26

Konferencja mediafunLAB: Social Media – już dziś zapraszam

Ciężko mi powiedzieć, czy rok 2010 będzie należał do Facebooka, na pewno będzie należał do mediów społecznościowych. Zalew informacji, achów i ochów nad social mediami niektórym przypomina sytuację związaną z pęknięciem pierwszej bańki internetowej – ja nie jestem o tym przekonany, myślę że poprzednie kryzysy nauczyły nas trzeźwego myślenia. Poza tym wbrew opinii wszystkich , social media to nie tylko nadmuchane deklaracje i futurystyczne wizje – tam rzeczywiście idzie ruch, korzystają z tego ludzie i wciąż ma tendencję wzrostową.

Innym, często pojawiającym się problemem jest skuteczność kampanii reklamowych, nadal wciąż kwestionowana przez ludzi przyzwyczajonych do nalotów dywanowych kampaniami displayowymi Z drugiej strony czy kilka tysięcy obserwatorów naszego fan page to rzeczywiście sukces? Da się to przełożyć na realną sprzedaż czy chociaby budowę wizerunku? Jak taka dwukierunkowa komunikacja przekłada się na wyniki firmy. A co z tymi tysiącami komentarzy na naszej-klasie? A może lepiej uderzyć bardziej precyzyjnie, w naszą grupę docelową, która zebrała się na Goldenline czy Fotce? Wciąż w Polsce jesteśmy w sytuacji, że sama kampania w social mediach jest już wydarzeniem. Mam też wrażenie, polska branża reklamowa, która dysponuje różnego rodzaju konkursami (Effie, KTR, Webstary) nie jest w stanie kompetentnie ocenić social mediowe kampanie, myślę, że wiele z nich, bardzo interesujących nie zakwalifikowało by się do niektórych konkursów (też pomijam kwestię wysokich opłat w niektórych przypadkach).

Pomyślałem, że początek roku 2010 to dobry czas na przyjrzenie się, co się tak naprawdę dzieje z kampaniami w mediach społecznościowych w Polsce, czy można już wyciągnąć konkretne wnioski czy tylko cieszyć się, że w ogóle dostrzegamy potencjał?

Ok, konkrety…
pomyślałem, że w ramach mediafunLAB moglibyśmy zrobić konferencję podczas której moglibyśmy przyjrzeć się kampaniom i kierunkom w przypadku polskich kampanii reklamowych w mediach społecznościowych.

Pomysł jest dosyć prosty i składa się z dwóch istotnych elementów:

Pierwszy: konferencja mediafunLAB: Social Media
Konferencja, podczas której każdy (duża agencja reklamowa, agencja public relations, freelancer czy dwuosobowa brygada) będzie mógł przedstawić kampanię, akcje, którą przeprowadził w mediach społecznościowych. Aby uchronić publiczność przed tonami lansu i lukru prezentacja każdej kampanii będzie ograniczona do 15 minut, a każdy z prelegentów w prezentowanej realizacji będzie musiał odpowiedzieć na kilka konkretnych kwestii – mam nadzieję, że to trochę ograniczy lanie wody.

Konferencja odbywałaby się w mediafunowym, luźnym klimacie, z bardziej niż dotychczas rozbudowaną częścią networkingową. Celem konferencji jest oprócz prezentacji casów i wzajemnego autolansu również stworzenie okazji aby ci, którzy ogarniają temat i oferują swoje usługi w tej kwestii mogli się spotkać z tymi, którzy poszukują fachowców („wiemy że trzeba, ale nie bardzo rozumiemy, mamy zalecenie z centrali, nasza konkurencja ma fan page a my jeszcze nie). W różnego rodzaju konkursach czy targach progiem wejścia jest np. opłata, która blokuje małe firmy czy wręcz jednosobowe jednostki – a jestem przekonany, że w przypadku kampanii w mediach społecznościowych mniejsze znaczenie ma wielkość firmy czy liczba ludzi w zespole obsługującym.

Tego typu konferencja byłaby idealnym miejscem aby się, spotkać, wymienić doświadczeniami, nawiązać kontakty i kontrakty.

Wszystko to na razie dość luźny pomysł, bez konkretnego miejsca i konkretnych dat. Ale może to i dobrze, bo z Wami uda się to zaplanować tak, aby większość była zadowolona.

