18

Mediafun płatny?

Wczoraj wszyscy czytelnicy mojego bloga, oraz blogów (Antyweb, AK74, Dailytech, Webfan, Tomasz Topa) ujrzeli komunikat, że dostęp do bloga jest płatny. Oczywiście w tej kwestii nic się nie zmienia i Mediafun pozostaje w dalszym ciągu darmowy – było to badanie realizowane przez agencję Autentika, które miało sprowokować do dyskusji na temat płatnych treści w internecie. Wyniki ankiety, nasze potencjalne zysk i krótki komentarz głównego sprawcy Michała Samojlika z Autentiki.

W chwili publikacji tego postu nagrywamy z Pawłem Iwaniukiem (Dailytech.pl) specjalny odcinek Technozgredów, gdzie skomentujemy całą akcję (będzie później wklejony do tego wpisu), a dyskusja na temat płatnych blogów toczyła się na Flakerze.

Aktualizacja 17.12.2009: Obiecany wcześniej odcinek TECHNOzgredów:

TECHNOZgredy #18 from Paweł Iwaniuk on Vimeo.

W związku z przeprowadzonym wczoraj badaniem opinii publicznej wśród czytelników 6 popularnych, polskich blogów, postanowiliśmy dzisiaj, wspólnie z Maćkiem Budzichem pogadać w programie o całej akcji, naszej chciwości (blogerów znaczy się), naszych wysokich zarobkach (które powinny być gwarantowane przez konstytucje) oraz powodach dla który przeszliśmy na ciemną stronę mocy (według niektórych).

Comments 18

  1. Pingback: Płatne blogi IT? | Małgorzata Leliwa

  2. Masakra, połowa z 10 tys. zamknęła stronę nie kliknąwszy nawet „nie dziekuję”, ja kliknąłem max oczywiście. 🙂

  3. Ciekaw jestem, jak to się odbije na odwiedzalności poszczególnych blogów przez osoby, które zamknęły stronę, a wiadomość o tym, że to było badanie do nich nie dotrze?

    1. Post
      Author

      @PawelS: to pewnie te osoby nie czytają również ze zrozumieniem i są tylko pustym UU w statystykach… a te akurat (statystyki) nie są moim priorytetem, jak chcesz czytać mojego bloga na facebooku czy oglądać materiały video na iPhonie – nie widzę przeszkód.

  4. Zaskakujące wyniki, szczerze mówiąc. Do badania wybrane zostały blogi, które moim zdaniem, mają stałych, lojalnych czytelników. Byłam przekonana więc, że liczba osób skłonnych zapłacić będzie zdecydowanie wyższa. Dziś zresztą dyskutowałam ze znajomymi na ten temat i doszliśmy do wniosku nawet, że wyniki mogą być nieco zafałszowane, bo pewnie większość osób kliknie na którąś z form płatności, żeby po prostu dowiedzieć się więcej. N.

  5. Post
    Author

    i tak naprawdę badanie nie jest w stanie uwzględnić jak te wyniki będą wyglądały po miesiącu, trzech. Bo pewnie by drastycznie spadły, np. z tego powodu, że nie funkcjonuje u nas automatyczne przedłużanie miesięcznych płatności (jak np. paypal) więc co miesiąc czytelnik stałby przed decyzją czy poświęcić tę paczkę fajek czy nie 🙂

  6. Pingback: Czy zapłacimy za treści na blogach? - WebFan

  7. Pingback: Tweets that mention Mediafun płatny? : Blog.Mediafun.pl -- Topsy.com

  8. Pingback: TECHNOZgredy – Talk-show IT » Odcinek 18: Czy warto płacić za dostęp do blogów?

  9. Jeśli treść bloga warta, to na pewno większość poświęci paczkę fajek, a to że co miesiąc człowiek musi zdecydować to też dobrze, bo to sprawia,że właściciel bloga będzie się starał pisać ciekawie. Ja np. kliknąłem nie dziękuję, bo tym razem po prostu z ciekawości chciałem zajrzeć co słychać na blogu mediafun, ale gdyby moje odwiedziny były w jakimś konkretnym celu to na pewno nie zawahał bym się zapłacić piątala.

  10. tak komentuję po kolei blogi, które wzięły udział w tym „badaniu” i na każdym przychodzi mi kolejna refleksja. Tutaj wpadło mi do głowy takie pytanie: jak dużo osób zapłaciłoby za dostęp jednorazowy lub 24 godzinny za kwotę rzędu 1.22? przy tym badaniu większość opłat wiązałaby się z ciekawością dlaczego płatne, ale na przełomie czasu według mnie to lepsze wyjście na sprawdzenie czy warto płacić więcej i częściej niż obciążanie 5złotymi na wejście za tydzień.

  11. Pingback: Rózga Świętego Mikołaja...

  12. Nie warto zajmować się metodologią badania i jej wynikami, bo wady tego przypadku są zrozumiałe, jasne oraz klarownie opisane w komentarzach zamieszanych w ankietę blogów.

    Pomysł mimo, że fajny, przypomina mi słabiutko moderowanego focusa, po którym wyciąga się daleko idące rynkowo-komunikacyjno-trendowe wnioski.

    Konstatację mam smutną – nawet "branża" nie ma pomysłu jak zmonetyzować swoją pracę 🙁

    Ale umie zaskakiwać! 🙂

    Życzę takich prób jak najwięcej i jak najczęściej. Któraś z kolei odkryje wreszcie sposób na wyciągnięcie pieniążka z ręki czytelnika. I ten pomysł zarobi miliony…

  13. Pingback: Nie ma ucieczki przed płaceniem za treści w Internecie | AK74 - Artur Kurasiński blog (cc) 2007-2009

  14. Pingback: TECHNOZgredy odc.18 | DailyTECH.pl - Codzienna dawka technologii

  15. Bardzo spoko wywiad. Byłem ciekaw wyników takich badań.
    Bardzo się cieszę, że to tylko były badania 🙂

  16. Pingback: Dlaczego nie płaciłbym abonamentu za blogi? | zarabianie-na-blogu.pl

Skomentuj Natalia Hatalska Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *