5

Lektura

Świeży Marketing & More (jeszcze ciepły bo z drukarni) wpadł mi właśnie wczoraj w łapki. Staram się cały czas na bieżąco obserwować krajową prasę branżową… ale nie zawsze starcza czasu i pilnowania terminów. Postaram się w najbliższym czasie nadgonić przeglądy i w ramach zachęty do poszerzania wiedzy rozdać trochę prenumerat (dzięki uprzejmości redakcji oczywiście).

Zresztą i na rynku konkurencja zaczyna się robić coraz ostrzejsza (po nazwisku i tytułach). Brief chwali się że wyprzedza Press, Media & Marketing chwali się że zasięgowo w cyklu sezonowym „łyka” dwa pozostałe. Dane i statystyka to rzecz która wykorzystywana w reklamie zawsze mi się podoba. Z najnowszego Media & Marketingu:

A co w lutowym Marketing & More? Cover story to nekrobiznes, czyli jak zareklamować i sprzedać to wszystko co związane jest z naszą ostatnią drogą. Poza tym z mniejszych rzeczy – dostaję się trochę ING Banku Śląskiemu i ostatnich spotów „mężczyzna musi zarabiać”. Eksperci wypowiadają się też na temat ostatnich spotów (PZU, Coca-Cola, ING konto Direct). Człowiekiem miesiąca został, według redakcji, Paweł Tyszkiewicz (SAR), który na zdjęciu, przypadkowo lub nie, uprawia product placement Słodkich Upominków :-). Poza tym, o konsumecie-kobiecie, oraz tajnym agencie przy kasie i sporo o firmach eventowych. Zresztą polecam przejrzeć cały numer w tradycyjnej przeglądarce mediafunowej 🙂

Tekst który wybrałem do udostępnienia w całości to artykuł Marka Jaślana pt. „Reklamy wideo przekonują internautów” (pobierz PDF – 470 kb). Tekst wybrałem nieprzypadkowo, ponieważ kwestia przekazu wideo będzie się wiązała z następnym wpisem, dotyczącym budowania świadomości marki (i miłości do niej :-)) właśnie za pomocą przekazu wideo. Wpis jeszcze dzisiaj się pojawi razem z prezentacją, a tymczasem zapraszam do lektury Marketing & More.


(pobierz PDF – 470 kb)

Dla tych co dotrwali do końca wpisu 🙂 dzięki uprzejmości redakcji, mam niespodziankę –czyli tradycyjny szybki konkurs mediafunowy. Do wygrania półroczna prenumerata magazynu Marketing & More. Wystarczy wysłać do mnie maila z „Marketing & More” w temacie, na zgłoszenia czekam do jutra (środa) do godz. 11:00. Potem za pomocą generatora liczb losowych wylosuję zwycięzcę i poproszę go o adres. Adres zostanie przekazany redakcji.

Jak zwykle przy tej okazji – szanuję waszą i swoją prywatność i sam nie lubię spamu. Żadne adresy ani dane które nadsyłacie na konkurs nie są nikomu udostępniane ani przekazywanie (sam również nie mam potrzeby ich gromadzenia). Po zakończeniu konkursy i ew. przekazaniu zwycięzców redakcji usuwam je z komputera.

Comments 5

  1. Może odrobina krytycyzmu wobec omawianej reklamy MiM. Przecież obecnie każdy może zamieścić, jakie chce dane, by wybielić się na tle konkurencji. Tajemnicą poliszynela jest to, jak się zamawia i robi badania. Płacisz, to masz takie dane, byś dobrze wypadl. Co innego, gdy media w reklamach powołują się na dane ZKDP – tzw. twarde dane, a co innego, gdy na badania ankietowe/fokusowe, zlecone za odpowiednią kasę. A z tego co wiem, MiM nie wystarcza odwagi na ZKDP 😉 Dla mnie, reklama MiM jest płytka – po prostu chodzi o to, zeby dowalic, niekoniecznie powyżej pasa.

  2. Post
    Author
  3. Mam pytanie.
    Jaką wartość pokazuje MiM w swojej reklamie na diagramie?
    Bo żadna z osi nie jest opisana.
    To jakaś ściema w biały dzięń.
    Co oni pokazują, że co mają większe?

    Tak czy siak, są szmatławcem i tyle.
    Brief to kupa gówna.
    Ani to poczytać ani obrazki wyciąć, bo i grafika do bani.
    M&m jedyna nasza nadzieja, jak na razie trzyma poziom, aż szczena opada :o)

Skomentuj Les Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *