Wczoraj został wyłoniony zwycięski plakat w konkursie „Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu”. Właściwie wczorajsza impreza była zwieńczeniem całodziennej konferencji (AMS) poświęconej wizerunkowi miast i regionów – Bramy Kraju.
Brzmi mocno poważnie, mimo że temat bardzo wdzięczny i obszerny, zwłaszcza jak weźmie się pod uwagę ile NIE zrobiono jeśli chodzi o promocję regionów przez ostatnie lata, ile jest do zrobienia i ile i jakie ciekawe rzeczy robi się w tych regionach. Jest to trochę związane ze zmianą pokoleniową na stanowiskach kierowniczych, przychodzą nowi ludzie, po szkołach i pełni pomysłów – im się chce. Poza tym, w końcu do niektórych głów dotarło, że turystę do Polski można ściągnąć, Polska ma coś więcej do zaoferowania niż Wawel i Wieliczkę, trzeba to tylko zrobić profesjonalnie i z głową. No i jest teraz czas na Polskę, nasz kraj staje się modny… głupio tego nie wykorzystać.
Szczególnie interesujące jest to co się dzieje w małych miastach i regionach, np. wiecie dlaczego Czaplinek jest promowany przez ślimaka albo gdzie kręcili „Czterech pancernych”? Postaram się trochę więcej o tym napisać, materiałów i ciekawych spostrzeżeń mam sporo. Na razie wrócę do Galerii Plakatu AMS. W konkursie pierwszy etap selekcji przeszło ponad 700 prac… i nie są to jakieś corelowe maszkarony, jest trochę klikania – polecam obejrzeć – AMS udostępnił je wszystkie. Nagrodę główną otrzymał: Łukasz Rayski, a wyróżnienia dostali: Szymon Prandzioch, Paweł Jońca, Katarzyna Gwazdacz, Paweł Adamus, Rafał Bartlet.
Zauważyłem, że wszystkie wyróżnione plakaty mają jedną wspólną cechę, mogłyby spokojnie powstać bez udziału komputera… zresztą wiele ze zgłoszonych prac jest takich „niekomputerowych”.
Comments 2
Wyróżnione całkiem fajne, oprócz 2 pierwszych… chociaż nie wiem ile w tym mojego sentymentu do nazwisk, zwlaszcza pejota 😉
Author
u mnie podobnie, jak zobaczyłem, że Pejot jest wśród wyróżnionych od razu zacząłem od niego…