4

Marketing w sieci (pdf) – wiedza za darmo

marketing w sieci 2011 okladka„Marketing w sieci” to świeżo wydana, darmowa  publikacja spod skrzydeł krakowskiej Wyższej Szkoły Europejska im. ks. Józefa Tischnera. To prawie 140 stron wiedzy dla wszystkich tych, którzy chcą rozpocząć lub poszerzyć podstawowe znajomości z zakresu marketingu w internecie, mediów społecznościowych, blogów, e-mail marketingu, pozycjonowania czy projektowaniu serwisów internetowych – pełen przegląd.

Podejrzewam, że stali czytelnicy bloga wielu spośród autorów tego zbioru dobrych rad (Mateusza Tułeckiego, Pawła Loedla, Dawida Szczepaniaka, Adama Przeździęka, Marzenę Rębiasz, Pawła Salę i innych) mają już dawno wśród „znajomych na fejsie” i dla nich zawarte tam informacje nie wniosą wiele nowego – jednak dla początkujących lub studentów pierwszych roczników czy studiów podyplomowych będą dobrym, aktualnym wprowadzeniem w zakres tematów. Zresztą dobór tematów i autorów nie jest przypadkowy, powstał na podstawie programu i wiedzy przekazywanej podczas studiów podyplomowych z zakresu marketingu w sieci które są prowadzone właśnie w WSE w Krakowie – miałem też tam przyjemność wykładać. A ponieważ takich publikacji, szczególnie drukowanych i jeszcze świeżych jest bardzo niewiele – dlatego tę szczególnie polecam.

 

Jest też o blogach i „sprzedajnych dzifkach” (no dobra, „dzifek” nie ma), ale jest kilka przykładów, ba, znalazła się nawet moja zasada „3 win” 🙂 dotycząca współpracy z blogerami – wspominałem o niej przy okazji jednej z wpadek – Jak z blogera zrobić frajera albo zasada 3 win (żałosna oferta od mniami.pl).

Nie przeczytałem jeszcze całości, jedynie pobieżnie przejrzałem, więc dyskusję o ew. błędach zostawiam na później w komentarzach. Mateusz Tułecki we wstępie pisze tak:

Tematyka poszczególnych rozdziałów jest niesłychanie zróżnicowana, tak samo jak różnorodny jest Internet i możliwe w nim działania. Oprócz opisu narzędzi, ciekawych przykładów kampanii, warsztatu każdego marketingowca, zawarte są w niej również informacje na temat działań e-commerce, kwestie prawne, czy wiedza dotycząca zachowania ludzi w sieci. Dzięki różnorodności tematyki, formy prezentowania treści i różnych stylów autorów piszących poszczególne części książki, będzie ona inspirującą lekturą.

Warto jeszcze jednak zwrócić uwagę na jedną kwestię. W sieci wszystko zmienia się bardzo dynamicznie, rzeczy i rozwiązania, które znajdują się w niniejszym opracowaniu, mogą za jakiś czas stać się nieco nieaktualne. Wtedy książka będzie stanowiła dobry punkt wyjścia, aby samemu dokonać aktualizacji swojej wiedzy w oparciu o serwisy branżowe, blogi, informacje przesyłane przez znajomych w social media.

„Marketing w sieci” można pobrać z serwisu Issuu.com po zalogowaniu.

Comments 4

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *