4

Kiedy ruszają kampanie reklamowe?

Kiedy ruszają? Odpowiedź jest bardzo prosta, dopiero wtedy, kiedy działy PR wyślą informacje, że właśnie się zaczęły i portale zrobią copy+paste. W przeciwnym razie, o ile nie zrobi się szum na skalę Pcimia z Cleesem, to media tego nie zauważają (wiem, trochę upraszczam, ale często też łapię takie właśnie sytuacje).

Przykład? Informacja o tym, że ruszyła kampania z udziałem Artura Kubicy (ojcem Roberta) pojawiła się m.in. na WirtualnychMediarunie – 27 marca. Trochę zdziwiła mnie ta informacja, bo spoty Husqvarny widziałem już podczas wyścigu, który odbył się tydzień wcześniej (i chyba w inauguracyjnym również, czyli dwa tygodnie temu). Oczywiście odpowiedź jest prosta, dziennikarz pracuje od-do, bloger czuwa cały czas :-). Pamiętam też wpis o kampanii News Outdoor Poland, o którym dopiero po kilku dniach przeczytałem w portalach. Ja newsa złapałem na ulicy… portale z informacji prasowych.

Dlatego właśnie wolę rolę blogów, które idealnie uzupełniają to, o czym piszą „duże” media.

Zobaczymy czy dużo się pomyliłem. Chociaż publikując ten wpis dzisiaj, daję trochę fory portalom, no ale ok, jest ryzyko jest zabawa. Od piątku emitowany jest nowy spot Banku Millennium z Hubertem Urbańskim, w piątkowych newsletterach nie widziałem żadnej informacji o nim. Spot wygląda tak:

Ciekawe czy informacja o nowej odsłonie tej kampanii pojawi się w poniedziałkowych newsach? Jak myślicie?
Jakby ktoś potrzebował, to zawsze się staram, aby na moim koncie na dailymotion były świeżynki 🙂

A wracając do Artura Kubicy, to zastanawiam się jak mocno w takich przypadkach stawka idzie w dół, bo zakładam, że Robert Kubica był nieosiągalny. To nie pierwszy przypadek, kiedy w zaprzęg reklamy, na fali popularności, został zatrudniony członek najbliższej rodziny (ważne, aby nosił to samo nazwisko). Iza Małysz i Valerin Mite:

  • Odnosząc się do pierwszej części wpisu – przy tekstach o kampaniach bardzo zależy nam na kilku istotnych szczegółach (dokładny mediaplan, firmy zaangażowane w produkcję/realizację, dodatkowe informacje/wypowiedzi), a te niestety czasami bywają nieosiągalne w momencie startu kampanii z przyczyn często niezrozumiałych (uwierz mi, próbowaliśmy to mieć u siebie na początku ub. tygodnia), wiec czasami wolimy zaczekać, ale podać czytelnikom więcej informacji. Niestety…

    PS Urbański wisi u nas od piątku od godz. 9:40 (jeden z wybranych newsów na stronie głównej).

    Pozdrawiam 🙂

  • wicherek

    wiesz, z tym valerinem to wazny byl archetyp dobrej zony – ze jesli zona bedzie dobra i nie bedzie sie denerowowac to maz tez bedzie ok, a moze nawet bedzie odnosil sukcesy.

  • Łukasz: zgadzam się, trochę tutaj podkoloryzowałem i odszczekuję, że Mediarun nie pisał o Urbańskim. Sam czasem staram się wyciągnąć takie informacje – bezskutecznie. A czy próbowaliście kiedyś wnikać co jest powodem takich opóźnień? Bo przyznasz, że news z Husqvarną to trochę gdzieś u kogoś przeleżał 🙂

  • Axelus

    Można by pomyśleć że polskie działy PR są skostaniałe i zalatują skansenem? A przyczyna jest prozaiczna i jasna. Łukasz ładnię ją opisał:)

    Co do reklam, to ktoś dla mediafuna nagrywa czy poprostu karta TV zgrywa caly dzień w TV na dysk? 🙂