Dzisiaj krótko o BriefIndexie. Oprócz zaproszenia na tegoroczny Golden Drum i prezentacji najlepszych ubiegłorocznych spotów, rozmawialiśmy o znaczeniu festiwali reklamowych dla polskiej branży. Badanie świadomości i znaczenia festiwali przeprowadzane jest przy okazji BriefIndexu, rok temu Brief pytał specjalistów o festiwale, w tym roku zapytał ponownie, można więc pewne rzeczy porównać.
W przypadku międzynarodowych imprez to Golden Drum (Portoroż) cały czas zyskuje, Cannes oczywiście w czołówce, dalej międzynarodowa edycja Effie. Nie wiem dlaczego w kategorii „międzynarodowe” pojawił się KTR (?) o czymś nie wiem? A może respondenci traktują KTR jako międzynarodowy festiwal (biorąc pod uwagę respondentów-ekspertów, to trochę dziwi).
Jeśli chodzi o polską czołówkę, jest do przewidzenia – Effie i KTR. To dobrze, że Effie jest tak wysoko oceniane, przecież chodzi o efektywność kampanii reklamowych, a nie konkurs piękności (w październiku rozstrzygnięcie, termin nadsyłania zgłoszeń już minął, na pewno w tym roku będę miał również kilka egzemplarzy tegorocznego katalogu dla Was).
Dziwi bardzo wysoki procent festiwali o nazwie „żadne” wśród specjalistów z branży. Albo festiwale są traktowane przez nich jako onanizowanie się branży albo świadomość znaczenia festiwali wśród ich klientów jest niewielka – podejrzewam że i jedno i drugie… ale na szczęście procent „żadne” spada.
Trochę więcej o znaczeniu festiwali i wynikach badań mówił Grzegorz Kiszluk (fragment poniżej).
[audio:briefindex.mp3]
A dla lubiących słupki – wyniki badań:
Tym, którzy kochają kreacje, proponuję mojego faworyta – „Power of Wind”… prawdę mówiąc to film z kategorii „urzekła mnie twoja historia” 🙂 opowieść o Panu Wietrze który odnalazł sens życia – film zdobył złoto w Cannes. Świetny klimat, kojarzy mi się z francuskim kinem… może przez tempo, zdjęcia, muzykę… może trochę przez twarz Pana Wiatra, który przypomina mi Dominika Pinon i filmy Jean-Pierre Jeuneta. W każdym razie ten dwuminutowy spot jest bardzo wciągający, mnie jako widza angażuje przez cały czas i nie mogę oderwać od niego oczu.
Tytuł: POWER OF WIND
Klient: WIND ENERGY INITIATIVE (EPURON/BMU)
Produkt: WIND ENERGY
Agencja: NORDPOL+ HAMBURG
Dyrektor Kreatywny: Lars Ruehmann
Dyrektor Artystyczny: Bjoern Ruehmann/Joakim Reveman/Matthew Branning
Reżyseria: The Vikings
Comments 4
Potrzebuję informacji. Widzę, że się tym interesujesz, więc czy mógłbyś mi wypisać jakie znasz festiwale filmów reklamowych.. ? I jeśli możesz jakieś informacje o nich 🙂
Proszę o odpowiedź na mojego maila.
Dziękuję i pozdrawiam.
Author
@reklama: A czy pierwszy slajd na prezentacji we wpisie nie odpowiada na Twoje pytanie?
Witam! Potrzebne mi jest źródło, z którego zasięgnąłeś powyższy wykres. Byłabym bardzo wdzięczna za taką informację.
Pozdrawiam.
Author
żródło to prezentacja Grzegorza Kiszluka (red naczelny Briefu) – robili własne badania (ankiety wśród dyrektorów kreatywnych, włascicieli agencji) razem z smg/krc