Do formułek „przed użyciem przeczytaj ulotkę..” w reklamach już się przyzwyczaiłem chociaż w telewizyjnych reklamach piwa, w przeciwieństwie do tych drukowanych, nie ma ostrzeżeń o szkodliwości alkoholu. Natomiast z informacją dla rodziców, w reklamie dla dzieci spotykam się po raz pierwszy.
Litlest Pet Shop to realne pluszowe zabawki. Ale kupując takiego pluszaka dziecko dostaje również kod i możliwość „adopcji” pluszaka w wirtualnym świecie stworzonym przez producenta (Hasbro). Logując się do serwisu, wybierając hasło i pytanie pomocnicze jednocześnie akceptuje się regulamin. Nie znam dokładnie niuansów prawnych, ale chyba chodzi o to, że małoletnie dziecko nie może akceptować takich regulaminów z podmiotami prawnymi – i stąd wzięła się formułka „przed zalogowaniem się na stronie zapytaj o pozwolenie rodziców”. Nie mam stuprocentowej pewności czy takie sformułowanie załatwia sprawę z prawego punktu widzenia, ale sam fakt jej pojawienia się w spocie, oraz sekcja „dla rodziców” na stronie LittlestPetShop.pl pozwala sądzić, że producenci dostrzegają i starają się edukować (uspokajać) rodziców w temacie „dziecko i internet”.
Ostatnio jakoś mało się dzieje w reklamie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo dzieci w internecie (nawet zniknęły te straszące), dlatego nawet na takie drobnostki zwracam uwagę. TP SA emituje jeszcze spot oraz stworzyła serwis video poświęcony edukacji i bezpiecznego korzystania z internetu – bezpiecznemedia.pl.
Comments 3
zapasiewicz takie miny wali w spotach tp, ze wlacza sie u mnie tryb zazenowania.
matko, zamachowski nie zapasiewicz lol
Dobrze czy nie, ale tylko tepsa poruszyła problem bezpieczeństwa w sieci w swojej kampanii.