4

Na Plejadę marsz!

Właściwie fakt, że dwa dni temu YouTube znowu zamknęło mi konto, specjalnie mną nie wzruszył… używałem okazyjnie, co jakiś czas wrzucałem jakiś filmik, który miał szansę zdobyć dużą popularność. Nauczony już poprzednią likwidacją konta, nie opierałem działania mediafuna na tym serwisie (chociaż działania TVN na YouTube monitoruję). Ale nie nad skasowanym kontem zamierzam się tutaj użalać. Chodzi mi bardziej o traktowanie użytkownika… wiadomo, serwisy, społeczności, użytkownicy są ważni… dlatego uważam, że smutną procedurą jest fakt, że:
– nie dostałem żadnego maila, komunikatu, że do jednego z filmów wrzuconych przeze mnie są jakieś zastrzeżenia (nie wiem nawet, o który film chodzi);
– nie dostałem żadnej informacji o tym, że konto zostało zablokowane, właściwie zorientowałem się po dwóch dniach gdy chciałem sprawdzić swoje subskrypcje. Krótko mówiąc serwis mi upier…ił konto i nawet nie raczył mnie o tym powiadomić.

Słabo, słabo, YouTube wprowadza nowe użyteczności (linkowanie do filmów, komentarze, napisy do filmów), ale traktowanie użytkownika jest dla mnie nie do przyjęcia.

Podejrzewam, że jak zwykle za moimi kłopotami z kontem na YouTube stoi oddział, który zajmuje się licencjami w TVN. Jednym z ostatnich filmów jaki wrzuciłem była reklamówka Szymon Majewski Show z Krystyną Czubówną… zniknęły wszystkie filmy (również innych użytkowników) z serwisu otagowane jako „Majewski”, „TVN” „Czubówna” – a jak sprawdzałem wcześniej, było ich co najmniej 6-7 sztuk. Teraz ostał się tylko jeden, wrzucony pewnie po akcji kasowania (zobaczymy ile powisi).

Poglądów nie zmieniłem – o ile rozumiem prawo nadawcy (i autorów) do decydowania, na którym serwisie pojawiają się treści produkowane przez niego (zostaje jedynie legalna Plejada.pl), to kasowanie filmów promocyjnych programu uważam za niezrozumiałe (z marketingowego punktu widzenia). Zwłaszcza, że spoty z Majewskim to doskonały film wirusowy. W ilu firmach siedzą teraz ludzie i zastanawiają się, jak tu zrobić virala, który będzie się rozprzestrzeniał co najmniej tak, jak reklamówki Szymona Majewskiego Show?

Comments 4

  1. Popieram Ciebie w 100%, a nawet proponował bym udać się z kamerą do ITI, żeby tą sprawę jakoś skomentowali. Koncern medialny, który jest właścicielem najpopularniejszego polskiego portalu, zachowuje się jak komunistyczny cenzor. Teraz się obawiam, czy czasami tego komentarza nie skasują tutaj? 😉

  2. Nie znam sprawy zbyt dokładnie, ale TVN chyba kombinuje cos z Onetem. Może jakiś polski klon wrzuty, youtube czy innego pieruństwa?

  3. Pingback: Techkultura.com - wszystkie kolory internetu » TVN vs YouTube?

  4. po raz kolejny daja znac, ze nie maja pojecia, jak poruszac sie w wirtualu.. 🙁

    praktyki te sa smieszne i smutne zarazem, zakladajac, ze chodzi o wlasciciela marek raczej postrzeganych (lub aspirujacych) jako nowoczesne i przyjazne – nka, tvn, etc

    moze na serio trzeba zrobic wiekszy dym w tym temacie? 🙂

    PS. co do wirusowych akcji i zdejmowania filmikow z youtube, to bym cos powiedzial, ale nie moge, ze wzgledu na klienta 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *