0WUwKu768
samorząd to był tam wynajęty przez agencję co by uwiarygodnić imprezę
we Wrocławiu w przejściu Świdnickim też jets wyłożone boisko z wykładziny, ale żadnych działań sportowych tam nie widziałam…
Kampania z pierwszego filmiku nie była inicjatywą firmy Tyskie tylko oddolną akcja studentów. Na Forum.SprawnyMarketing.pl można przeczytać relacje jednego ze studentów zaangażowanych w realizację tego przedsięwzięcia: http://forum.sprawnymarketing.pl/buzz-marketing-szeptany/maly-eksperyment-338/
Kampania z pierwszego filmiku nie była inicjatywą firmy Tyskie tylko oddolną akcja studentów. Na Forum.SprawnyMarketing.pl można przeczytać relacje jednego ze studentów zaangażowanych w realizację tego przedsięwzięcia: http://forum.sprawnymarketing.pl/buzz-marketing-szeptany/maly-eksperyment-338/
Inicjatywą Tyskie jest wyłożenie sztucznej trawy w przejściach podziemnych w kilku miastach Polski;)
a ten Pan który się tam kręcił z boku w wieku około 40 z identyfikatorem organizator, i podlizywał się dziennikarzom, to oczywiście nie przedstawiciele agencji tylko opiekun roku, albo samorządu studenckiego ;-)))
Akcja Carlsberga jest kopią show Adidasa przeprowadzonego w Japonii. Świetny marketing partyzancki, przyciąga uwaga i na długo zostanie w pamięci.
Warto jeszcze obejrzeć show Adidasa w Japonii:
http://www.youtube.com/watch?v=EpW6PN7KvTU
Ja już wybiegam…nie na boisko ze sztucznej nawierzchni, na którym nic się nie dzieje, ani na ulice by podziwiać kolejne reklamy związane z Euro 2008, lecz…myślami w przyszłość za 4 lata i oczami wyobraźni widzę jak nasza drużyna wraca z każdego boiska z tarczą. Utopia? Niekoniecznie. Zajrzyjcie na http://www.nf.pl/Blog/324/ Tam jest sprawdzony pomysł zaczerpnięty z innego kontynentu, gdzie piłka nożna to potęga. Jestem ciekawa, co o tym sądzicie