Krótki weekendowy przegląd prasy

W końcu udało mi się znaleźć kilka chwil na przejrzenie zaległej prasy. Oto kilka moich typów w czerwcowym „M&M” i „Pressie”.
W najnowszym numerze „Media & Marketing” krótko o zmianach koncepcyjnych magazynu „Sukces” („Pozytywnie ale bez fikcji”) oraz o walce o rynek detaliczny Fortis Banku („Fortis liczy na detal”). W „Urzekła mnie ta historia” Piotr Ruszak opowiada ciekawą historię pewnego billboardu tuż przy siedzibie TVN 🙂 i o podchodach StarcomuMediaedge:cia. Analiza rynku TV-guidów da odpowiedź dlaczego dodatki telewizyjne są ważną bronią w staraniach o odbiorców („Palcem po programach”). Jaki wpływ na kampanie reklamowe ma sezon letni przeczytałem w „Letni ATL, gorący ambient”.

Czerwcowy „Press” już okładką sygnalizuje, że będzie o piłce nożnej – wywiad z Mateuszem Borkiem – komentatorem sportowym Polsatu. Dalej przeczytamy o pierwszych decyzjach Bronisława Wildsteina w TVP. Poza tym o powodach odejścia Michała Sorówki i Pawła Nowakowskiego z Lowe GGK. W „Strzale w dziesiątkę” fachowcy punktowali nowy layout gazety „Parkiet”.
Jest też dużo do oglądania, zwłaszcza jeśli chodzi o dobre zdjęcia. Jest ich naprawdę sporo, zarówno w rozmowie z Clausem Bjornem Larsenem – przewodniczącym Grand Press Photo 2006, oraz z pozostałymi uczestnikami tego konkursu – jestem pod wrażeniem.
O zamieszaniu i kulisach dziennikarskiej pracy podczas pielgrzymki papieża przeczytamy w „Bez zrozumienia”. Swoje spojrzenie na to jak media relacjonowały pielgrzymkę papieża mieli też dziennikarze Briefu :-).
Tekst „Teleroszady” traktuje o przygotowaniach stacji telewizyjnych do walki na jesienne ramówki, a „Kontrakt rysownika” odpowiada na pytanie czy starsi rysownicy blokują młodych – mówią o tym m.in. Raczkowski, Sawka, Bohdanowicz.

„Inna skala” traktuje o różnicach między pracą w zagranicznych a polskich agencjach reklamowych. Zainteresowało mnie kilka wypowiedzi, m.in: „Biuro Greya w Nowym Yorku zapełnia się o 9 i pustoszeje o 18” i „Gdy pracowałam w BBDO Berlin, ani razu nie siedziałam w firmie do nocy”… ciekawie, prawda :-).

Na końcu jak zwykle plusy i minusy w „Sloganach” oraz ranking ulubionych mediów, tym razem Jacek Utko.
Do czerwcowego „Pressa” dołączony jest specjalny dodatek o agencjach reklamowych i domach mediowych w Polsce, a w nim odpowiedź na pytanie co to jest Smile Check, oraz dlaczego Just został najlepiej ocenianą agencją w Polsce. Dla maniaków dużo, dużo wykresów i ocen ponad 40 agencji reklamowych i domów mediowych.