Jeśli chodzi o termin, to chyba dobrą datą będzie druga połowa stycznia. Myślę, że oprócz samej prezentacji casów jeden na 15 minut (a może 1 na 10 minut?) przydałby się jakiś panel dyskusyjny podsumowujący całe wydarzenie. Nie wiem czy mieszać w to jeszcze merytoryczne prezentacjeekspertów? Ciężko mi przewidzieć, ilu zgłosi się chętnych to pochwalenia się swoimi wynikami, ale myślę, że 4-8 godzin da się bez problemu zapełnić.
I tutaj pytanie do Was – jaki termin najbardziej odpowiadałby Wam na tego rodzaju imprezę? Poniżej jest mała ankietka, proszę o jej wypełnienie, jej wynik będzie miał spory wpływ na planowany czas konferencji

Inną kwestią jest miejsce gdzie moglibyśmy się spotkać i swobodnie spędzić czas. Z poprzednich doświadczeń wynika, że sala na 280 osób, gdzie ostatnio odbywała się konferencja o mikroblogach będzie za mała, ma chyba też trochę małe zaplecze do rozmów kuluarowych. Nie mam na razie pomysłu na dobre miejsce, jeśli macie jakieś dobre propozycje – zapraszam na maila lub do dyskusji w komentarzach. Na dzień dzisiejszy mam na oku salę konferencyjną w Prywatnej Wyższej Szkole Businessu, Administracji i Technik Komputerowych w Warszawie przy ul. Bobroweckiej 9 (rzut beretem od siedziby Agory). Ale może będziemy mieli inne możliwości.

Kwestia współpracy, partnerów i patronów medialnych jest wciąż otwarta – wszystkich którzy chcieliby się zaangażować lub ogrzać się blaskiem mediafunLAB 🙂 – zapraszam do kontaktu (maciekMAUPAmediafun.pl).

Chcę wystąpić na konferencji i zaprezentować kampanię, którą organizowałem!
Nic prostszego, wystarczy że napiszesz do mnie maila ze wstępnym zgłoszeniem: kto, jaka kampania/akcja (również może być społeczna, charytatywna) – im więcej informacji i linków tym lepiej. Ze względów organizacyjnych będzie musiała nastąpić jakaś selekcja (będzie komisja!), również każdy prelegent dostanie swego rodzaju brief do prezentacji, a raczej proste wytyczne z kwestiami na które ma odpowiedzieć prezentacja. Jedno mogę zapewnić: każdy ma szansę się zaprezentować, ale czas będzie bezwzględnie przestrzegany.

Drugi element to Raport Specjalny Social Media
Oprócz spotkania na żywo, myślę, że pożyteczną rzeczą jeśli coś namacalnego po tej konferencji zostanie. Idealną rzeczą będzie publikacja/raport w pdfie (a może dałoby radę wydać go drukiem) prezentujący prezentowane podczas konferencji kampanie, jak również te, które np. z przyczyn organizacyjnych, czasowych, logistycznych nie mogły się zaprezentować. Jeśli kojarzycie katalog kampanii w konkursie Effie – to jest dokładnie ten kierunek. Myślę, że wyjdzie z tego bardzo pożyteczna i merytoryczna rzecz.

Z tego rodzaju publikacjami jest strasznie dużo roboty (wiem to, bo robiłem nieraz) więc ciężko mówić o terminach, ale myślę, że dwa tygodnie po konferencji byłby to realny termin. Myślę, że będzie miał cenną wartość edukacyjną i przekrojową dla całego rynku i trendu social media. Tam też będzie można się pokusić o pewną kategoryzację czy sprowadzenie tych kampanii do wspólnego mianownika i ustandaryzowanego sposobu prezentacji.

Ok, jeszcze kilka pomysłów i usprawnień oraz niespodzianek krąży mi wokół głowy, ale myślę, że tyle informacji na początek wystarczy aby móc wstępnie zaplanować mediafunLAB: Social Media.

Zapraszam więc do:
– glosowania na optymalny termin dla Was (ankieta powyżej);
– zgłaszania swoich kampanii (zarówno pod względem prezentacji na żywo jak i wydania w raporcie Social Media);
– kontaktu w kwestiach partnerstwa, sponsoringu, patronatu medialnego.

Kontakt: maciekMAUPAmedafun.pl

Wstęp na konferencję mediafunLAB: Social Media zgodnie z duchem mojego bloga ideą szerzenia wiedzy będzie bezpłatny no i jak zwykle będę dbał o to, aby atmosfera była luźna i bez nadęcia. Ci z Was którzy mnie znają wiedzą jak jest, ci którzy nie – zapraszam na ten „pierwszy raz” – będzie ciekawie.

A w ogóle dajcie znać w komentarzach, co myślicie co całej inicjatywie.

Comments 26

  1. Ciekawy pomysł. Myślę, że pewne wskazówki dla prezentujących – co powinno znaleźć się w case study – to dobry pomysł, pozwoli też na pewne porównanie kampanii.

