MediafunLAB to cykl konferencji podczas których dyskutujemy o mediach społecznościowych, trendach w internecie, nowych technologiach i ich wykorzystaniu w reklamie, marketingu. To spotkanie pasjonatów mediów społecznościowych, gdzie oprócz wysłuchania prezentacji, paneli dyskusyjnych można się spotkać i porozmawiać w luźnej, przyjaznej atmosferze. Pojawiają się na nich ludzie aktywnie działający w sieci, dla których nowe media są chlebem powszednim, blogerzy, vlogerzy, ludzie zajmujący się biznesem w sieci.
Podczas czerwcowej konferencji mediafunLAB skupimy się na trzech obszarach: blogosferze, vlogosferze i przedsiębiorczości. Istotnym elementem, który łączy te trzy różne światy jest pasja. Nie będziemy się zastanawiać czy blogosfera i vlogosfera istnieje, jak funkcjonuje i czy jest mniej lub bardziej wpływowa – to zostawiamy tym, którzy dopiero obudzili się w erze mediów społecznościowych.
Wyjdziemy w naszych dyskusjach trochę w przyszłość – będziemy zastanawiać się co dalej, jakie wyzwania stoją przed tymi światami, w którą stronę będą się rozwijać, jak twórcy blogów i sieciowego video poradzą sobie z biznesowymi wyzwaniami. Coraz więcej pieniędzy pojawia się na blogach, vlogach – biznes z coraz większymi kwotami zaczyna się poważnie przyglądać tej części internetu. Czy zostanie tutaj miejsce na pasję i radosną twórczość czy też będzie panować chłodna, biznesowa kalkulacja, patrzenie na statystyki i traktowanie widza lub czytelnika jak liczby w Excelu?
Tutaj możecie dostać wejściówki oraz zapoznać się z programem.
Tematy które będziemy poruszać podczas dwudniowej konferencji:
- postrzeganie blogosfery i vlogosfery przez reklamodawców;
- studia i sieci YouTube – fakty i mity na temat współpracy;
- które elementy ze świata telewizji będą działać w świecie internetowego video;
- czy widzowie oraz twórcy internetowego video naprawdę wiedzą czego chcą, zwłaszcza w kontekście zdobywania wiedzy?
- blogi, vlogi kontra prawo – wizerunek, komentarze, dane osobowe, konkursy na blogu i umowy współpracy – niby wszyscy wiedzą…
- blog lub vlog – własne medium, czy własna firma jak myśleć kategoriami biznesu, własnej marki i jak to skuteczne zakomunikować
- niezależność, odpowiedzialność, misja, głos społeczeństwa, komercjalizacja – zmiana warty i nowa definicja dziennikarza, blogera, nadawcy i twórcy treści
- raporty, badanie i mierzenie blogów, vlogów, influencerów i mediów społecznościowych – po co to komu i czy faktycznie takie analizy opisują prawdziwy opis sytuacji
- zaplecze techniczne i umiejętności potrzebne vlogerowi – jednoosobowy kombajn multimedialny czy zespół profesjonalistów
- poszukiwanie pomysłu i koncepcji na kanał video,
- blogosfera kulinarna i parentingowa i modowa jako miejsce tylko dla kobiet?
Podsumujemy też akcję największą jak to tej pory akcję charytatywną na polskim YouTube, w której wzięło udział ponad 100 youtuberów – tych bardziej i mniej popularnych – MusicForLife.pl.
Comments 2
Kim jest dziewczyna z lewego górnego rogu kolażu?
Pingback: » Zmiany, zmiany, zmiany… - Orest Tabaka