Chyba „trafiłem” na rekordzistę :). Każdy kto organizował imprezę czy przygotowywał materiały reklamowe, wie, że loga sponsorów-patronów są sporym utrapieniem (nie mam na myśli oczywiście samych sponsorów, tylko taniec z logotypami). Często są po prostu brzydkie a kiedy trzeba logo w formacie wektorowym, dostajesz jpga, kiedy może być jpg, dostajesz logo w wordzie albo „proszę zeskanować z wizytówki”. Oprócz tego zazwyczaj loga rzadko pasują do koncepcji plakatu czy materiałów reklamowych (przypadki kiedy logo można dostosować do kolorystyki plakatu – np. zrobić je czarno-białe – to rzadkość). Ale to nie koniec problemów, bo jak się uporasz z formatami i rozkładaniem logotypów, to prawdziwa zabawa zaczyna się wtedy kiedy trzeba wysłać projekty do patronów, aby ci pobłogosławili całość. Zazwyczaj akceptacja odbywa się tylko do sprawdzenia przez patrona czy ich logo nie jest spieprzone, ewentualnie wraca mail „a czy nasze nie może być większe?”… no i teraz kombinuj jak kwadratowe, prostokątne, okrągłe i podłużne kształty ułożyć tak, aby było równo i mniej więcej ten samej wielkości…
Oczywiście na te wszystkie bolączki jest parę sposobów, jednym z nich jest wspaniały produkt Make My Logo Bigger Cream (kiedyś już o nim pisałem):
A na ten plakat, który stał się inspiracją do tego wpisu, natknąłem się dzisiaj… dla mnie rekordzista, nie widziałem jeszcze nigdy tylu patronów na jednym plakacie. Właściwie to dobrym pomysłem, byłoby zrobienie plakatu promującego imprezę, którego głównym motywem byłyby tylko i wyłącznie loga sponsorów i patronów medialnych. Pewnie efekt byłby lepszy, niż poświęcanie 50 procent powierzchni plakatu.
Comments 11
Odnoszę wrażenie, że Microsoft używa obu tych produktów wspomnianych w filmiku. 😉
Przy tej ilości logo można było napisać: oni chcieli się w to włączyć (tu logo), Ty też możesz.
Prosto, a może nie byłoby takiej masakry.
Abstrahując od masakry, ja bardzo proszę o namiary na osobę, która była odpowiedzialna za pozyskanie patronów medialnych. Chciałbym ją pozyskać : )
Lista partnerów i sponsorów rzeczywiście robi wrażenie. Krem już zamówiłem 😉
Też to zauważyłem 🙂 Jednak moje pierwsze wrażenie było pozytywne – wow, to taka ważna impreza! A że pierwsze wrażenie jest najważniejsze – wyszli na swoje. Niewiele zwykłych konsumentów odbierze ten przerost formy inaczej.
nie chcialbym, zeby moje logo znalazlo sie w takim czyms chyba jednak 🙂
moze wystarczylo stworzyc jakas grupe wspierajaca festiwal, podac linka i tam jej czlonkow wymienic ;P ale oczywiscie nikt by na to nie poszedl 😀
inna sprawa: n umieszczone nad tvp? 😮 prosze, prosze, publiczna sie na to zgodzila? 😀
@miszka: nie jestem do konca przekonany, czy dla zwyklego konsumenta ilosc logosow sponsorow swiadczy o waznosci imprezy..
mnie najbardziej podoba się zestawienie PKP, UW, traffic, Mediarun i Buffo. Prawdziwy ekumenizm 🙂
ale trzeba też zauważyć że loga upchnięte są całkiem przyzwoicie, bo to sztuka z g**na ubić piane 🙂
mnie najbardziej uwiodło połączenie Tygodnika Powszechnego i Wróżki 🙂
@zuch – święta racja! błogosławić tego składacza!
Nawet przy takiej ilości logotypów wygląda to zgrabnie i nie stanowią one pierwszego planu, pewnie to kwestia mocnej góry i pracy nad ułożeniem. Fajny ten filmik.