2

MediafunLAB – o vlogach, blogach, biznesie i współpracy

MediafunLAB to cykl konferencji podczas których dyskutujemy o mediach społecznościowych, trendach w internecie, nowych technologiach i ich wykorzystaniu w reklamie, marketingu. To spotkanie pasjonatów mediów społecznościowych, gdzie oprócz wysłuchania prezentacji, paneli dyskusyjnych można się spotkać i porozmawiać w luźnej, przyjaznej atmosferze. Pojawiają się na nich ludzie aktywnie działający w sieci, dla których nowe media są chlebem powszednim, blogerzy, vlogerzy, ludzie zajmujący się biznesem w sieci.

Podczas czerwcowej konferencji mediafunLAB skupimy się na trzech obszarach: blogosferze, vlogosferze i przedsiębiorczości. Istotnym elementem, który łączy te trzy różne światy jest pasja. Nie będziemy się zastanawiać czy blogosfera i vlogosfera istnieje, jak funkcjonuje i czy jest mniej lub bardziej wpływowa – to zostawiamy tym, którzy dopiero obudzili się w erze mediów społecznościowych.

Wyjdziemy w naszych dyskusjach trochę w przyszłość – będziemy zastanawiać się co dalej, jakie wyzwania stoją przed tymi światami, w którą stronę będą się rozwijać, jak twórcy blogów i sieciowego video poradzą sobie z biznesowymi wyzwaniami. Coraz więcej pieniędzy pojawia się na blogach, vlogach – biznes z coraz większymi kwotami zaczyna się poważnie przyglądać tej części internetu. Czy zostanie tutaj miejsce na pasję i radosną twórczość czy też będzie panować chłodna, biznesowa kalkulacja, patrzenie na statystyki i traktowanie widza lub czytelnika jak liczby w Excelu?

Tutaj możecie dostać wejściówki oraz zapoznać się z programem.

Tematy które będziemy poruszać podczas dwudniowej konferencji:

  • postrzeganie blogosfery i vlogosfery przez reklamodawców;
  • studia i sieci YouTube – fakty i mity na temat współpracy;
  • które elementy ze świata telewizji będą działać w świecie internetowego video;
  • czy widzowie oraz twórcy internetowego video naprawdę wiedzą czego chcą, zwłaszcza w kontekście zdobywania wiedzy?
  • blogi, vlogi kontra prawo – wizerunek, komentarze, dane osobowe, konkursy na blogu i umowy współpracy – niby wszyscy wiedzą…
  • blog lub vlog – własne medium, czy własna firma jak myśleć kategoriami biznesu, własnej marki i jak to skuteczne zakomunikować
  • niezależność, odpowiedzialność, misja, głos społeczeństwa, komercjalizacja – zmiana warty i nowa definicja dziennikarza, blogera, nadawcy i twórcy treści
  • raporty, badanie i mierzenie blogów, vlogów, influencerów i mediów społecznościowych – po co to komu i czy faktycznie takie analizy opisują prawdziwy opis sytuacji
  • zaplecze techniczne i umiejętności potrzebne vlogerowi – jednoosobowy kombajn multimedialny czy zespół profesjonalistów
  • poszukiwanie pomysłu i koncepcji na kanał video,
  • blogosfera kulinarna i parentingowa i modowa jako miejsce tylko dla kobiet?

Podsumujemy też akcję największą jak to tej pory akcję charytatywną na polskim YouTube, w której wzięło udział ponad 100 youtuberów – tych bardziej i mniej popularnych – MusicForLife.pl.