  2. Pingback: Tweets that mention Konferencja mediafunLAB: Social Media – już dziś zapraszam : Blog.Mediafun.pl -- Topsy.com

  3. Jak zwykle super pomysł:) Problem tylko z terminem. Myślę, że od 10-11 byłoby OK, ale nie w poniedziałek, bo to początek tygodnia i każdy ma w pracy różne sprawy. Może środa lub czwartek?

  4. Nic dodać, nic ująć.
    Temat i pomysł na tyle ciekawy, że termin dla mnie obojętny.
    Zastanawiam się tylko, czy nie warto skrócić czasu na prezentacje do 10 minut + 5 na pytania.
    I bardzo ważne są jasne zasady prezentacji, żeby dało się te lansy porównać, bo lukier spłynie przy pytaniach 🙂

    Organizacyjna prośba – backchannel na żywo na drugim ekranie i dla prezentera 🙂

  5. Post
    Author

    @BrandDoctor: 10 + 5 to chyba całkiem dobra opcja, istotne jest uwzględnienie pytań publiczności, dzięki za uwagi,
    Backchannel na pewno tak, ale nie jestem pewien czy rzucać na ekran w czasie prezentacji, z kilku praktycznych powodów:
    – nie wszyscy potrafią się dobrze zachować i czasem jest po prostu chamsko,
    – nie zawsze prelegent jest przygotowany na ostrą krytykę (ale to akurat można przygotować),
    – i najbardziej dla mnie „niebezpieczna” kwestia, czasem żarty na blipie czy komentarze dominują prezentacje i pól sali siedzi z odwrócona głową i śledzi blipa stawiając prelegenta w dosyć niekomfortowej sytuacji.
    Sam jestem zwolennikiem backchannelu i jego jakość zależy od nas samych, a sam wiem po sobie że na blipie można nieźle popłynąć.

  6. Maćku, zdaję sobie sprawę z zagrożeń (już pływałem :), niemniej sądzę, że pytania z sali via blip i widoczne dla wszystkich z prelegentem włącznie mocno ożywią 10+5minutowy lans. Ufam w dojrzałość i trzymanie słów na wodzy przez wszystkich, NIE anonimowych przecież, uczestników.
    Zdaję sobie również sprawę, że dla prelegentów to dodatkowy stres, ale również weryfikacja ich wiedzy i umiejętności. W końcu ma być o socialmedia, a to również real time – tak?

  7. Pingback: Show me the case study « BlogERS – blog agencji PR Euro RSCG Sensors

  8. 5pln za tydzien ;P
    powiem tak 2zl za miesiac jesli na blogu beda rzeczy ktorych nie znajde na innych blogach / miejscach w necie

    1. Post
      Author

      @Katarzyna Prus-Malinowska: te terminy chyba wydają się najmniej prawdopodobne, nie pasuje to większości. Na razie prowadzi piątek i sobota… i jak bym się jednak w stronę soboty skłaniał…

      1. mimo wszystko skoro glosowanie to ja także obstawiam wt, sr, czw, 10:00.
        sobota – minus 10:)

  9. Post
    Author
  10. Czy poza osobami prezentującymi możliwe będzie uczestnictwo innych osób? Konferencja idealnie wpasowuje się w temat mojej pracy licencjackiej i z chęcią przyjechałbym do Warszawy aby zaczerpnąć wiedzy z pierwszej ręki.

  11. Witam.

    Maćku, bardzo dobry pomysł i już zaznaczam swoją obecność.

    Co do innych pomysłów np. zadawanie pytań z sali via blip to uważam za lekką przesadę.
    Dochowajmy między sobą formy komunikacji z użyciem organu mowy bo do końca zdziczejemy.

    1. Post
      Author
  12. Pingback: Wow! Otrzymałem specjalne wyróżnienie w konkursie Blog Roku 2009! : Blog.Mediafun.pl

  13. Pingback: Wow! Otrzymałem specjalne wyróżnienie w konkursie Blog Roku 2009! | Marketing

  14. Zgłaszam gotowość uczestnictwa i/lub wsparcia organizacyjnego. Moje doświadczenie: organizator kongresów i konferencji od 15 lat, sekretarz generalny (kiedyś prezes) Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Chetnie podzielę sie wnioskami z trzech edycji dorocznej konferencji „e-travelforum”. PS A sam chętnie poznam zastosowanie backchanel. Pozdrawiam!

  15. hejki mam pytanie czy ta konferencja się odbyła czy może jest planowana jakoś w najbliższym czasie?

Skomentuj BrandDoctor Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *