6

Marketing szeptany – jak to ugryźć?

Kalendarz z ostatnich trzech miesięcy mam wypełniony wszelkiego rodzaju konferencjami, kongresami, szkoleniami i wykładami. Naprawdę jest ich sporo, część jest otwarta, na niektóre uda mi się jako mediafun wejść, na niektóre niestety nie jestem w stanie wyłożyć 1500 + VAT. Ale fakt, dzieje się sporo, ostatnio musiałem z części zrezygnować, bo moje projekty i praca studia leżą w szufladzie… No i zaczyna się czas festiwali i konkursów, za nami Kreatura, zaraz KTR, reklamowe Oscary czyli Cannes zbliża się wielkimi krokami.

Pomyślałem, czy jako mediafun nie skupiać się więcej na wyszukiwaniu wszelkiego rodzaju mniej lub bardziej branżowych spotkań, okazji gdzie można spotkać dobrą kreację (takie imię, jak tradycja :-)) albo łyknąć trochę wiedzy. Pewnie nie wszyscy z Was zauważyli, ale z prawej strony bloga jest kalendarz odliczający dni do różnych wydarzeń reklamowych… ale nie jestem pewien, czy spełnia swoją rolę.

Myślę, nad taką sekcją bloga, gdzie można by znaleźć tego typu wydarzenia, nie tylko te płatne i warszawskie, ale takie jak otwarte wykłady o marketingu w Lublinie czy warsztaty kreacji w Opolu. Miejsca i wydarzenia, gdzie Wy jako czytelnicy też chcielibyście dotrzeć – może udałoby się od czasu do czasu wykombinować od organizatorów jakieś wejściówki, albo informować o tych „za free”. Dajcie sygnał w komentarzach, czy taka sekcja pasowałaby tutaj.

A na zachętę świeżutka sprawa i akurat na czasie… bo o marketingu szeptanym jest często i gęsto ostatnio – sporo się mówi, pisze, sporo również się dzieje. Będzie okazja łyknąć trochę wiedzy od źródła. Ostatnia międzynarodowa konferencja organizowana przez Streetcom była bardzo interesująca, niestety nie dla wszystkich dostępna.
W najbliższy poniedziałek (23 kwietnia) o godz. 18 na UW odbędzie się otwarty wykład właśnie o marketingu szeptanym – poprowadzi go prezes Streetcomu – Piotr Gotkowski. Jak podaje organizator wykładu – Koło Naukowe Marketingu „Target” przy Uniwersytecie Warszawskim, w programie będzie:
– czym jest a czym nie jest marketing szeptany
– w jaki sposób działa marketing szeptany
– przykładowe kampanie marketingu szeptanego w Polsce i na świecie
– brainstorming na temat kampanii marketingu szeptanego dla prawdziwego Klienta Streetcom (real case study).

Mam nadzieję, że starczy czasu na omówienie wszystkiego. Również tam będę i postaram się przygotować szerszy materiał z tego wykładu – dla tych którzy nie dadzą rady dotrzeć.
Po szczegóły zapraszam na stronę organizatora.

Dajcie proszę znać, czy takie kalendarium miałoby sens (liczyłbym również na Waszą aktywność w informowaniu o ciekawych wydarzeniach).

  • Ja jestem ZA i sądze ze jak najbardziej pasuje.
    Bo albo w Krakowie nic sie nie dzieje albo poprostu ja o tym nigdy nie wiem :/

  • Witam
    Pomysł dobry.
    Sam ostatnio zostałem zaproszony by poprowadzić wykład na temat buzz na KUL (lublin) i wiem ze konferencja ta miała słabą promocję i generalnie mało kto o niej wiedział…
    Przy okazji wrzucam link do artykułu mego o buzz marketingu – miłej lekturki
    http://marketing.nf.pl/artykuly/artykul_7197.htm

  • Nie marudź tylko zrób to kalendarium. 🙂 Cholera, jestem szefem marketingu w międzynarodowej firmie i niewiele wiem o konferencjach, warsztatach i wykładach. Bo primo czasami nie mam czasu przedzierac sie przez kolorowe i zle sformatowane mailingi. Bo secundo mam wrazenie ze ludzie uczacy marketingu nie stosuja wiedzy do siebie i swoich dzialan. Bo tertio w zalewie informacji o pieronsko kosztownych konferencjach w sali kongreowej nie sposob wychwycic te bezplatne, a przez to o wiele bardziej wartosciowe, bo nie takie zadufane, wyfiokowane i ulozone w garniturach…

  • Jest bardzo wiele darmowych wykładów organizowanych przez studenckie koła naukowe i to w całej Polsce, niestety informują one zazwyczaj tylko siebie nawzajem, ewentualnie portale studenckie. Koło naukowe jako organizacja non-profit może pójść do każdej firmy i poprosić o darmowe szkolenie, na co często firmy godzą się. Jest to dla nich forma promocja, szansa na znalezienie wartościowych pracowników a może nawet źródło prostiżu, że prowadzą wykłady w środowisku akademickim.
    Jeśli chodzi o kalendarz to oczywiście by się przydał i mógłby być w formacie iCal, żeby można było zaciągnąć go do własnego kalendarza.

  • tomek

    Chętnie zobaczyłbym informacje o nadchodzących wydarzeniach, na które można się dostać bez płacenia trzymiesięcznego odpowiednika budżetu studenta. Jeśli to możliwe, sugerowałbym wyraźne zaznaczenie czy event jest płatny czy nie. I do zobaczenia na UW, w końcu to mój wydział. 🙂

  • lukas

    Skorzystam więc z okazji i pozwolę sobie zaprosić na BEZPŁATNĄ konferencję Marketing Dóbr Luksusowych III w Szkole Głównej Handlowej w czwartek 26 kwietnia. Szczegóły na http://www.marketing.waw.pl
    A co do kalendarza wydarzeń to rzeczywiście by się przydał. Jak to mówią szewc bez butów chodzi dlatego konferencje dotyczące marketingu są tak źle rozpromowane;)…